Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Stemmer bra det bildet der hvis dama er laget av is og de er på vei opp ett sted rundt ekvator :sweat_smile:

As Camus said for Sisphus:

One must imagine Saylor happy

Det vil bli tydeligere etterhvert at tiden med å sope inn titusenvis av Bitcoins snart er forbi. Da vil det bli mer relevant å være klar over hvor mange som printes.

Det er en øvelse som er grei å gjøre i disse dager når early movers soper inn 50 000 i hvert jafs. Folk tror det kommer til å være sånn :grin:

1 Like

Hvordan ser forholdet mellom få store eiere og verdien av bitcoin i seg selv ut?

La oss si 5 firma kjøpte opp 99,9% av alle bitcoins som er tilgjengelige. Da stopper så og si handelen. Hvor er verdien til Bitcoin da?

Jeg tror det er en invers effekt mellom realverdien av Bitcoin og antallet Hodlers. Realiteten heldigvis for bitcoin er dog at nesten ingen er ekte Hodlers, så det kommer alltid til å være godt med volum. Får se om Saylor klarer å påvirke såpass at man ser om denne lille teorien er sant eller ikke.

2 Likes

I taket

I og med folk har kjøpt Bitcoin for mindre enn 1 cent pr stk en del år tilbake, så vil jeg ikke kalle de som nå kjøper Btc for rundt 100 000 USD pr stk for tidlig inne.

Morti tenker Bitcoin har en levetid på 100 år + og at den vil stige i verdi over den tidshorisonten. Da er de “early movers”, jeg tror vi maks har 12 år igjen, mer sannsynlig 8 i mine øyne.

@Martins Hva er alternativet mener du?

Jeg tror Bitcoins verdi er at den alltid når en høyere topp ved hvert 4de ish år, men prosentvis avkastning og volatilitet er avtakende, så om 8-12 år vil det rett og slett være sikrere investeringer der ute. Nå tror jeg fortsatt bitcoin er bedre enn nesten alt annet, men den blir dårligere og dårligere over tid. Når man tjener 50% på 4 år om man timer markedet perfekt, vil folk da legge så mye vekt på Bitcoin? Hva med når man tjener 2% på 4 år? For at jeg skal endre mening må Bitcoin bryte mønsteret det har hatt hittil, og hvis det skjer mister Bitcoin den eneste reelle verdibæreren den har, og det er at den oppfører seg som forventet. Begge scenarier leder til at Bitcoin enten blir en kjedelig investering eller en veldig uforutsigbar og risikofylt investering. Vi er ikke der i dag, men jeg tror markedet vil plukke dette opp om 2-3 sykluser. Kanskje før, men vet jeg alltid er for tidlig med sånne egne teorier, så legger på en buffer på 1 syklus. Risk/Reward er på vei til å forbigås av andre assets om 1-3 sykluser.

5 Likes

Microsoft skal vel stemme for eller imot bitcoin som asset på deres bøker den 5 desember. Styret anbefaler å ikke gjøre det, men de kan bli overkjørt. Isåfall en enorm trigger.

Edit
10 desember

1 Like

Hva som skjer med bitcoin om 2-3 sykluser er helt umulig å si. Det tror jeg du er enig i :grin:

1 Like

Hvem klarer å komme seg inn før USA begynner å kjøpe?

JUST IN: A bill to create a strategic #Bitcoin reserve has been introduced in Brazil’s Chamber of Deputies :brazil:

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1861463534804091359?s=46

Om det ikke kommer noe slags forbud mot bitcoin sammen med det sliter jeg med å se at det skal få traction til å konkurrere ut open source krypto altså

2 Likes

Spent på å se hvilke investeringer som er mer «safe» om åtte til tolv år. Enig i at mye kan endre seg på den tiden.

Jeg tror fire års sykluser er forbi da tiden hvor det kun var retail i BTC er gone. Kjøper selv BTC som en forsikring mot pengetrykking og inflasjon.

Edit: 96 :dizzy:

1 Like

13.mill i 2045 ref sailor :sweat_smile:

3 Likes

Var det noen som mente at det ikke er noe supply sjokk i horisonten? Vel ett sånn et fall i likvid supply har i hvertfall aldri skjedd før.

JUST IN: :jp: Japanese public company Remixpoint announces to buy ¥500 million worth of #Bitcoin

6 Likes

https://x.com/saylor/status/1863323760511627565?s=46&t=FH_26xGwh-blTDJVTvfJsA

1 Like

Statistisk er det 67% sjanse for at toppen i Bitcoin blir 555 000 om ett år. 33% sjanse for at vi når 178 000. Det var sist syklus. Ellers har vi gått til fib 2,63 på log scale hver gang. Det tilsvarer 550 000 nå.

Men jeg tror nok jeg sikrer litt gevinst uansett på 178000. Men kommer til å følge godt med på tegn til at vi går til 2,36 i stedet for 1.618

3 Likes

Skal 100k gå nå?