Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

For meg må den ikkje slutte under 87 / 87

Det er støtte på 88800 på Daily. Og det er flere støtte nivå. Men stenger en daily candle på under 86000 så tror jeg vi fort kan se 75000. Noe under det tror jeg ikke vi er lengre enn 1 time.

Bitcoin liker å gjøre det motsatte av det flesteparten tror. Zoom ut og se 2025 som et toppår. Og ingen typiske toppsignal er utløst til nå. F.eks pump/hype charts, RSI heat map, overvalue, whale distribution, Bitcoin dominance etc

Må heller ikke glemme fibnivå og ulike glidende snitt.

Det ligger bittelitt giring med likvidering ned til rundt 88000. Så ligger det veldig mye giring med likvidering på 103 000 og oppover.

Hva ville du gjort om du hadde lommebok til å ta ut de du ville? Ned først og ta ut de uten motstand og så rett opp og ta ut alle der oppe?

Skulle bare tatt utprisen ned til områder som 88k for så å tømme nedsidens likviditet? Så prøve å snu kursen og gått aggressivt oppover for å hente likvideringer over 103k ish. Det ville ikke bare maksimert gevinsten, men kanskje også skapt en volatilitet som holder både retails og andre aktører på kanten :man_shrugging:
Edit: Har nå kjøpt litt på vei ned for egen del.

1 Like

Lette penger. Rinse and repeat.

1 Like

Tennisball action I BTC i dag. Et godt tegn for bulls

2 Likes

Hold

1 Like

Never change, Bitcoin.

Er disse syke utslagene som gjør hodling på egen wallet til sånn en mektig strategi, fordi man sitter på hendene mye mer enn om midlene ligger klar til trading. Og ingen giring som kan likvideres.

1 Like

Kjøp før bull markedet starter. Hold. Selg i toppåret. Vent ett år. Kjøp igjen.

1. Gangen jeg gjør dette nå.

Gjør du dette slipper du å ta stilling til hva du skal gjøre hele tiden. Høye gebyrer og stor spread på Firi betyr ikke noe.

6 Likes

Det har jeg sett er strategien til dem som har holdt på med Bitcoin en stund.

Spørsmålet jeg stiller meg er hvorvidt disse bull/bear syklusene vil fortsette som som tidligere etter Bitcoin er blitt mer «stuerent».

Tenker på ETF’ene og selskaper / land som adopterer Bitcoin i sin beholdning.

Selv har jeg kjøpt og holdt i et lite års tid, så har egentlig ikke tatt stilling til hva jeg skal gjøre :blush:

Har også et knippe MicroStrategy aksjer som jeg heller ikke har tatt stilling til hvor lenge jeg skal beholde :blush:

1 Like

Jeg tror syklusene vil forsvinne etterhvert. Men om det skjer neste syklus er ikke sikkert. Så lenge man kjøper Bitcooin etter et fall på 70% så spiller det ingen rolle. Så lenge sentralbankene trykker penger globalt vil prisen øke over tid.

Klarer du ikke å time kjøp så snitter man på vei ned og sitter til man er fornøyd med avkastningen.

2 Likes

Det blir ikke noe salg av US. Ryktet spredte seg pga en UI bug tror jeg.

2 Likes

Game teorien er at så lenge de skal trykke Fiat vil prisen av bitcoin over tid gå opp

1 Like

Halveringsmekanismen og adopsjon er det viktigste i mine øyne, fordi alt stiger i nominelle termer så lenge det printes penger, som jeg mener ikke er spesielt unik for bitcoin.

1 Like

PANG! Sa det :rocket:

2 Likes

Men det er kun bitcoin som har supply cap og ikke kan produseres mer av når prisene øker.

1 Like

100k

1 Like

Er ikke Litecoin ganske identisk som Bitcoin. Max antall, halvering osv

Det tror jeg stemmer rimelig bra. Uten at jeg har satt meg særlig inn i litecoin.
Men for å sitere den legendariske film karakteren Ricky Bobby « If you ain’t first you’re last»

2 Likes

God samling introvideoer og ressurser for de som er nye til Bitcoin: Welcome to Bitcoin - Here are some great starter videos & books 🧡

3 Likes

https://www.dn.no/innlegg/bitcoin/kryptovaluta/blokkjedeteknologi/norge-burde-etablere-en-bitcoin-reserve/2-1-1764183?zephr_sso_ott=fPHs8F

5 Likes