Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Liker det!

:face_with_monocle:

Jeg ser at utviklingen her ligner veeeldig på forrige topp i 2020. Den har vært gjennom to topper på 120ish for så å falle og så en liten korreksjon her nå. Men skal den følge samme utviklingen som for fire år siden så har vi vel fortsatt ikke nådd bunnen?

Ser det tekniske anderledes ut nå? er det større verdensbildet anderledes? Eller lukter det fortsatt ett nytt besøk nede på 50-60K før en reel oppgang settes igang?

Er vel en rimelig bisarr påstand all den tid han er belånt så det koker etter.

Tvert i mot, så er han nå noe av det sterkeste bearargumentet mot Bitcoin slik jeg ser det.

2 Likes

Hvordan kommer du frem til at belåningen er veldig høy?
Eg vil sei at så lenge dei holder seg innen for ca 2% av NAV til utbytte så er det ok. Og betryggende at dei har litt over 1 år med cash liggende til utbytte.
image

Hvis dette er mer enn en teoretisk mulighet blir det som en supersonisk rakett, du hører dem bare hvis du ikke blir truffet.

Det er ikke jeg som påstår det, men Saylor selv som sier det. Han hevder han skal gå i graven uten å selge en eneste bitcoin.

Jeg tenker jo mindre bitcoin i omløp jo mer press på prisen. Strategy sitt mål er 7,5%

Jeg bryr meg virkelig ikke om hva ledere sitter og hausser om, uansett om de er i Bitcoin eller Circio :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg er enig i det.

Personlig liker jeg business planen til Strategy.

Jeg tror Strategy sammen med blant annet BlackRock + miningen har blitt strupet, vil etter hvert tvinge frem et supply-sjokk i markedet og det vil gå fort oppover, når det løsner skikkelig.

Forskjellen mellom bitcoin og vanlige aksjer er at en kan ikke vanne ut bitcoin.

De som har sittet på gjerde og ventet på 40-tallet må mest sannsynlig kjøpe seg inn på en høyere pris (er min mening).

Forventer fortsatt en periode på ett snaut halvår med bear her. Gull og sølv opp og btc ned. Kan sikkert gå til bruddpunktet rett under 90. Går det over der så har jeg valgt feil strategi. Men jeg tror bunnen blir minimum 40-45% ned herfra

3 Likes

Hvis det går helt likt som før har jo du helt rett. Har du solgt deg helt ut mens du venter?

Hva er det som taler IMOT at det ikke skal gå som før? ETF og big institusjon adopsjon, deeskalering av pågående kriger? Trump begynner å hausse crypto igjen?

Sitter med en følelse av at vi fortsatt følger samme syklus, men samtidig har det jo skjedd mye de siste åra…

Genius Act og Clarity Act behandles, og jobbes med, i disse dager.

Kun fysisk gull/sølv og litt minere :blush: btc ser veldig positiv ut nå, og det kan være ett mellomår :man_shrugging: men når alt ser rosenrødt og folk får trua i en periode som tradisjonen tro er ned så kommer alltid ett “sjokk”. Kan selvfølgelig være annerledes nå men ikke noe som tyder på det enda

1 Like