Ja og ikkje noe å tenke på. Dei har litt over 3mill aksjer i MTSR. Er kun på grunn av størrelsen til MSTR på QQQ lista. Oljefondet eig litt av alt
At han solgte 32 bitcoins, det stemmer.
Liten andel av beholdning, men sender et litt uheldig signal
Kanskje meningen, hvem vet?
Sannsynligvis
Gir mening å distrubiere litt og heller rette fokuset mot å begynne å akkumulere på tur nedover. Må betinge at de har litt kapital til å akkumulere for når den går nedover
Bitcoin skal uansett ned nå, så kan man jo finne på alskens nyheter som passer 
Firi-analytiker Mads Eberhardt sier ifølge den samme E24-artikkelen blant annet:
“Høyere inflasjon kan utsette rentekutt, noe som typisk er negativt for krypto”
Er ikke et av hovedargumentene for at bitcoin er en god investering at de finnes i et begrenset antall, slik at man ikke kan vannes ut ved at det trykkes opp et stort antall nye mynter?
Om høy inflasjon er negativt for bitcoin så viser det vel nokså tydelig at den ikke har noen iboende verdi.
Det er vel fortsatt en risk-on asset.
Har begynt å bygge litt posisjon igjen i dette området og fikk kjøpt på rundt 609k.
Ikke fordi jeg tror bunnen nødvendigvis er inne, men fordi jeg synes risiko/belønning begynner å bli mer interessant etter korreksjonen vi har hatt.
Etf utstrømningene har vært tunge, men ser ut til å avta noe samtidig virker det ikke som de langsiktige holderne har vært spesielt interessert i å distribuere gjennom denne nedgangen. Det er i hvert fall et datapunkt jeg legger vekt på.
Kan selvfølgelig bli både 560k og lavere dersom makro eller sentiment forverrer seg ytterligere så jeg holder noe krutt tørt, men for egen del foretrekker jeg å akkumulere gradvis når frykten er høy fremfor å vente på at alle signaler skal bli positive igjen. Ingen sterk overbevisning om at bunnen er satt bare et område jeg synes er interessant å begynne å ta litt risiko igjen.
Ditto, enig i betraktningene
Etter nyhetsstrømmen de siste dagene sitter jeg egentlig igjen med inntrykket av at markedet er i ventemodus. Det har kommet mye negativt på kort tid som etf utstrømninger, svakere tech marked, mer hawkish fed og økende forventninger om rentehevinger, men likevel har btc foreløpig holdt seg i området rundt 62–63k.
Derfor føles det for meg som at neste viktige holdepunkt er pce tallene torsdag. Dersom inflasjonen kommer inn kjøligere enn fryktet kan mye av pessimismen bli utfordret ganske raskt. Kommer tallene inn varm er det lettere å se for seg en ny test av 60k området.
Inntil da virker det som både kjøpere og selgere avventer neste makrosignal. Hva tenker resten av gjengen?
Jeg står egentlig fortsatt på det jeg skrev tidligere.
Se bare på nyhetsstrømmen de siste dagene. Rekordstore etf utstrømninger, Strategy kan selge btc, hawkish Fed retorikk, rentefrykt, svak risikosentiment og en haug med bearish artikler om at bunnen skal ned mot 40 50k.
Likevel klarte ikke markedet å bryte ordentlig sammen. Tvert imot kom btc tilbake så fort Warsh tonet ned inflasjonsfrykten og et svakere jobbtall sendte både renter og dollar ned samtidig som btc svarte rett opp. For meg sier det en ting. Markedet virker mye mer robust enn overskriftene skulle tilsi. Det betyr ikke at bunnen nødvendigvis er inne, men når så mye negativt allerede er priset inn uten at vi ser noe skikkelig kapitulasjon begynner risk reward å se langt mer interessant ut enn for noen måneder siden. Nå blir det etter min mening makro som styrer. Fortsetter inflasjonen å kjøle seg ned og fed slipper renteheving tror jeg stemningen kan snu fort. Kommer inflasjonen varmt igjen er en ny test ned selvfølgelig mulig, men en ting er jeg ganske trygg på. Hadde markedet vært så svakt som overskriftene prøver å fortelle oss hadde vi allerede vært godt under 60k.
Skal sies at da CEO i Circio sa at selskapet burde hatt 100x høyere market cap, så fikk han faktisk rett. Aksjen gikk til 160x market cap før den roet seg ned mot 110x det market cap var da han sa det, 17M ^^ Så han har god track record hehe, i motsetning til nesten alle andre
Og de har levert bedre resultater fra forskningen hele veien på Crna, ikke at det betyr at selskapet er verdt noe eller noe sånt, men de har holdt det de har lovet.
Som jeg har sagt veldig mange ganger her
Historisk er det oktober 2026-april 2027 man bør akkumulere. Om bitcoin endrer adferd faller verdien bort. Det er bare fordi bitcoin er forutsigbar at den har verdi. Holder den seg ikke innenfor vanlig adferd er det bedre å kjøpe andre ting enkelt og greit, for da blir risikoen plutselig skyhøy og man har 0 oversikt, fra å være helt forutsigbar, som den har vært siden start.
Jeg er ikke helt enig i at bitcoin er “helt forutsigbar”. Hvis den var det ville markedet priset inn syklusene lenge før de skjedde.
Historien din rimer, men den gjentar seg ikke nødvendigvis. Denne syklusen har vi fått spot etf er, langt større institusjonell deltakelse, selskaper som holder bitcoin på balansen og makro som påvirker kursen langt mer enn før. Det gjør at jeg synes det blir for bastant å si at man skal akkumulere akkurat fra oktober til april.
For min del handler det mer om å følge dataene enn kalenderen. Akkurat nå følger jeg spesielt pce/inflasjon, arbeidsmarkedet, fed forventninger, etf strømmer og om btc klarer å holde 62 63k området. Treffer de faktorene riktig samtidig kan bunnen komme tidligere. Treffer de feil kan vi godt ned mot 50 tallet først som nevnt tidligere. Derfor synes jeg makro betyr mer enn hvilken måned kalenderen viser.
Er forsåvidt ikke uenig i noe av det du skriver, men det virker for meg som den fortsatt følger “syklusen” ganske tett…
Jeg tar herved en midlertidig sykmelding fra markedets støy og melder meg inn med én hel coin på disse nivåene. Om bunnen er nå eller litt lenger ned får tiden vise, men noen ganger må man ha mot til å kjøpe når stemningen er som mørkest.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
- Circio has secured NOK 300 million in gross proceeds from the exercise of warrants and an underwritten private placement
- This brings the total capital raised by Circio in the first half of 2026 to approx. NOK 620 million (USD 65 million)
- The funds will be deployed to build the circVec platform and advance a lead gene therapy program to IND-filing and clinical proof of concept, with a financial runway until the end of 2030