Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Høres fryktelig enkelt ut!

Ja og det gjøres visstnok over en lav sko.

Ja, og de kom vel akkurat på toppen forrige bullmarket? Eller husker jeg feil.

Ja forrige gang var jo derivatene mer eller mindre et våpen som bankers kunne bruke mot amatør retail investors på toppen av en mania.

Er et annerledes marked nå i mitt syn

Det er jo nettopp det de er, og de brukes i stor grad i andre markeder, mer eller mindre med suksess så vidt jeg vet. Sølv er visst et godt eksempel.

Nærmer seg 58k igjen

3 Likes

Plan B er ikke akkurat blitt så veldig mindre bull Spotify

1 Like

image

11 Likes

Blir ganske bullish av det som foregår i Twitter og CashApp om dagen!

4 Likes

Russland på gli…

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-14/putin-defends-cryptocurrencies-amid-global-regulation-push

En fin mulighet på sikt til å bruke noe annet enn dollar for oljen. :wink:

4 Likes

Da blir det nok krig!

1 Like

Ja vi husker jo alle hvordan det gikk i 2017. Oddsene for en dobbel topp økte betraktelig nå i mine øyne.

4 Likes

Er vel bare å vente til amerikanerne har lastet opp for fullt i dette fondet og så dumpe alt :wink:

JPMorgan er nok fullasta med bitcoin som skal dumpes når de med kirurgisk presisjon shorter med x10 leverage.

3 Likes

Så når amerikanerne som kjøpte fondet på topp sitter med betydelig tap etter dumpingen så kan endelig Jamie Dimon stikke hodet fram i media og si: " Der ser dere hva jeg har sagt i alle disse årene!!! Jeg er smart!"

1 Like

Som igjen er starten på neste bearmarket der bitcoin blir avskrevet som et pyramidespill, men der det egentlig er formuer som skapes frem mot neste bullrun. Rinse and repeat.

Viktig å hastegodkjenne futures slik at man får nok exit liquidity før januar til å dumpe.

2 Likes

I går gikk eth. Så gikk Bitcoin etterpå. Eth er ofte ledestjerne. Nyheter er støy.

1 Like

Jeg er litt Noob når det kommer til trading, leveraging og futures forstår det sånn passe. Men finnes ikke slike produkter hos Binance og andre allerede hva er forskjellen her dersom SEC går god for dette, er det slik at vanlige amerikanske børser vil da og støtte futures i BTC og hvor stor reach og implikasjoner vil dette ha?

Bitcoin Futures ETF er ikke Bitcoin ETF. Kan noen forklare meg hvorfor Futures ETF er så bullish?

Det er ganske stor konsensus om at bullmarkedet uansett ikke vil vare lenger enn Q421/Q122. I hodet mitt vil dette påføre brutal og selvforsterkende backwardation inn mot 2022 forsterket av markedsaktører som manipulerer spot for maksimal kortsiktig avkastning. Hadde håpet Futures ETF ville bli utsatt igjen, men nå forstår jeg ikke hvordan bitcoin skal komme over 100k denne syklusen.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-15/bitcoin-futures-etf-said-not-to-face-sec-opposition-at-deadline?sref=PFCuwcPr

1 Like