Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Men hva hvis den kraftige pullbacken kommer fra en 100.000 USD blow off top?

Linker bare for å nevne noen av narrativene i markedet:

Hva om alle disse narrativene med vilkårlige priser fra ulike modeller bare skaper exit liquidity, som i 2017?

Bare så det er nevnt, jeg er permabull Bitcoin på lang sikt. Svelger bare ikke rått narrativene om kortsiktig multi-x priseksplosjon, for alle kan ikke selge samtidig i desember.

2 Likes

Kjøper ikke crypto nå ihvertfall. Ja, du kan tjene gode penger men nedsiden nå er ganske stor. Ser at mange altcoins er ganske høyt priset og det er jo siste fase av Bull syklusen. Jeg holder meg borte inntil krypto synker kraftig.

Jeg fortsetter å dca inn i Bitcoin, som jeg kommer til å gjøre frem til 2030. Men gevinstsikringen i altcoins er allerede i gang.

1 Like

Dca er attraktivt som metode nå som alt er blitt mer choppy.

Men jeg synes det er moro å se hvor presist ting har fulgt planb siden i fjor vår

Fra mai 2020

3 Likes

Utrolig hvor treffsikker PlanB har vært. En av de store fordelene med en desentralisert valuta basert utelukkende på matematikk. Håper han har rett denne gangen og. Men erklærte guruer kan også ta feil, bare se på Michael Burry og veddemålene hans mot Bitcoin og Tesla.

Syns forøvrig PlanB sitt intervjuet på Pomp sin Youtube-kanal nylig var fascinerende.

2 Likes

Går unna nå!

5 Likes

Joda slike produkter finnes. Tenker da mer at “mannen i gata” hiver seg på som galne når de leser slikt og volumet øker slik at store “Bitcoin-whales” da muligens vil leke seg litt og ha det litt morsomt og muligens dumpe store summer og riste markedet litt Men man vet jo aldri :wink:

1 Like

Jeg tror “mannen i gata” ikke har fått BTC Fomo, enda. Foreløpig er det større aktører som driver prisen opp.

4 Likes

Så har man oppskriften…
Lett å være optimist nå, men ting kan snu fort. Tror selv at vi står høyere ved nyttår enn nå. Kanskje over 100k også, men 2022 lukter vel ruglete.

4 Likes

Et monstrøst bullish weekly chart hvis det følges opp med litt mer volum

Følger også veldig med på om bitcoin dominance har bunnet ut

3 Likes

Denne syklusen ser akkurat ut som i slutten av 2017, det vil si en blow off top I desember/januar, deretter vil bitcoin slite. Det går i sykluser,ikke noe som jeg skjønner meg på. Skjønner heller ikke hvorfor bitcoin starte å stige igjen 22 juli. Var det på grunn av the Wyckoff accumalation pahse. Sykt at folk tror på sånt, men så mange nok tror det på, så er det større sjanse for at det intreffer. Det er det samme som teknisk analyse der mange stoler på disse “signalene” og derfor skjer det på den måten.

2 Likes

Bare husk dette kan bli famous last words, og at du ikke kommer inn før om flere år…

Jeg håper også på bedre inngang men kjøper likevel stadig.

Har blant annet et daglig kjøpe at BTC på 50$ på Binance, som jeg prøvde å øke for en periode men nå kunne jeg bare gjøre ukentlige kjøp. Som jeg satte opp for Fantom. Tenkte nå å sette opp ukentlige kjøp av C20 på Invictus men de tilbyr ikke det enda.

Jeg tror mange kommer til å bli vanvittig overrasket over hvor høyt noen alts kan komme de neste månedene, litt avhengig av hvor BTC går.

3 Likes

Hva med dette synspunktet om futures ETF vs en spot ETF?

Ikke ta det jeg skriver for god fisk, men det er det jeg tror.

Ikke mange velstående amerikanere eller institusjoner vil gå med på å flytte penger inn på Binance på samme måte som de kan gå med på å investere / trade gjennom amerikanske meglerhus…!

Det åpner for et heeeelt annet marked enn det vi har i dag.

Bitcoin ETF vs Bitcoin Futures ETF er også to helt ulike produkter; ETF-en er vel noe som tracker Bitcoin eller eier BTC direkte, mens futures ETF tracker eller eier futures direkte.

Med futures kan man selge, eller kjøpe, enorme mengder BTC med mindre enorme pengesummer; feks en tidel av det underliggende.

Dette vil åpne for mye mer handel OTC for ekte BTC, som da pumpes eller dumpes for å tjene stort på futures.

Les: manipulasjon.

Uansett vil likviditeten inn i markedet kune bli mye større.

Og vi kan jo tenke oss hvilke aktører som IKKE vil at BTC skal lykkes, nemlig de samme som er vant til å bruke futures / derivater til å manipulere markedene de allerede i stor grad kontrollerer.

Jeg tror fortsatt på en blow-off-top og håper på rundt 240k topp for BTC; men tror mindre på det nå enn før.

3 Likes

Nå finnes jo bitcoin allerede i robinhood, etoro, Paypal, revolut, cashapp og gud vet hva mer av retail venues da

Ja - men tror du disse tjenestene appellerer til forlk med miliarder å investere med?

Folk som investerer så mye penger kan basere seg på f.eks Fidelity sin cryptoservice og lignende eller OTC-deskene som drives av de største cryptobørsene. :slight_smile:

Men Bitcoin får økt legitimitet av en slik avgjørelse. Et forbud blir stadig fjernere. Derfor er det bull.
En etf på Bitcoin har eksistert lenge i Canada, heldigvis.