Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Faen så jævlig bullish BTC er for tiden da… Husker fra Mai til slutten av Juli så var den veldig svak. Merkelige greier…

Er det ikke lurt å vente på faktisk ATH (ikke weekly close)?

1 Like

Det er kanskje det! Nå tåler jeg flere washouts og jeg hodler sterkt så det spiller ingen rolle for min del.

Det er ingen i verden som kan overbevise meg at BTC ikke skal sette ny ATH.

Edit: jeg ser at jeg virker litt pessimistisk i mitt svar. Altså ingen i verden kan overbevise meg at BTC ikke skal til $100k…

2 Likes

Det er så optimistike og bullish nå at jeg nesten vurderer å selge meg ut. Føler det alltid krasjer når folk flest forventer oppgang :laughing:

Skal ikke mer enn en 4x på et par alts nå før jeg er gjeldsfri og vel så det…

5 Likes

Fear & Gread på 78 forteller også det. Mange forventer oppgang og da har det ofte skjedd det motsatte. Vi får se.

Jeg hodler og kan fint leve med en washout til 50k, har ingen problem med det, men med så mange positive ting som skjer rundt BTC så tviler jeg på det utfallet.

Har en liten teori om at det er andre krefter enn nyheter som styrer de store bevegelsene i Bitcoin. At det rett og slett er så mye av markedet som følger historien slavisk at det ikke er rom for andre bevegelser i det store bildet. Opp til nyttår, bearmarked fra januar/feb en gang.

1 Like

Det er nettopp dette jeg også tror skjer. Bitcoin kommer til å eksplodere de nærmeste månedene, men lide i 2022. Hvilke krefter dette er aner jeg heller ikke. De kreftene fulgte ihvertfall WYCKOFF accumalation phase helt og det er sinnsykt at en sånn teori faktisk funker. Så lenge mange tror på det, så skjer det innenfor crypto. Derimot så kjøper jeg crypto når FEAR and Greed index er på 10 eller lavere…

Enig at det skal mye opp nå men om det blir bear marked i jan/feb er vanskelig å svare på.

Jeg søker på LinkedIn etter blockchain regelmessig og i Norge har vi ca 41 stillinger, inkl skandinaviske land er vi over 500 stillinger, det har skjedd en svært positiv utvikling der.

Adopsjon av krypto kommer i stor skala og jeg tror ikke at 3-4 mnd herfra vil sette en stopper for en revolusjon.

Risiko blir evt. at aksjemarkedet knekker sammen men det også blir kortvarig… BTC/ krypto er kommet for å bli.

1 Like

On-chain-gjengen synes ikke det er rart at BTC er bullish nå. Ei heller at mai-juli var så svak.

1 Like

Tenk dere en dag at mange nettbutikker aksepterer krypto som betaling her i Norge… ville du som leder av din nettbutikk unlatt å tilby betaling med krypto?

Du ser at f.eks komplett.no håver inn med penger på den måten.

Selvfølgelig vil du og tilpasse deg!

1 Like


Vi er i alle fall ikke i euforifasen, hvis vi skal tolke Google Trends. Når vi bryter ATH, tror jeg derimot vi kan forvente mye (koordinert) medieoppmerksomhet for å få inn retail-FOMO.

Har ikke sett «Slik kjøper du bitcoin»-artikler på E24 på en stund :sweat_smile:

8 Likes

Sikreste tegnet på å selge er når den står på forsiden av papirutgaven til VG. Det gjorde den dagen Bitcoin var rett over 19,8k i 2017 :slight_smile:

4 Likes

Denne likte jeg :smirk:

BTC ETF

5 Likes
3 Likes

Keeping the FOMO alive med planer om Spot ETF innen årsslutt.

4 Likes

Kjenner ikke på noen FOMO akkurat her i gården. Kanskje jeg bare er gammeldags, selvom jeg er i starten av tjueårene…

Hehe, FOMO føler man når det er for sent som regel :slight_smile:

For å være ærlig har jeg hatt FOMO siden sommeren 2020 :frog:

1 Like

Hadde jeg vært det vile jeg satt alt jeg tjente utover et absolutt minimum inn i krypto over litt tid. Er ingen sak å tjene det tilbake raskt senere uansett. Gi f i å kjøpe egen bolig og alt det der, gamble lit nå mens du har råd til det.

Hva så om du mister halvparten fordi du kom inn sent? Det er vel ikke snakk om millionbeløp uansett - bare ikke kjøp alt på en gang.

Noen titalls tusen eller hundre tusen har du fint råd til å tape om du har en fast jobb eller utsikt for å få en.

Du kommer muligens til å være bitter så lenge du lever om du ser BTC og krypto ta av.

Hvem vet, kanskje taper du alt, men om du virkelig tror at krypto er en døgnflue så må du sette deg inn i hva som faktisk skjer.

Og bare så det er sagt; jeg sier det for jeg har lagt merke til at du har vært forsiktig og skeptisk over tid, blant annet fordi du kjøpte Fantom og solgte for tidlig, jeg forstår deg veldig godt!

Det jeg selv har gjort er at jeg har en del USDC liggende i tilfelle det krasjer, og så er jeg også godt investert i ulik krypto.

Du ER på dette forumet, du har en viss kunnskap om krypto; ikke vær som de andre der ute som bare blåser bort krypto som en tulleting!

Det verste som kan skje er at krypto faller pladask og du kunne kjøpt inn billigere. Evt at du faktisk selger når det er nede - som du ikke må gjøre selvsagt.

10 Likes

Hehe, skulle jeg gitt et råd til yngre meg ville det vært: Ikke driv med børs/krypto med mer enn 20% av tilgjengelig cash. Man gjør seg fattig og gir seg selv nerver for å ha mye penger senere i de årene cash har høyest verdi for deg. Ikke verdt å sitte med lommerusk på konto, hvilepuls i 120 og 100-200k i krypto som 20-30 åring. Heller bruk penger på å leve livet der og da og nyt det. :slight_smile: Jeg tok investerings-veien og har nok av penger, men skulle gjerne hatt flere gode minner fra de årene. :slight_smile:

  • spar i fond, det er garantert beste risk/reward.
8 Likes