Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

På 47900 for 17 dager siden. Just saying :blush:

Edit:
Får ta med fasiten og da.

1 Like

Jeg tenker den god middelvei er tingen; jeg ville IKKE brukt masse tid på investeringene, bare kjøpe of beholde. Feks kjøpe C20 som er topp 20 krypto, eller C10 som er topp 10 med cash hedge.

Binance har forresten recurring payments, kan kjøpe for bare noen kroner om dagen for eksempel, tror ikke avgiftene er høyere enn for større beløp.

Takk for gode råd VargVemund. Jeg har tro på krypto og er egentlig ikke noe fan av all pengetrykkingen som har skjedd spesielt i 2020 og 2021. Jeg leste mye om blockchain og bitcoin sommeren 2020, men sett tilbake burde jeg investert også litt da. Jeg kan mye om krypto, og jeg burde egentlig investere ihvertfall 10% av porteføljen i det. Får legge følelsene mine litt vekk og glemme at jeg kjøpte Terra på 4 dollar og solgte på samme og Fantom på 0,3 dollar. Jeg har tydeligvis teften på å finne gode kryptos og vurderer å gå inn i Harmony One. Noen tanker om Harmony?

2 Likes

Det er liksom en av grunnpillarene i pengesystemet, det er grunnen til at vi kan stole på at feks boligpriser og aksjer vil stige over tid. Men ikke i forhold til krypto selvsagt!

Tipper Harmony ONE er bramen prøver selv å la være å investere i for mye og har allerede alt for mye men også brent meg på samme vis som deg ved å selge for tidlig. Skriv gjerne om Harmony One i kryptotråden!

Jeg ville nok kjøpt et kryptofond og bare glemt resten om jeg skulle tatt lærdom av det jeg vet i dag. Men siden jeg allerede er kryptonarkoman så fortsetter jeg som før. :sweat_smile:

3 Likes
2 Likes

Jeg solgte på 62 000. Veldig blandet ift det, men er ikke helt overbevist om ETF vil dytte kursen så mye som ikke allerede er tatt ut - på kort sikt.

3 Likes

Nå starter det.

1 Like

US bitcoin ETF starter tirsdag

2 Likes

Positive nyheter nesten hver dag nå.

5 Likes

Kryptovaluta blir sanksjonert med enda mer effektive reguleringer…

2 Likes

Jeg leser den saken som det motsatte. At de ikke klarer å sanksjonere effektive reguleringer og derfor er bekymret. Jeg tror ikke de (Team America, World Police - Fuck Yeah!) vil klare å gjøre noe med det.

5 Likes

Det eneste valget de har er å øke kompetansen på blockchain og henge med i timen.

1 Like

…prøv å bruk falske sedler i butikken :wink:
ellers så kan de gå ilag med banksektoren og ilegge et forbud mot noen form for støtte til kryptomarkedet,-og så har vi denne kommende kreditt-evalueringen som også kan bli berørt av muligheten i å få huslån etc…

Så en skal ikke undervurdere myndighetenes grep om dette,-selv om krypto fremdeles kan veksles mellom enkeltpersoner.

1 Like

hadde de bare kommet med en(1 stk.) kryptovaluta,så ja,da kunne de muligens implementert dette i det finansielle systemet.men,dette er altfor volatilt…trekker for mye strøm for å “mine” valutaen :man_shrugging: (hvorfor???)

og så virker det bare så ufattelig useriøst idag med hele opplegget der vi nå har over 2000 forskjellige kryptovaluta og navnene er bare til å le av…og nesten hvem som helst kan opprette en ny krypto-“valuta” utav fri fantasi!

4 Likes

Svaret fra G7-landene er tydeligvis CBDC, sentralbankenes digitale valuta. Ta dagens destruktive fiat-system og gang det 100. Stater vil kjempe innbitt mot Bitcoin, og vil til slutt måtte akseptere at deres sentralstyrte shitcoins blir verdsatt i satoshi. CBDC gjør ironisk nok ikke annet enn å fremskynde bitcoins uunngåelige rolle som global reservevaluta.

1 Like

Det viktisgte er å få en “myk” overgang til en ny dominerende verdensvalluta.

heia myndigheter! :crossed_fingers: :partying_face: :+1:

Ja, heia myndigheter som trykker og trykker (i det uendelige) nye penger så det du eventuelt har i fiat bare får mindre og mindre verdi. CBDC er vel et forsøk på å beholde “kontrollen”.

2 Likes

Rart at det skal være så vanskelig for mange å forstå at inflasjon, uansett valuta, er en forutsetning for utvikling og vekst.

Bitcoin er en ikke-løsning på et ikke-problem.

Keep going. Hvorfor er det en forutsetning for utvikling og vekst?

Da kjører vi trykkeriet (endrer tallene i en database) og satser på at BTC går til 0 :grinning:.