Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Spennende å følge med. Smeller den rett ned igjen snart eller bryter den rett igjennom motstand og fortsetter rett opp :see_no_evil::sweat_smile::rocket:

Fy f*** så nærme vi er nå. En liten long likvidering ned til 52k hadde gjort seg for fear & greed indeksen ja.

RSI har tidligere toppet ut på 85-90 så vi har mye å gå på der.

Er du short eller? Eller vil du inn lenger ned?

Det er jo heller ikke noen fasit, kan være at man prøver å kjøre ned kursen når den er over tidligere ATH, men jeg er usikker på om det er så lett å manipulere BTC… Må selge store volumer når ATH FOMO kicker inn…

Det ser meget pent ut dersom den stenger over 63 500 :heart_eyes::rocket:

Stenger? :grinning: BTC stenger aldri haha

2 Likes

64k!

Shorter aldri bitcoin. Men bitcoin har en tendes til å gjøre det motsatte av det alle tror, og jeg utelukker ikke en skikkelig long likvidering rett før ATH slik at de store kan lure til seg litt ekstra bitcoin før FOMO rally. Derfor har jeg noen limit ordre inne på 50-tallet som jeg gjerne skulle fylt.

3 Likes

Det er en kombinasjon av manipulering og behovet for å trikse med momenttraderne for å få kjøpt mer, som gjør at slike papirer gjør det motsatte av det man tror. De må gjete saueflokken litt ellers tar de med seg for mange gratispasasjerer. Og de gir seg ofte ikke før de får det de vil ha, det merker de på hvor mye napp de får. Derfor må man av og til ha mer is i magen enn gjennomsnittet for å slippe unna.

3 Likes

Ganske god beskrivelse. Tar litt tid å venne seg til og sette pris på volatiliteten i krypto.

2 Likes

En annen fin parameter som er verdt å følge med er funding.
Den tilsier at vi skal langt opp og at flush av longs er ikke så nødvendig som vi liker å tro.

2 Likes

Bare $700 igjen til ATH

2 Likes

Jøss! Det så lavt ut. Hva pleier den å ligge på når fundingen er høy?

Rett før korreksjonen i mai var det typisk 0.1% hvis du skulle bruke giring.
Litt forskjellig fra asset til asset.

Derfor mener jeg at ATH er bankers nå egentlig.

Så selvom fear & greed indikatoren er høy, er folk allikevel forsiktige og girer ikke opp og det er bra!

Ja Weekly ser jo veldig bull ut og. Og jo lengre timeframes jo mer sannsynlig er oppgang. Men vi er vel littegranne extended. Føles jo slik. Men når jeg har kursmål på 87k+ så betyr ikke et eventuelt dypdukk noe likevel.

1 Like

Når sant skal sies så representerer Fear & Greed-indeksen kun de som faktisk er inne i markedet nå, og det er ganske tydelig at de store retail massene ikke har returnert for fullt etter krakket i mai.

2 Likes

Når får Bitcoin ny All Time High (ATH)?

  • I dag
  • Denne uken
  • Denne måneden
  • I år
  • Neste år
  • Aldri

0 stemmegivere

1 Like

Hvorfor?..fordi den går opp :sunglasses:

“Relativt enkelt å regne ut…”?? vis meg,vær så snill :kissing:

1 Like

Stikkord:
stock to flow

2 Likes

last opp og “bli med bølgen”?

skulle likt å sett et regnestykke…Erik sier det er så lett :man_shrugging: