Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

:laughing:

2 Likes

To ting om El Salvadors trekk:

  1. Dette var noe El Salvador mest sannsynlig forventet. Dette trekket er mest sannsynlig en prosedyre/ due diligence mer enn noe annet. Verdensbanken kan ikke forholde seg til uregulerte eiendeler, så lenge reguleringene er slik de er i dag.

  2. Jo mer uavhengig implementeringen av BTC blir (frakoblet verdensbanken), jo desto tydeligere vil presedensen bli. Mest sannsynlig vil også prosessen for andre land som ønsker å implementere BTC bli staket ut nå.

Og til dere med sure mager, før dere får et behov for å presse tarmmaten ut av kjeften og ned på tastaturet, vennligst se dette intervjuet før dere kommenterer:

PS! Ting er ikke svart hvitt, og jeg er fortsatt ikke sikker på at BTC kommer til å overleve :v:

5 Likes

Meget viktig uke for BTC.

Mulig Kiss of Death sier Allesio Rastani.

Jeg er bull men også realist, velger å holde som vanlig.

1 Like

Ser vi på denne er BTC unlock til Grayscale nesten ferdig.

1 Like

:face_with_hand_over_mouth: hvorfor setter du ikke emoji inn i brødteksten på innleggene dine isteden?

4 Likes

3 Likes

@pleximus83 vil du ikke svare? Jeg er genuint nyskjerrig, siden du gjør det på de fleste trådene dine…?

linken trengte ingen tekst,det blir nok motstand blandt bankene i å “innføre” kryptovaluta,-så denne meldningen viser bare hvordan risikobildet ligger an for de som videre tror på at en satsing kan være klokt…

men…jeg kan ta feil :man_shrugging:(håper du likte emojien)

1 Like

Det jeg spør om er hvorfor du setter inn en emojo som «svar» på ditt eget innlegg isteden for å legge emojien inn som tekst, altså at du opprettet innlegget først, og så svarer ditt eget innlegg med en emoji?

hehe,det var som sagt en artikkel som ikke trengte en “tekst” fra meg,og emojien var bare en “dramatisk” reaksjon til artikkelen.

20210619_151045

7 Likes

Dere som er mer innsatt i dette enn meg: Hva er argumentene for å ignorere kryptos muligheter til å bli en safe haven for menneskehandel, dop, kidnapping, våpen og andre illegale pengekilder som IKKE burde få det enklere enn de har det i dag? Er det en ubegrunnet frykt og i såfall hvorfor?

1 Like

Jeg tror du får mest «bang for det bucks» hvis du går til kilden - hør stormkast sin episode om bitcoin der Bull Jenssen og Økokrim er med.

3:45

1 Like

Aha så du legger inn din egen reaksjon på dine egne innlegg for å vise hva du selv synes om dem, men hvorfor ikke legge det inn i selve innlegget, det er det jeg lurer på. Uansett; samma det, du gjør som du har lyst til :sweat_smile:

2 Likes

Ok, jeg skal høre den. Men innledningsvis snakker de om “sporing”, noe som i mitt hode åpenbart burde være mulig og sikkert er lett. Spørsmålet er om det er mulig å FRYSE coinene til en aktør, ikke bare spore de. Taliban, Nord-Korea og illegale grupperinger i svake stater gir seg langt faen i om de kan spores dit så lenge de ikke kan tas fra de.

Nei, har du alene din key er det dine coins

Akkurat som cash så er det så langt min forståelse går ikke mulig å «fryse» kontoen, men om taliban sitter på bitcoin er vel egentlig ikke det noe større problem enn om de har cash - det må sies som Torbjørn poengterer at selv om det er mulig å spore fiat og krypto så er det viktig at alle ikke underkaster seg et overvåkningsregime bare fordi kriminelle bruker fiat eller krypto som resten av oss…

3 Likes

Skjønner ikke helt redselen for at terrorister, kriminelle skal benytte krypto fremfor andre betalingsmidler.

Det var vel en diskusjon her om dagen at bitcoin er dritt for forbrukere å forholde seg til, da prisen på kaffekoppen kunne variere så voldsomt.

Det må vel gjelde Talibán og? Kjipt å gå fra og kunne kjøpe 5000 Ak47 en dag. Til å bare ha råd til 3500 stykk neste dag :joy::joy::joy:

2 Likes