Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Penger og BTC er ikke ondt eller godt, begge midlene er nøytrale byttemidler som både “gode” og “onde” kan benytte.

Jeg syns argumentet “kriminelle kan benytte seg av BTC til sine kriminelle handlinger, derfor bør det forbys” ikke er et godt argument for hvorfor man ikke ser for seg en framtid for BTC.

Skal man ha en valuta som overvåkes av f.eks. staten og som kun kan benyttes til “gode” hensikter? Det høres også litt skremmende ut etter mening.

De to siste her dro så hardt avgårde med diskusjonen at jeg lar det bli med det :joy::joy:

Krypto er jo noe som skal beskytte også folk med rene hensikter, slik at feks politiske motstandere til myndigheter i visse land ikke kan få fryst pengene sine med et tastetrykk.

Det er i alle fall langt lettere å spore og finne kilder til krypto enn det er til feks gull…!

3 Likes

Trading range kaller vi dette

3 Likes

Mulig… Eller er vi akkurat på bulltrapen?

image

3 Likes

Nesten sykt hvor bra det passer på patternet.

Det som er feilpotensialet ene eller andre veien er om takeoff var i 2019 eller i 2020

Jeg har ihvertfall satt posisjonsstørrelsen min sånn at jeg vil kunne håndtere at den nå krakker til 10-15, og vil anbefale det til de fleste.

1 Like

Spenstig å mene at Bitcoin er på sin første sell-off. Da har man kanskje ikke fulgt Bitcoin så lenge.

Vil nok heller si at vi var på “New Paradigm” da kursen nærmet seg 70.000 dollar for noen uker tilbake.

1 Like

Nassim Taleb går hardt ut mot BTC:

Han sparer ikke akkurat på kruttet i twitter meldingene som artikkelen linker til :flushed: :sweat_smile:

2 Likes

Mye drama i Bitcoin verden :smiley:

2 Likes

Hardt å melde, men er ganske enig. Peter virker jævelig douche.

2 Likes

Han er litt røff i kantene og glad i å krangle, men har lært mye fra intervjuene i podcasten hans: https://www.whatbitcoindid.com/

1 Like

Det som er så tard med mccormack er at han er så sykt internettkriger på twitter men så feiger unna på intervjuene.

Ja, det er ting å lære fra podcasten hans, men det skyldes gjestene, ikke verten. Hadde podcasten hatt Peter i hovedrollen så hadde jeg ikke brukt tid på den. Jeg deler Sverresen sin beskrivelse om at Peter virker skikkelig douchebag

:grimacing:

3 Likes

Utfra den utvekslingen der er det for meg ingen tvil om at det er Taleb som virker barnslig og vonbråten… ganske useriøst svar!

1 Like

Dette må være den mest perfekte øvelsen i å la seg selv bli frontrunnet og kjøpe absolutt på topp jeg noensinne har sett.

2 Likes

Lex Fridman har gjort et 5 timers intervju med grunnleggeren av cardano, Charles Hoskinson. Er mye snakk om crypto generelt så er helt klart verdt å høre fordi Charles har virkelig peiling. De snakker også en del om bitcoin spesifikt og han har flere interessante synspunkt der.

3 Likes

Hva skjer når han må likvidere 105.000 bitcoin mon tro :thinking:

1 Like

Hvorfor skulle han måtte det? De er kjøpt med Bonds og cash. Ingen giring på
Dem