Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Edit:


Opprinnelig:

Det kortsiktige bildet har definitivt et bearish preg over seg, men jeg ble sittende og se litt på at kursbildet i bitcoin har vært oscillerende innenfor en 3100-11500 horisontal range i to år nå.

I det bildet lever jeg veldig greit med en entry på rundt 6000, men avventer flere kjøp til enten solid lavere eller solid høyere.

Hvis og når det kommer et brudd over 13.000 kan det bli yuuge. Leser at en del fundamentale trekk som mengden aktive kontoer og dollar investert i krypto er på stigende trender.

Her er en veldig konvensjonell short thesis om bitcoin i det korte bildet. Det eneste som mangler er tiltagende volum som bekrefter bearish brudd ned fra kileformasjonen.

3 Likes

Ikke nå lenger…

Jeg tenker det viktigste i første omgang er å bryte 10500, da er veien kort til 13000…

1 Like

Absolutt. :slight_smile: Hvis jeg skulle tippe, så er det jo nesten alltid brudd ned fra sånne motsander som 10500 og 13000 på første forsøk, så det er grunnen til at jeg nevnte brudd over 13000 som vesentlig.

1 Like

Hvor kjøper dere bitcoin ? coinbase appen ? (syns det er mye avgifter der )
Eller bitcoin tracker via nordnet ?

overfør via sepa, så send det videre til coinbase pro. Beste måten for å få lavest fees.

3 Likes

Fin metode for lave fees nevnt av @doncic her👌🏽Ellers har jeg lenge brukt Kraken. Om du ønsker å bruke en Norsk børs kan jeg anbefale MiraiEx. Jeg bruker den ved større kjøp. Har fulgt selskapet siden start og har troen på det de gjør. Det var blant annet det første aksjeselskapet som ble registrert hos Finanstilsynet, som tjenestetilbyder for veksling og oppbevaring av virtuell valuta i Norge. Nylig integrerte de pålogging med Vipps.

3 Likes

Jeg kjøper hos Sturle på “Bitmynt”. Han er billigst, og jeg kjøper av han av litt ideologiske grunner, da han var tidlig ute og banet vei for Bitcoin i Norge.

Bituruption er en norsk kryptotilbyder og tilbyr som MiraiEx pålogging via bank id: https://bitruption.com/

4 Likes

Jeg har kjøpt hos bitmynt tidligere, har vært best kurser der

Gode priser hos Binance også. Da får man også btc umiddelbart. Greit dersom man har det travelt med å veksle om til en annen coin/token.

Noen som vet når Bitgate er oppe? Har blitt godkjent av Finanstilsynet nå.

Tre ting som skaper motstand rundt 8000 tidligere price action, MA200 og Fib 62. Skal jeg tippe vil kursen svippe innom 8k før den faller tilbake.

3 Likes

Det så ikke pent ut, har du target på nedsiden?

Har ikke noe egentlig target, men gjør den en like lang move som fra 10500 snakker vi rundt 1400. Jeg har kjøpsordre liggende fra 1200 til ca 3500. Hvis aksjemarkedet holder seg over forrige bunn tror jeg ikke vi kommer så langt ned… Hva tenker du?

1800-2800 et sted :see_no_evil:

1 Like

Da ligger vi jo ganske likt, jeg tar bare med de store svingningene :grin:

1 Like

Tipper snart ned til 7400, men så opp til 10400 innen et par måneder.

Merker at jeg er mer på linje med deg. Men kun basert på magefølelse i grunn…

1 Like

Hehe nei unmöglich, da er i tilfelle hele caset ødelagt. Måtte i tilfellet komt samtidg med full børskollaps i alle andre markeder, da kan jo alt skje.

1 Like

Helt enig! Skal Bitcoin og alt annet krypto kollapse nå i en økonomisk krise med masse pengetrykking, som det er desginet for så er faktisk caset ødelagt.

Da er det ikke poeng i å ha noe alternativ til fiat. I starten av en krise kan jo alt skje da mange blir skviset ut slik vi så rundt 13 mars.