Så all denne pengetrykkingen vil gjøre at folk selger sine assets og “kjøper” fiat?
Ja, kan fort bli til at en del søker seg til “trygge” valutaer som dollar og yen nå i første omgang ut året, men om de skal kjøpe noe annet enn fiat tror jeg mer på gull og sølv enn bct og eth som jeg tror vil ta av først i 2021. Strengt tatt er jo bitcoin også fiat bare med litt mindre inflasjon.
Ja, det blir å kjøpe det man tror gir best avkastning.
Ser man på gullprisen fra 1980-2000 så var det ikke mye avkastning, så kom det en ok periode etter det.
Ser man på Btc fra opprinnelsen så er jo avkastningen av en helt annen verden.
Men hva som blir best fremover fra nå gjenstår å se
S
vart er SP500, blå er Bitcoin. Som vi ser er det noen steder vi ser en invers korrelasjon mellom disse, andre steder går de samme retning. Interessant at Bitcoin stupte godt før detverste fallet i indeks.Du mener altså s&p nå følger etter Bitcoin?
Ja, jeg vil anbefale å gå all-in i bullderivater på SP500 når BTC når neste bunn! Endelig fant vi en edge vi kan trade på
Hehe - neida - jeg konstaterer at Bitcoin og SP500 ikke er direkte korrelerte. Hvem vet, kanskje BTC vil lede an en evt reversering i neste runde også?
Er mange flere variabler enn bare kurs i dette bildet
Jeg vil si at sånn omtrent nå er siste sjanse for at det ikke skal bikke over i et bearish setup i det mellomkortsiktige, så det er base case.
Min kjøpssone om det spiller seg ut vil være stegvis nedover i det røde feltet i trendkanalen her.
bergens tidende kommer med input
Landet har hatt store problemer siden boomen de hadde i 2017 når staten ikke lenger fikk lov til å stimulere økonomien etter behov grunnet lån i USD. Er ikke Venenzuela tilstander men dette må da øke behovet for en digital valuta som btc.
Ja ihvertfall en desentralisert valuta!
Er faktisk et mulig bullflag i enden der, så bryter den opp kan det bli interessant. Holder fortsatt en knapp på ned, men er åpen for at det kan bryte opp også.
Er jo noe med at når det virker helt åpenbart for alle at den skal et stykke ned, så bare snur den.
Det åpenbare for meg er at den skal opp på grunn av volumet i den siste oppgangen, pluss at det kan være et bullflag. Derfor jeg fortsatt holder en knapp på ned
Bullflagget har for øvrig target opp mot 12k som er en supplysone av litt vekt.