Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Bitcoin overrasker igjen med å fortsette mønsteret den alltid har fulgt. 5x forrige topp, som her var 20,000 ca., så forventer 90,000-100,000. For så å falle 80-90% og få et nytt bull run til 5x forrige topp, som da blir 500,000 neste gang om 3-4 år :stuck_out_tongue: morsomt om det fortsetter sånn. Neste gang man bør kjøpe er vel rundt 10-15k om man ikke vil være med på turen opp denne gangen. Dette gitt at alt gjentar seg som det har gjort mange ganger nå. ^^ PS: investerer ikke i bitcoin. Tenker det er et luftslott som bare har verdi så lenge de tekniske store linjene holdes intakt. Det er en historie som selger, inntil det ikke er flere personer i verden som kan overbevises.

2 Likes

Utrolig sært å se. Ting går nøyaktig som jeg ville være posisjonert for da jeg begynte å kjøpe i fjor, men tidsaksen er helt off the hook ift hva jeg trodde.

1 Like

Analytikeren i DN sa denne uken at bitcoin ville ligge mellom 25 til 40 tusen frem til sommeren og så stige (til ca. 240 000 hvis jeg husker riktig). Personlig tviler jeg på at den skal ned til 10K, men jeg er ny i gamet.

https://www.dn.no/marked/bitcoin/kryptovaluta/erik-dale/norske-erik-dale-33-spadde-bitcoin-i-30000-dollar-relativt-enkelt-a-regne-ut/

1 Like

Hva tenker dere om dette?

4 Likes

Big if true…

Jeg skrev om dette i den andre kryptotråden:

2 Likes

Analytikeren? Han er vel ikke mer analytiker enn det du og jeg er…

2 Likes

Hva er det å analysere fundamentalt i Bitcoin? Det er bare TA, kanskje noen news her og der :smiley:

1 Like

Aner ikke, kan ikke noe om det og vet knapt hva det er annet enn navnet…

Det er ingen assets i hele verden du kan charte det fundamentale på bedre enn i peer2peer blockchain, alt er 100% åpent.

Hmm, har nok bare mye å lære rundt dette i så fall, litt for sent muligens :smiley:

Tror den endelige katalysatoren for en permanent verdi-basis til Bitcoin blir om en eller annen sentralbank tar den inn som en del av sine reserver. Vet ikke om det har blitt diskutert, om det er aktuelt eller om det allerede har skjedd et sted?

Det var en god investering å sette av noen timer til å gå i dybden i fjor :stuck_out_tongue:

Men det er jo slett ikke for sent, hvis det nå kommer en 30-50% bullmarked korreksjon kan jo plutselig mye oppside være igjen

Her er mye viktig kokt ned i 4 podcastepisoder, bra for helgen:

2 Likes

Takker!

Passe på å ikke bli for ensidig kildebruken nå da… :wink:

1 Like

Jeg dropper alle planer om salg, kanskje en trade, men kommer ikke til å gå ut.
Kommer nok også til å øke, kanskje opp mot 5% av portefølje.

Ligger jo i kortene at disse kildene er mennesker som er involvert med bitcoin og da har et bullish mindset for all del.

Men er jo et ganske bredt utvalg av den kategorien.

1 Like

Denne bør du høre (advarsel: Du kan få lyst å kjøpe litt BTC etterpå :smirk:):

Hei!
Må spørre om det er noen her som har erfaring med lang tid ifbm med overførsel fra wallet til Coinbase. Bruker da Blockchain. Min erfaring er at dette har gått rimelig kjapt de få gangene jeg har overført tidligere (max 30min). Nå har det gått snart 6 timer og “pending” står fremdeles som 0/3. Overførsel er bekreftet som “recieved” i Coinbase, så alt går nok sin gang.
Det skal kanskje ikke store mengden Bitc til for at overførsel tar tid?

Takker for svar,
og håper alle på denne siden får noe positivt ut av Bitcoinbølgen!

Er ekstremt mye volum nå i BTC, så da tar det lengre tid. Sånn er det desverre.

1 Like

Ok, høres fornuftig nok ut det ja. Takk for svar.