Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Andreas Antonopolous kan sine saker:

Ikke akkurat noen overraskelse at dette kom fra Bitmex. De har vel alt å tjene på å likvidere longs.

2 Likes

Jeg har ingen tro på at jeg klarer å time alle oppturer og nedturer i BTC - eller i noen andre markedsinstrumenter for den saks skyld.

Hvis den snur opp nå; ok fine, jeg sitter med en god nok posisjon til at jeg blir noenlunde fornøyd.
Øker isåfall når jeg har høyere conviction på at videre retning er opp. Men foretrekker å få kjøpt inn billigere.

Hvis man selger så utløser det skatt. Det er rimelig mange ekstra prosent man skal treffe ekstra godt med for at det skal bli god butikk, gitt at man har tesen at bitcoin skal være i bullmarked i år

Har kjøpt litt bitcoin til wallets i dag, men tør ikke kjøpe margin longs på exchange enda, for ser at den kan godt falle enda mer. Som @Krosta sier over her, når man har skikkelig høy conviction, så kan man slenge på litt ekstra krutt. Jeg fikk inn ganske mye ekstra bitcoin fra bunnen da den falt 30% nylig.

Det som ikke er belånt kan ikke bli likvidert.

4 Likes

Ja, jeg kan være litt enig om en er veldig overbevist. Jeg bare skjønner ikke hvordan en kan være så overbevist over noe så ustabilt og usikkert som Bitcoin. Krypto som en fenomen og en teknologi ja, men Bitcoin som et investeringsobjekt, nei…

Stusser også litt på det du sier om skatt. Her tror jeg ikke ting er helt skrevet i sten. Du trenger ikke regne skatt for hver trade du tar. Etter min forståelse er det nok å dokumentere alle transaksjoner, og så summere opp tap/gevinst over et år. Og da gjelder jo ikke første poenget ditt.

For min del er det omvendt. BTC som et fenomen og teknologi er jeg usikker på om har en plass i framtiden. Men som et investeringsobjekt i 2021 er jeg utrolig bull!

1 Like

Man må tenke på det akkurat som om man trader aksjer på en gammeldags aksje og fondskonto er min forståelse. First in First Out er det man blir anbefalt i kryptosekken.
Så om jeg hadde begynt å trade med walleten min, så hadde det røket gevinst helt tilbak til da kursen var på 9000 eller så. Før det hadde jeg litt frem og tilbake med de kjøpene jeg begynte med i april.

Daily Chartet begynner å få litt mer fasong nå. Se hvordan stokastisk og rsi begynner å komme godt ned.

1 Like

Det hadde vært fint om andre også hadde bekreftet at det er slik. Uansett så får man jo gamble videre med skattebeløpet hele året i år og helt fremt til forfall i november 2022.

2 Likes

Anbefaler vi heller tar det i tråden jeg linket over.

Mange som kommer til å trenge denne infoen etter 2020

2 Likes

Haha! Det er litt sånn jeg tenker også, men er litt mer forsiktig med den kapitalen, i hvert fall inntill jeg har en fin gevinst på den.

Man trenger ikke dokumentere alle transaksjonene en gang. Men du må ha dokumentasjon liggende. Du må føre opp summert tap/gevinst på hver coin.

Har du hatt tusenvis transaksjoner på hver av f.eks Btc, Eth, Iota

Så skriver du bare summert tap eller gevinst på hver av de, samt formue. Men du må jo regne deg frem til korrekt beløp eller bruke kryptosekken eller lignende.

2 Likes

Må benytte anledningen til å skryte av Bitmynt. De siste ukene har det gått noen salg til han. Pengene er på konto samme dag eller i verste tilfelle neste virkedag :ok_hand: :clap: :clap:
Solgte unoterte aksjer i går via Arctic. Da skal vist pengene komme en dag i neste uke…

3 Likes

Janet Yellen FUD oppklares:

image

1 Like

Regulering må vel uansett regnes som negativt for videre spekulasjon?

Tvert imot for Bitcoin sin del.

Økt regulering er det som kommer til å gjøre det mulig for flere institusjonelle investorer å investere i asset klassen.

2 Likes

Ja, det er jeg enig i. Men så spørs det jo i hvilken grad de faktisk vil gjøre det? Og så tror jeg uansett at det ikke vil oppveie i nærheten av hvor mye mindre attraktivt Bitcoin da vil virke for veldig mange. Både private “retailers” og det økosystemet som har bygd seg opp rundt børser, spekulasjon, manipulasjon og alskens Ponzi schemes rundt om.

Edit: Om det betyr slutten på wild west tilstandene som har vært til nå, så er jeg overbevist om at mye vil roe seg ned, også volatiliteten og også spekulasjonen og prisstigningen.

1 Like

Helt feil. Det største hinderet mot Bitcoin er en frykt for at man kan komme borti kriminalitet om man bruker det.

Med finanstilsyn og skattemyndigheter involvert, absolutt alle seriøse exhanges og selskaper har Know Your Customer informasjon og compliance, så faller hele dette bearargumentet ditt bort.

Av alle bullish news som kom i fjor, så var Mass Mutual sin inntreden i krypto den aller mest bullish. For dette er et selskap i den helt mest konservative delen av finansmarkedet i USA.

Ja, da får vi bare konstatere at vi sitter med diametralt ulike oppfatninger! Jeg har ingen inntrykk av at det er dette som hindrer folk flest.

1 Like

Du sitter jo selv og skriker dag ut og dag inn at Krypto er bare for kriminelle men så er ikke dette noe hinder for folk flest?

Er du så mye smartere enn alle andre altså?

Min påstånd er at oppturen opp til 20.000 - 24.000 i fjor var ekstremt fuelet av institusjonell FOMO og er totalt robust, men så ble alt veldig rart når den plutselig nesten doblet seg derfra igjen i desember, det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt.

3 Likes

Ehh… gjør jeg det? Sånne drøye overdrivelser blir for dumt… og du bør holde deg for god for slikt.

2 Likes

Hvordan skulle man “uheldigvis” komme borti kriminalitet dersom man investerer i Bitcoin?

Dersom jeg tar ud 1000 kroner på Kiwi. Så kan det jo hende at pengene stammer fra kriminalitet, men det er allikevel ikke en frykt jeg kjenner på.

2 Likes