Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

takk!

Om du handler krypto i et såpass omfang at myndighetene vurderer deg som en Virksomhet, så vil du få en skattesats på 49,6% mener jeg.
Registerer man et AS så skatter man slik(?): Selskapsskatt 22% + utbytteskatt 31,68% = totalt 46,7%.
Litt mindre skatt, men den største fordelen er at du da får utsatt utbytteskatten. I tillegg en lavere formueskatt, i et AS.
Så spørsmålet er da om man driver i et såpass omfang at man kan bli vurdert som en Virksomhet. Korriger meg gjerne, skriver bare ut i fra slik jeg har oppfattet dette med skatt på krypto.

Jeg blir helt kvalm når jeg leser om folk som er så til de grader idioter. Håper det ikke er sant.

1 Like

Takk for innputt!

Mulig du har rett her ja. Jeg skal ikke påstå 100% at jeg har riktig.

Jeg har bare tenkt at et holdingselskap er greit med tanke på aksjer og fritaksmetoden. Dette gjelder jo da ikke krypto. Så da må selskapet betale skatt og du må skatte enda en gang når det tas ut privat.

Men når du setter det opp slik du gjør så blir det veldig interessant ja! Dette skulle man fått klarhet i så absolutt :slight_smile:

1 Like

Må si meg mer enig med Charles Hoskinsons enn Ray Dalio, som kanskje var enda en som var sent ute og prøvde å presse prisene ned for å kjøpe inn billig mon tro :sweat_smile::slightly_smiling_face:

Trenger din feedback :slightly_smiling_face:

7 Likes

Synes det evt er en fordel om vi også kan finne krypto innholdet her også. Blir litt klønete å hoppe frem og tilbake. Det går jo an å ha kryssinnhold…

Det var i hvert fall min første tanke, mulig det funker greit. Blir jo lettere å finne det som omhandler krypto.

5 Likes

gjelder US Coin… :sweat_smile:

2 Likes

4 Likes

11 Likes

Denne var bra: https://usdsat.com/

5 Likes

Har gjort dette som privatperson. Ser at jeg har 1,8 millioner $ i omsetning på en børs siste 30 dager. Aldri tenkt tanken på at dette kunne gi meg mer en kapitalbeskattning

1 Like

Enig med han at det ender i tårer, men kanskje ikke for de han tror :joy:

4 Likes

Innen 31 desember 2021

Er det noe jeg har lært s åer det å drite i “eksperter”.

Alle har sin egen agenda. Jeg føler det er ekstremt vanskelig å få noen form for ærlig ekspert råd disse dager…

Spetalen er jo ett prakteksemplar på dette nylig. Som noen har nevnt her, var det jo ganske åpenlyst at det lyste sjalusi og bitterhet fra hans uttalelser når han var så negativ til Bitcoin.

Det morsomme med spettet er jo at DNB viste et flere uker gammelt opptak , og som han selv sier " jeg har ikke peiling". I FA interjuvet sa han det jo tydelig at han hadde prata mye med @Firi_Thuc og skjønt at han faktisk ikke hadde noe peiling på krypto. Og i praten med Thuc så han mulighetene.

Paypal Lanserer Krypto betalingen i løsningen sin | Kryptoguiden

VERY NICE ;D

3 Likes

Kjører en iskald short på 59,411. God påske

Med paypal nyheten som blir offisielt lansert om noen timer hadde jeg avsluttet den shorten.

2 Likes