Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

2 Likes

Minner om en hode skulder, faretruende nær å bryte ned. Sterkere support lenger ned.

Volumet føles som det er for veikt akkurat nå til å ta den opp gjennom så kraftig motstand som denne lange nedtrenden på 10.000

Blir spennende å se om vi får femte candlestick på rad i ukeschartet ned på 8700

1 Like

Ja spennende - jeg tipper hode skulder ikke bekreftes, men ny rejection ved motstand rundt 10k, og at 8700 ikke holder (ukeschartet ja men med en god wick ned). Jeg tror på en heftig spike opp eller ned innen noen dager i hvert fall. Tror mest på ned for å få opp volumet - pushe strikken så den kan ta sats opp!

Der brøt den gjennom, target ca 8500.

Bitcoin lever jo ikke i et vaakum, det virker som om altcoins får litt fokus nå.

Jeg må si det fremstår bullish (på litt lengre sikt) hvor mye volumet kan dempe seg etter halveninghypen og likevel holder verdien seg veldig bra:

2 Likes

Jammen godt jeg ikke solgte :stuck_out_tongue:

2 Likes

Sitter man i Bitcoin bør man tåle høy volatilitet. Her er det bare å sitte rolig i båten med lasten sin, så vil det mest sannsynlig belønnes svært godt innen noen år.

1 Like

I denne asseten har jeg få andre ambisjoner enn å hodle, har alle mine sats på egne wallets nå, ingenting på exchanges

edit:

Dette Moving Average Ribbon template som ligger i tradingview er litt fiffig.

Se hvordan det viser at bitcoin trader bare strammere og strammere over tid på weekly chartet, og hvordan det er faktisk kun to ganger det har rukket å skifte til et bearish modus de siste årene.

1 Like

Massiv motstand rundt 10-10,5k:

  • Fra forrige lower high ved 10,5k
  • Trendlinjen fra ATH
  • Fib 62

Derfor tror jeg ikke vi bryter gjennom denne gangen heller. Vi får se! Er HODLer inn til hjerterota, men har brent meg så mye at jeg har skjønt verdien av tålmodighet og å ha kjøpsordre lenger ned.

1 Like

Er det fordi du er redd for at exchanges får vanskeligheter? Eller fordi du er redd du vil trade?

Selv er jeg redd jeg kommer til å rote bort egen wallet… :crazy_face:

Begge deler egentlig! :slight_smile: hehe. Jeg hadde jo litt bitcoin stående på blockfi, men så gikk jammen de på en kjempeskandale med hacket personinfo, så jeg ditchet dem.

Har laget et rimelig omfattende opplegg for å sikkerstille at jeg kan restore wallets, måtte til og med krype til korset og informere samboer om at disse rare arkene jeg drev med var bitcoin

Det er et ekstremt interessant punkt vi er ved nå når 10.000 og den lengste nedtrenden møtes.

3 Likes

Jeg har jo tenkt tanken “hva om jeg dør?”. Tror ikke nødvendigvis samboer ville tenkt at “kanskje det står noen mndslønner på Coinbase” :smiley: :smiley:

Ganske skremmende tanke egentlig. Alt av aksjer og gjemte/glemte kontoer dukker jo opp i selvangivelsen, så det vil jeg tro ville kommet for dagen, men coins ville nok gått ut av sirk i en slik situasjon.

2 Likes

Tør du å ha alt stående på et sted? Ikke at jeg nødvendigvis tror coinbase er så mye høyere risk enn å gjøre jobben selv, men.

Det er jo også noe… Foreløpig ja, men burde nok tatt noen grep mtp. det også.

Har man en del stående så er Nano ledger x å anbefale. Samt cryptosteel og en safe til kodene.

1 Like

Basically tradet flatt i en måned

Dato til dato er det ca 10% opp! Men ja :slight_smile:

Den har jo holdt seg relativt stabilt hvis man ser de siste 2 årene? Foruten dippen i vår sammen med corona såklart.

Sånn ser jeg det:

Først et forsøk på å bryte opp fra den siste nedtrenden som feilet, så et nytt forsøk nå som har kommet mange flere prosent opp. Og vi tester igjen den aller lengste nedtrenden

Skulle den først bryte skikkelig opp, så er vi egentlig over all volummessig motstand:

Forrige gang klarte den 3 hinder, men feilet på fjerde.

Nå har den klart 4 og prøver straks på den 5.

3 Likes