Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Ja, vil tro den svenske børsen er den som korrelerer mest med Nasdaq.

1 Like

Da er vi 2, men short ndx nå.

Krypto med overraskende dårlig respons på likviditetsboosten.

3 Likes

Krypto sliter nok litt med ettervirkningene etter Luna-kollapsen, så det er ikke sikkert Nasdaq vil ha like stor korrelasjon med krypto den nærmeste tiden.

1 Like

Det stemmer, det er det som er sjarmen med krypto spør du meg. Jo mer krypto faller, desto mer uavhengig er det market makere, økonomien og indeksene. Og det er jo det kryptoinvestorer vil, være uavhengig av realøkonomi. Korrelasjonen vil bli svakere desto lavere market cap er.

Krypto november: 3 trillioner dollar
Krypto mai: 1.2 trillioner dollar

Men om vi ser en spike i krypto(max risk asset) vil man kunne se et større bear marked.

Det er jo fond og institusjoner som skaper denne korrelasjonen. Nøstede produkter, selskaper med bitcoin som egenkapital etc. Da får man fort en interaksjon mellom krypto og aksjer som kan gi en korrelasjon. Fri likviditet i markedet har selvsagt også litt p si og gir også en korrelasjon. Større marketcap med mindre volatilitet pga større spredning kan gi mindre korreklasjon over tid for de største, men det er en vei dit.

1 Like

Du har Dogecoin og ntfs etc ja, men hvordan kan du si all Krypto? Equinor er ikke de eneste som bruker Ethereum hver dag. Men de kjøper sikkert tulipaner hver dag og. Den skal du ha. Verdien er dog riktig proporsjonert.

Det er vel Data Gumbo Equinor bruker?

1 Like

Hei Havana12. Jeg titter innom forumet flere ganger om dagen for å få med med din “take on things”. Ikke slutt er du snill.
Selv er jeg en fattig stakkar som prøver å lære. Det er mulig å tjene penger på trading selv for meg.
Mine smeller er når jeg ser enkelt aksjer som er underpriset. Gått på mye smeller siste 3 mnd.
Kjører høy belåning(gearing), og er taper alt ved 10%ned. Dobler på 10% opp (ca)
Nå er jeg på biotek på Nasdaq og synes jeg merker er en “rotasjon” dit.
Sikkert veldig off i forhold til det du driver med, men det jeg lurer på om du har en mening om er: I bear market (spesielt bearmarket rallys) vil biotek gå mer enn andre? Kan du noe historie her? High risk osv, jaja det skjønner jeg. Tenker mer på korrelasjonen.
Takk for dine bidrag uansettt. God helg :slight_smile:

1 Like

Jeg ser riktignok at spørsmålet ikke var til meg, men det er vel absolutt ingenting som tilsier at biotek vil gå mer enn andre i et bearmarked.
Då må man isåfall ha flaks å plukke ut rett lodd.

1 Like

Ja, men har mange lodd. Syns ikke du svarer på spørsmålet.

Jo det var de jeg tenkte på. Er ikke den bygget på Ethereum da? Uansett så er det krypto. Og bare et eksempel. Vi vet at det investeres mye og utvikles mye basert på blockchain som er det samme som krypto. Alt dill dallet som folk kastet seg på som apekatt nfts og dogecoin har jeg aldri hatt trua på heller. Dog ser jeg at NFts i gaming kan bli en profitabel greie.

heisann

Tror de har sin egen blokkjede. Uten tvil mye spennende ja!

Jeg er ikke så flink på forum ser jeg :see_no_evil:

Det er selvsagt bare å kjøre på. Jeg har selv vært 100% inne i biotek i flere år med en bred portefølje.
Jeg tror man nesten bare må prøve det før man finner ut at det er en dyr hobby over tid.
Selskapene er hele tiden avhengig av ny kapital. Emisjoner blir ikke noe mer behagelige i et bearmarked.

2 Likes

Joa. tapte mye i pcib og var veldig fornøy med å gå i 0 i BGB fra 40 - 18. Jeg er ikke long. Prøver å trade drittten(sorry språket). På Nasdaq er dette lettere pga volume. Nå er det godt volume i mye biotek på Nasdaq.

2 Likes

Beklager, men jeg synes jeg ser en korrelasjon i høyere volume på denne asset klassen nå enn før. På Oslo børs faller de flestre av disse på manglende volum. derfor spørsmålet.

1 Like

Jeg vet jeg ikke vet noen ting.
Jeg kjørte 85* gearing da markedet traff bunn kovid-sommeren. Viped out, selvføgelig.
Men risk/reward ble for fristende.
Derfor godt å følge folk som har bedre koll enn meg og Havana12 er en av dem.
(Tapte ca 80% på å høre på PCIB ekkokammeret.)

Med 85x gearing tåler du ikke noen form for drawdown. Går markedet ned en prosent pluss litt er alt tapt. Bedre å spille rulett.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.