Mye lesing i helgen og en ting jeg liker er og se til bakers noen år og se hva som ble spådd da.
3 ting.
- USA sitt underskudd vil de bli bedre?,
Først USA under skudd: De har jo ikke gått i pluss på LEENGE… og forcast i 2015 var at det skulle vokse, men Ikke i nærheten av det vi ser nå. 2020 ente med - 3,2 trillioner og 2021 -2,8 trillioner. og nå ser det ut som -1 trillion (men det er estimate).
Spørsmålet er jo hvordan skal de klarer og redusere gjelden ?
Neppe…
- USA sin Gjeld
Så har vi i 2018, en estimering av USA gjeld. Og som de skriver i infoen er at hvis det kommer en krise vil USA trykke penger som aldri før. Og gjett hva skjedde --Covid–
Så vi vet jo at vi er i 2022 og Gjelden er nærmere 31 Trillioner… and growing…
Klarer USA og hindre gjelden vokser… Neppe…
https://www.bullionvault.com/gold-news/us-debt-121820181
3.Forbruk
Så la oss sette disse 2 tingene sammen og konklusjon. USA har ca 4 trillioner i income for 2021 (3,4 i 2020) og de bruker minimum 4,6T + renter + 1,6 trillion på div.
Men la oss se på renten. Hvis USA renten går til 2% = 620 billion 4% = 1,24 trillion 6% = 1,86 trillion… Vi ser jo fort at dette går til rett sør… Så renten kan ikke stige for mye de har ikke råd til.
Grunnen til og ta dette opp er fremtiden, hvor skal dette gå? hvordan skal de klarer og stoppe dette uten katastrofe, og kommer det en katastrofe, tenk på Volumene som trengs for og stoppe noe slik.
Jeg tror risk frem over er veldig stor. så sikre og bygge opp buffer og være forberedt på at dette er bare starten tror jeg er viktig.
Noen som har noen løsninger om hva som kan skje? Jeg lytter