Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

5 Likes

Inflation has stressed out American consumers for several months now, but some recent signs show that it might be slowing down. That’s not the case in the U.K., where inflation is even higher than it is in the U.S., and intersecting with other crises. High prices, when combined with political instability resulting from former Prime Minister Boris Johnson’s departure, trade disruptions from Brexit and COVID, and an unpredictable energy market due to Russia’s invasion of Ukraine, are all making the British economy appear more like one from the developing world rather than the sixth largest on the planet, according to a new research note from Saxo Bank’s head of macro analysis Christopher Dembik.

2 Likes

Er tillbake i 100% bear nå, ble litt revet med i euforien rundt inflasjonstallene må jeg innrømme. Men gjelder å holde stø kurs her nå tror jeg

7 Likes

Og så kommer september når de gasser på med ytterligere QT

2 Likes

15% bear market rally over 37 dager.

The median gain of the largest rallies that have occurred within bear markets is 11.5% over 39 days , according to Ned Davis Research.

8 Likes

The gasoline index fell 7.7 percent in July and offset increases in the food and shelter indexes, resulting
in the all items index being unchanged over the month. The energy index fell 4.6 percent over the month
as the indexes for gasoline and natural gas declined, but the index for electricity increased. The food
index continued to rise, increasing 1.1 percent over the month as the food at home index rose 1.3
percent.

Er vel det viktigste å være oppmerksom på.

Det er potensielt svært mye mer inflasjon innen shelter, og man vet ikke om bensin vil fortsette å falle.

6 Likes

Har en teori om at vi må fange mange flere før et krakk… det var litt for mye bearish sentiment før inflasjonstallene så tok en sjangse med all inn aksjer som betalte seg. Tror det kan være mer juice i tanken her, men vil nok avhenge litt av hva man sitter med. Markedet har vært bra i år, mye volatilitet og muligheter begge veier. Tenker vi må inn mot september / oktober før videre ned? Er mange som er skeptiske til dette rallyet så da tenker jeg vi ikke er i nærheten av peak eufori enda… :sweat_smile:

4 Likes

Alltid en mulighet for det - jeg pleier å være litt tidlig ute, MEN i september og oktober kommer det til å flyte blod i gatene og det viktigste er å være inne i bear NÅR det skjer (og være bull/long etterpå)

4 Likes
1 Like

10-åringen i nytt bull-run?

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 2.8912 +0.1052 (+0.1052%) (+3.97%)

1 Like

Går likar no

2 Likes

FED må fortsette å øke renta. Ser ut til at olje har bunnet ut. Hvis det betyr at neste inflasjonstall stiger igjen tenker jeg vi får det moro :relaxed:

4 Likes

Innlegget ble skrevet før jeg hørte et bear intervju og så litt på indeks charts. Skjønner godt du er bear. Det ser litt kortsiktig toppish ut i f.eks S&P, så spørs det om det ikke går inn i en konsolidering før retning avgjøres til høsten (ideelt scenario).

En ting man også kan tenke på er hva som vil skje om FED snur prematurt med QT, da kan man få et villere rally og enda større fallhøyde… er kanskje det bulls håper nå, at inflasjonen har peaket (jeg tror ikke det selv).

1 Like
8 Likes

Oh my…

2 Likes

Ja, du får 8% mindre melk og brød - men på den annen side HVIS prisene på eiendeler som bolig, aksjer etc faller får man mer for pengene senere. Så dette handler også om hva man måler. Vi har hatt lav inflasjon men samtidig 5 dobling av boligprisene, så det kommer an på ditt perspektiv. Nå kanskje det blir omvendt, dyrere mat, men billigere priser på investeringsobjekt. Det er i hvert fall det scenarioet jeg hovedsakelig jobber mot.

9 Likes

Akkurat slik jeg tenker også. Men jeg gjør det motsatte av deg. Jeg trader bare bull mens du trader bear.
Hvis jeg trader bull med 1/10 av kapitalen tjener jeg både ved opp- og nedgang. For hvis det faller kan jeg kjøpe billigere for 9/10 av kapitalen.

Hvis jeg hadde tradet bear og markedet stiger så taper man både på traden og reservekapitalen.

3 Likes

Det er ikke noe kamikaze opplegg her heller, har mye cash og en del andre posisjoner til og med noen langsiktige aksjeposter. Men økt cash posisjonen litt mer her ved selge litt i andre plasseringer da jeg tror dette er et bear market rally.

4 Likes

Tror også det. Vi er nær ATH. Håper på recession.

Definisjon av recession er når naboen mister jobben.
Depresjon er når du mister jobben.
Recovery er når Jonas Gahr Støre mister jobben.

God helg :partying_face:

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.