Noen som har gjort litt research på Android tablets? Og evt. kommet over noen gode tilbud?
Skal kunne brukes til å se film, spille mobilspill og surfe. Litt lagringsplass så jeg også kan installere PUBG Mobile på den
Android er vel fortsatt ganske dårlig på tablet. Den billigste iPaden gir mye valuta for pengene
Alt annet jeg har i hjemmet er knyttet opp for å være kompatibelt med Android, orker ikke å begynne å kåle med Apple inni der i tillegg.
Synes Huawei sitt er helt kurant
Noen som har formening om det dukker opp noen gode tilbud på gaming pc? tenker 8-10000.
den til 10 990,- ser jo kjekk ut
Av de jeg ser på Komplett, så ser vel denne best ut:
Den er dog i øvre skiktet av budsjettet ditt, men god PSU, prosessor og grei+ GPU. Eneste er at det er liten SSD.
Den til 10 990,- er også ganske nice som @kaei sier, den har ca 10-12% bedre skjermkort, men prosessoren er ikke K versjon, så den er ikke åpnet for overclocking.
Det er jeg enig i, men for poden sin del er mor og far ikke enig om budsjett…mor har strukket strikken langt nok ved 10k…
Er det null problem å bygge for en 17 åring?
Er han datainteressert da? Tror det vil være null problem for de fleste. Man kan finne en god youtube video og mer eller mindre herme. Man får som regel mer verdi for pengene når man kjøper deler - men ikke alltid.
Hvis du skal gå for noe billigere måtte det vært noe slikt:
Edit: Denne er ~2200kr billigere, men har ca 14% dårligere skjermkort og 10-15% dårligere prosessor, men større SSD. Også svakere strømforsyning om du har tenkt til å oppgradere den i fremtiden.
Å bygge en PC ut i fra delene man mottar er ikke noe vanskelig i det hele tatt. Bygde min første PC når jeg var 12 år gammel og har ikke noen gang fra da og frem til nå ødelagt en eneste del. Om det skulle vise seg å være vanskelig er det ikke noe større problem enn å få opp en YouTube video som viser hvordan man gjør det. Kan være lurt å ha et sånn strømbånd for å ikke kortslutte hele skjiten.
Som @Hrafnur nevner så kan man som regel finne bedre tilbud om man leter etter etter hver enkelt komponent. Men det er dog noe greiere å bare få alt en trenger i samme pakke og sette det sammen selv. Eller spe på 100-200 kr til for at Komplett skal bygge det
Edit:
Det eneste som kan være litt styr er å få på CPU-kjøleren riktig, men det bruker som regel å gå smertefritt det og.
kan du/han bygge selv ? Ville gått for dette evt
kombinert med dette skjermkortet som kommer på tilbud på fredag
Her har du video av hvordan man bygger en pc :
Hovudsakelig er skjermkortet den største oppgraderingen for denne pakken iforhold til å kjøpe en ferdig bygget pc. Skjermkortet er absolutt den viktigste komponeten i en gaming pc. Forskjellen på en i5 prosessor vs en i7 prosessor for gaming er veldig liten iforhold til hva du betaler
Ser drøyt ut, føler mer for komplett sett da…
Har sett på disse, men noen skrev at strømforsyning var snau, 350 watt.
Hvor viktig er ram, 8vs16GB?
Da ville jeg gått for en av disse
Siste har et skjermkort som er cirka 40-50 % raskere enn første. Absolutt verdt de ekstra pengene. 8gb ram i dag er heeeelt i grenseland i dag. koster veldig lite for å evt oppgradere med en brikke til på 8gb. f.eks har jeg oppe et par små program og 20 faner i chrome, da bruker jeg 53 % av mine 16 gb ram
EDIT : jeg ser at det står et 1660 TI skjermkort i c530’en og ikke et vanlig 1660 kort. Da er det snakk om bare 15 % forskjell på kortene. Hadde gått for C530 mtp den også har 16gb ram
Den til 9 995,- der med RTX 2060 er ikke så værst. Eneste er vel den litt tvilsomme strømforsyningen der.
Enig med @GyldeN over her at C530 ikke er så dum.
Forstår skjermkort er viktigere enn prosessor - har ikke prosessor noe å si hvis man f.eks kjøper et RTX 2070 kort?
Jo, du har helt rett i det. Man kommer til et punkt hvor man bottleneck’er skjermkortet. Det kan man sjekke her:
https://pc-builds.com/calculator/
Litt stress dette for en som bare slår på av EDB maskinen😊
Spørs om jeg ikke sikter inn på C530, hvis det ikke dukker opp noe bra tilbud. Var jo bra pris ift budsjett…
MEN DEN HAR JO BARE 350 watts strømforsyning den også!???