Sånn jeg ser det er det bare et potensielt problem om han skal kjøpe et high end skjermkort på et senere tidspunkt. På den andre siden har både prosessorer (cpu) og skjermkort (gpu) blitt veldig mye mer strømgjerrig enn for noen år siden
Kom tilfeldigvis over denne på Komplett.
Ikke helt “Remarkable” - men fattigmannsversjonen
Næhhh ikke helt det samme altså
https://www.extra-leker.no/blackfriday
Endel hyggelige rabatter her om folk skal handle julepresanger.
Jeg var så dum at jeg kjøpte en Huawei Mediapad M3 for snart et par år siden. Og herregud for en ubrukelig dings. Tenk mobiltelefon med 8,4" skjerm. Alle apper var bygget for mobiltelefon, så den var rett og slett en gedigen skuffelse, selv etter å ha kommet fra en hønngammel ipad air.
Om du absolutt vil unngå apple, så finnes det jo windows-tableter, og chromebooks.
Innen nettbrett finnes det bare iPad. Alt annet er sekunda vare.
Farger, innsynsvinkel, sortnivå.
Det har blitt bedre, men OLED er klart å foretrekke.
Tibøyelig til å være enig. Det som gjorfe at jeg hoppet av applekarusellen var rett og slett mangel på skikkelige stereohøyttalere i fornuftig prisklasse. Nå har jeg kvittet meg med huaweien, men har en surface pro og en surface go… hadde sikkert vært billigere å kjøpe en ipad pro…
Ipad pro är riktigt bra!
Jeg blir mer og mer fornøyd med Apple, tenker da deres politikk ved feil/reparasjon.
Bestilte i dag batteribytte på en 4,5 år gammel iPad, skal bli spennende å se om det blir full fakturering eller redusert. Jeg forventer full. Koster i så fall kr 1078 for bytte inkl at de sender meg emballasje osv. Kunne også blitt hentet, men da måtte noen vært hjemme hele morgendagen.
Sitter nå å skriver på min iMac fra 2012, på denne røyk skjermkortet rett før den var fem år, ble til min store overraskelse byttet på garanti uten spørsmål, jeg spurte hva det ville koste…
Jeeeeess
Oh my… takk for tips! Snakket med dama i morges om vi skulle skaffe denne
Edit: denne frister også men knekker desverre budsjettet sier dama
Nå trenger jeg ikke all verden, men det slår meg at det ikke er all verdens “crazy” deals rundt om. 20% her og 30% der - det er jo blitt standard året rundt. Ellers virker det som en stor lagerrydding flere steder.
Ryzen 5 2600
RTX 2080
16GB RAM
500 gig SSD
Dette ser ut som et voldsomt bra tilbud @Duogdu. Skjermkortet alene går for 8-9k
Edit: Så at det var Nvidia sitt skjermkort, det er ikke fullt så dyrt, men det er fortsatt et veldig bra skjermkort
Helt enig. Desverre har konseptet blitt ekstremt utvannet etterhvert. Det var bedre det første året jeg husker BF, da var det kun den dagen (og mandagen etter) og ikke noe mer. Nå er det ukeslangt salg på 10-30% som egentlig blir sånn “meh”. Mener 40% burde være minimum for å kalle det BF salg (alt etter hvor dyr varen opprinnelig er selvsagt)
Derfor, etter flere år med BF er det alltid lurt å bestemme seg i god tid i forveien på hva man ønsker seg, og ikke minst hva man mener en god rabatt er. Sistnevnte vil jo variere fra person til person, men 8% rabatt på Oculus Quest som jeg ser på er bare flaut. Gi meg 20% på disse så skal jeg ta dem.
(P. S - Ja, skjønner butikkene skal tjene penger men som forbruker så er det først og fremst meg de tjener penger på så jeg synes ikke synd på dem )
Det eneste jeg faktisk vurderer å kjøpe tror jeg ikke kommer på black friday-salg…
https://purnorsk.no/lamper-belysning/gulvlamper/diva-gulv-eik
(Hadde jeg hatt noen som helst formening om hva lamper koster hadde jeg fått spotlights i hele taket)
Jeg kjenner folk i elektro-bransjen så jeg vet det er ingen vinnere der, men når bannerne viser ord som “Crazy deals”, “Villeste uke i året”, “Helsprøe priser” så blir hele greia litt rar.
Og når Elkjøp som eneste side ikke kan styre seg og legger på tullete kø-system er påtvunget hysteri komplett. Rart de andre sidene klarer trafikken helt fint.
Da brukte jeg 16k mer enn hva jeg hadde planer om å bruke denne uka, men så ble jeg en LG 65C9 rikere. Krysser fingrene for at den gjør god jobb sammen med min “Year 2000 compatible” VHS-spiller
Enig. Nevnte dette på fjorårets tråd. Skal det være sjokkerende tilbud så mener jeg det skal være 60% rabatt minimum. 70 og 80% , da snakker vi.
Gikk for denne selv