Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Lolz ;D

jaja.

Kom gjerne med tips :wink:

Jeg bestilte den Rosk82 nevnte lenger opp i tråden.

1 Like

He…he… :pretzel::pretzel:

Jeg har siklet på “ordentlig” teleskop i hele år… men herregud så dyrt det er.

Her er den jeg har i… ehem…kikkerten:

Med den kan man i teorien se ting som dette:

og månen:

8 Likes

Fornøyd nå!

Hvis noen har Adobe abbonement og opplever å ikke få kjøpt årets BF tilbud på 20% på “Creative Cloud All Apps” som er ett tilbud kun for nye kunder så gå på chatsupporten deres og be om å få tilbudet - og ikke gi opp!

Jeg er nettopp ferdig med en frem og tilbake der og fikk de tilslutt med på å forlenge fjorårets deal som var på 40%. -!

Skål for den og Happy Black Friday :beers:

2 Likes

Til de som ser etter teleskop:

Celestron har en ny serie kalt Starsense explorer med 4 teleskoper som inkluderer en mobilholder og en app som finner de ulike elementene på himmelen for deg på en enkel måte.

Kjøpte til guttungen (11 år) for 2 mnd siden og har hatt mange FANTASTISKE stunder ute i mørket med han pga det. Kan anbefales til alle som elsker kvalitetstid med barna.

Teleskopene er ikke av de sterkeste og tøffeste men det er ikke det man skal begynne med heller. Må ha noe å se frem til eller så dør interessen ut.
Den appen er helt rå. Krever kun en innstilling av teleskopet som gjøres manuelt på 1 minutt.

Den ene er litt rabattert her:

6 Likes

Kan være feil med AVA’en din Chrysler, kontakt leverandør for å sjekke: https://www.avaofnorway.com/feilsoking

2 Likes

rifle skyting / lang distanse eller hva er det du skyter ? jakter du også? Er det en jakt tråd her inne viss ikke så er det nokk felles interesse for en del medlemmer kan jeg tenke meg.

Har ikke jaktlisens, men vurderer å skaffe det.

Sivilt bedriver jeg kun pistolskyting atm, skal over på langdistanse med skikkelig rifle når jeg får tid.

1 Like

du er ikke oppe på skurve vell? føler og huske at du var holdt i Rogaland en plass. langdistanse er jeg på vei over til selv spennende greier , men må ha anlegg eller område. Dalane pistol klubb eller hva de heter har en Langdistanse bane men jeg har ikke fått sjekket den ut enda. kul hobby uansett, med jeger prøve og litt trening så åpner mulighetene for jakt seg betraktelig også. Har jo 100 meter på skurve men det er ikke akkurat langdistanse

Nah, gjengen som har 200meter banen på skurve er litt. meeeh.

Er en langdistansebane i egersund. Tror du klarer opp mot 1900 meter der.

Imponerande @Nocturne vad du gräver och ordnar under denna tid. :+1: Och för er som är intresserad av rymden ref teleskop är AAC Clyde Space ett intressant sällskap. Vi är två svenskar här på forumet som pröver att uppdatera tråden så gott vi kan. God Helg

4 Likes

For dere som ikke har sjekket radon i boligen, og heller ikke har mekanisk ventilasjon, så anbefales Airthings Wave Plus, Elkjøp har den til god pris nå.
Hos oss var både luftbårne kjemikalier og CO2 nivå høyt, mer lufting må til.

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/inneklima/radonmaler-og-luftkvalitetsmaler/21413/airthings-wave-plus-luftkvalitetsmaler

4 Likes

Jeg ble litt revet med da jeg kjøpte meg ny mac pro m1 på elkjøp og kjøpte ny PC-monitor samtidig. Nå når jeg har fått litt tid til å studere dette litt nærmere, ser jeg jo at det er mer en gamingmonitor jeg har kjøpt, og det er kanskje ikke det jeg trenger aller mest (Odyssey C27G55 27" til rundt 2,5). Jeg kan jo alltids selge den igjen, men det jeg lurer på er hva slags skjerm som anbefales til mer kontor/bilderedigering/film-bruk nå rundt samme pris? Gjerne 32"

Perfekt, takker!

Fanken, ble for treg på avtrekkeren her. Hadde bestemt med for å kjøpe denne, men nå finner jeg den ikke på tilbud noe sted lenger…

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/205843/samsung-55-q70t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe55q70tat

eller sjekk her, hvor det alltid er på tilbud.


søk på Bitdefender…

Til denne maskinen ville jeg kjøpt en skjerm med USB-C da du får både lading og bildeoverføring i en og samme kabel. Om du skal redigere bilder og video ville jeg også gått for en 4k-skjerm.