Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Hehe ok. Litt som bestemoren min som levde uten tv hele livet, et sånt passifiserende medie ville ikke hun ha i hus.

1 Like

Blakk Week begynner på mandag!

3 Likes

Det er faktisk cyber monday på mandag, så kanskje heller tirsdag @tusekakk ?

Hvis ingen har noen innvendinger kommer jeg til å kjøpe meg to av denne:

1 Like

VA-panel er vel bob bob. Jeg kjøper bare IPS.

Er du ikke blakk før, så blakker du deg på mandagen. Dermed starter Blakk Week på mandag…

3 Likes
2 Likes

Ja, jeg måtte smile av den. Kan man selge kurtasjefritt også? :smiley:

1 Like

Hei,
Er det noen som har kjennskap til denne?: https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/27487/samsung-odyssey-5k-c49rg90s-49-buet-skjerm-sort

Jeg skal også kjøpe inn en stasjonær pc, tastatur og mus dersom noen her har gode tips til det! :slight_smile:
Skal hovedsakelig brukes til aksje handel og alt det måtte føre med seg.

Ingen gaming eller slikt.

I lenkene i innlegget over finner du samletest av tastatur, av datamus kikker jeg selv på MX Master 3, 2’ern er på tilbud nå, men liker at de har flyttet knappene UNDER scrollhjulet i siden på 3ern. Tastaturet som også hører til den serien virker knallbra i tester jeg har lest, desverre er ikke det heller på tilbud… :no_mouth:

@anon99163478 - IPS som er tingen altså? Er VA dårlig? Dette er ikke til gaming men til jobb :slight_smile:

1 Like

IPS er tingen i mine øyne, spesielt til kontor/jobb, men jeg tror VA har kommet seg. TN vil du ikke ha.

VA er vel en mellomvei mellom IPS og TN. IPS gir bedre farger og innsynsvinkler, men VA er vel midt mellom på de to - men har igjen bedre kontrast enn IPS - om jeg husker riktig.

1 Like

De tar jo 0,25% vekslingsgebyr hver vei, så det er tjener de rått på.

1 Like

Takk for svar - får lese meg litt mer opp.

Kikket egentlig på Phillips sin 27" men ser ut som den er utsolgt… :frowning:

Og så må du betale 8000 for en sub som søren meg aldri kommer på tilbud

1 Like

Dyrt er det, hadde to sonos one fra før så kosta på meg arc og sub. Mye penger, men definitivt verdt det.

1 Like

Kjører du alle 4 til TV’n? Eller holder det med arc+sub? Vurderer sonos, men ønsker nok å ha en høyttaler på badet + soverommet og.

Kjører alle fire på tv`n ja. Føler jeg trenger bakhøyttalere for full surround. Ikke noe must selvfølgelig, men du kan jo teste ut å høre forskjellen.

Tenker å kjøpe ny samsung tv. Ser det er skrevet en del om forskjellige varianter tidligere i tråden. Ser for meg en 85 tommer og lurer på hva som er forskjellene på q60, q70 osv? Er det så store forskjeller at man absolutt ikke burde velge det ene eller det andre?

3 Likes

Tommelfingerregel er at jo høyere tall, jo bedre ytelse. Q70 er bedre enn Q60, Q80 bedre enn Q70 osv. På hjemmesiden til Samsung kan du sammenligne de ulike funksjonene, og se om du synes det er verdt å gå opp i pris for å få bedre TV - det avhenger litt av bruk, rommet TVen skal stå i, og ikke minst lommeboka… :joy:

1 Like

Jeg kjøpte en ganske dyr 75" LCD først som var topptestet. Digg med stort bilde, men er mye mer fornøyd med mindre OLED.

Tenker det kommer veldig an på hva du ser på og avstand. Å sitte og se på materiale under 4K på kloss hold på en semiblass LCD er ikke akkurat en fest. På 65" og oppover føler jeg det må til med 4K for å få følelsen av skikkelig skarpt bilde.

3 Likes

Vurderte en av de skjermene du delte tidligere jeg men den ble også raskt utsolgt. Er nok greit å bestemme seg raskt hvis man skal gå for tilbud der.

2 Likes