Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Å noen lurer på hvorfor folk bestiller på komplett.no osv :slight_smile:

1 Like

Er det noe anbefalt antivirus på tilbud?

Søk på Bitdefender, så får du et tilbud opp på google på 70% avslag. Gjorde det selv nettopp. Norton har jeg dårlig erfaring med.

Edit: https://www.dinside.no/data/ett-av-programmene-er-suveren-vinner---bade-i-gratis--og-betalversjon/69369366

Har P60 selv og den tok 10B-kursen i garasjen ved oppstart. Fikk byttet til 13B og det holder heldigvis. Tullete at de ikke har en softstart, men sånn er nå ståa.

1 Like

HVa skal du bruke den til? Jeg har en lignende jeg bruker på skytebanen.

Bare kikke litt på månen og kanskje noen planeter. En helt basic intro for å se hvor gøy det er sammen med ungene. Etter å ha sett videoen @Nocturne postet så skjønner jeg at det fort kan ryke mye penger her :smiley:

Tror du ikke den duger for å sjekke interessen?

1 Like

Den er laget for å spotte på skytebanen, evt snike på fulger/dyr

Ja jeg forventer ikke så veldig mye men håper da man iallefall kan se litt på månen :slight_smile:

Hvem passer Focus Hawk 15-45x60 for?
• Alle som ønsker et prisgunstig og godt spottingscope for utkikk fra hus/terrasse og til svært enkel bruk mot stjernehimmelen.
• Barn – fortrinnsvis under 10 år – som ønsker et enkelt spottingscope for å se på landskap og stjernehimmelen.

1 Like

Lolz ;D

jaja.

Kom gjerne med tips :wink:

Jeg bestilte den Rosk82 nevnte lenger opp i tråden.

1 Like

He…he… :pretzel::pretzel:

Jeg har siklet på “ordentlig” teleskop i hele år… men herregud så dyrt det er.

Her er den jeg har i… ehem…kikkerten:

Med den kan man i teorien se ting som dette:

og månen:

8 Likes

Fornøyd nå!

Hvis noen har Adobe abbonement og opplever å ikke få kjøpt årets BF tilbud på 20% på “Creative Cloud All Apps” som er ett tilbud kun for nye kunder så gå på chatsupporten deres og be om å få tilbudet - og ikke gi opp!

Jeg er nettopp ferdig med en frem og tilbake der og fikk de tilslutt med på å forlenge fjorårets deal som var på 40%. -!

Skål for den og Happy Black Friday :beers:

2 Likes

Til de som ser etter teleskop:

Celestron har en ny serie kalt Starsense explorer med 4 teleskoper som inkluderer en mobilholder og en app som finner de ulike elementene på himmelen for deg på en enkel måte.

Kjøpte til guttungen (11 år) for 2 mnd siden og har hatt mange FANTASTISKE stunder ute i mørket med han pga det. Kan anbefales til alle som elsker kvalitetstid med barna.

Teleskopene er ikke av de sterkeste og tøffeste men det er ikke det man skal begynne med heller. Må ha noe å se frem til eller så dør interessen ut.
Den appen er helt rå. Krever kun en innstilling av teleskopet som gjøres manuelt på 1 minutt.

Den ene er litt rabattert her:

6 Likes

Kan være feil med AVA’en din Chrysler, kontakt leverandør for å sjekke: https://www.avaofnorway.com/feilsoking

2 Likes

rifle skyting / lang distanse eller hva er det du skyter ? jakter du også? Er det en jakt tråd her inne viss ikke så er det nokk felles interesse for en del medlemmer kan jeg tenke meg.

Har ikke jaktlisens, men vurderer å skaffe det.

Sivilt bedriver jeg kun pistolskyting atm, skal over på langdistanse med skikkelig rifle når jeg får tid.

1 Like

du er ikke oppe på skurve vell? føler og huske at du var holdt i Rogaland en plass. langdistanse er jeg på vei over til selv spennende greier , men må ha anlegg eller område. Dalane pistol klubb eller hva de heter har en Langdistanse bane men jeg har ikke fått sjekket den ut enda. kul hobby uansett, med jeger prøve og litt trening så åpner mulighetene for jakt seg betraktelig også. Har jo 100 meter på skurve men det er ikke akkurat langdistanse