Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Kjeltringer

Det er ganske sleipt av de aktørene som driver med slikt juks, heldigvis har jeg etter flere år med BF, tilgode å gå på en smell. Det har nok med research å gjøre, man må være forberedt.

Jeg gjør aldri impulskjøp av ting som koster flere høvdinger, og min oppfatning er at de fleste her inne gjør litt research. Litt flaks og forberedelser og man får mye kvalitet for pengene :raised_hands::+1:

6 Likes

Og det er en del av problemet, at de prøver seg og klare å lure de som ikke er oppdatert på priser eller sjekker prishistorikk. Man bør kunne stole på tilbudene, men neida, og de kommer unna hver gang med “teknisk glipp”

5 Likes

Misunnelig! Kjøpte TV en måneds tid før BF, vel, ikke helt impuls, men hadde tenkt å vente til stuen var ferdig oppusset…
Fikk en e-post fra Elkjøp, kundeklubb…
Men kjøpet var bra, kun 11% høyere enn laveste pris under BF, og jeg er kjempefornøyd med TVen.
En kjøpte Airthings Wave på tilbud hos Clas for et par måneder siden, kjøpte Wave Plus på Elkjøp til enda bedre pris, den ble dyr, vil bedre inneklima med ventilasjon, men det er nok på tide!

1 Like

Hehe, kan være like misunnelig jeg - dama mener jo jeg lider av valgskrekk
(husk at “research” bare er et fancy ord for prokrastinering :sweat_smile: )

2 Likes

Jeg kan bruke timer-dager-uker på å finne rette eller rette pris, gjerne for å kjøpe en ting til 1-10.000, mens ny bil kan gå rimelig kjapt😅

6 Likes

Samme her, vil jo ikke betale mer enn man må :slightly_smiling_face:

Tar alltid en god runde på prisjakt.no før jeg kjøper elektronikk. Og sjekker spesifikt den utvidede prishistorikken.

1 Like

Jeg skjønner liksom ikke hvordan postnord kan kjøre en bil omkring i bergen i 12 timer uten at den blir tom

Var og hentet Tven i går – i veldig mange av anmeldelsene jeg har sett og lest sier de at man får med to fjernkontroller til Tven (den lille og den store). Jeg fikk bare 1 fjernkontroll med min TV (den lille).

Hvor mange fikk du?

image

Førsteinntrykket av Tven er forøvrig veldig bra. Bildet er sylskarpt, oppskaleringen fungerer utmerket (så lenge kildematerialet er bra). Game mode var gøy og overraskende immersive.
Læggen var merkbart bedre i Fortnite, “Need for Speed” og Worms: Battle Grounds ifht. min gamle TV. Høyttalerne i TVen var også overraskende gode, en veldig varm og god lyd.

Småirritasjoner (som sikkert løser seg etterhvert): det finnes ikke en egen knapp for «settings» på fjernkontrollen. Pr. nå må jeg bla i menyen for å finne settings. Ikke noe big deal, men litt irriterende.
Det andre er at TVen ikke klarte gjenkjenne altiboxen min. Det løser seg nok når jeg får googlet litt.

3 Likes

Ja jeg fikk bare den lille, men føler ikke behov for noe mer egentlig, blir bare vanesak, men har 2 andre samsung tv’er med fjernkontroll som er “fulle” om det skulle knipe, men du finner egentlig alt i settings (som er litt stress å finne ja, enig), men alt i alt er jeg kjempefornøyd med kjøpet, har sett noen 4k filmer og det er bare nydelig, kontrasten er jo helt syk og svartnivået er jo kullsvart (sikkert ikke på nivå med oled, men jesus så bright den tv’n kan bli)

2 Likes

78480-0

Kun denne til the Frame. Litt uvant med såpass minimalistisk. Men fungerer bra og menyene på tven er veldig kjappe! Pluss en kan bruke mobil appen eller stemmestyring .

Et trykk på kontrollen og tv-en går fra art mode til TV og get boxen med 4k støtte slår seg på og en er i gang :slight_smile:

2 Likes

Prøv The Mandalorian på Disney+ som streames i 4k med HDR10, fantastisk bra!

1 Like

Hehe, så første episode med guttungen i kveld.
Utrolig bra, og ekstra digg med Lydplanken jeg fikk i dag :+1:

8 Likes

Jbl lydplanke, eller hva ble det?

Jeg fikk bare med den lille til min q95 og, er sånn mellomformøyd.

Men digg med ny tv :smiley:

3 Likes

Mangler bare noe å se på nå…det sagt - The Crown på Netflix i Dolby Vision HDR 4K er helt ok og kan nesten ses bare for bildet.

2 Likes

Må gjerne se The Crown da😅

Tar det opp her, siden all nerdene virker å ha samlet seg i denne tråden :wink:

Jeg forsøker å justere bildet på Framen jeg kjøpte på Elkjøp, mem dette kan jeg null og nada om. Det jeg vet er at jeg synes kvaliteten på bildet da det var mørke scener i The Mandalorian var rævva.

Jeg har fulgt denne slavisk og det ble mye bedre, men er det noen som har kalibrert en via Elkjøp og kan gi noen hint om hvor deres kalibrering differer i stor grad fra den jeg linket over?

Det er lite, veldig lite som toucher produksjonskvaliteten på den serien.

Sesong 1 - Wolferton Splash + Hyde Park Corner = Beste to episoder av noe som helst i rekkefølge. Spesielt om man er litt historiebelest og smått anglofil. Lithgow som Churchill osv… osv…

2 Likes