Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Hvorfor returnerte du CXen?

Jeg var å kikket i går men de hadde ikke Q80T eller Q90T såvidt jeg så. Skal prøve å se om jeg finner en butikk som har begge de + CXen, selv om CXen ikke høres topp ut, ut fra beskrivelsene i forhold.

Er det også større sannsynlighet for burn-in med OLED kontra LCD?

Likte ikke fjernkontrollen og foretrakk OLEDen jeg hadde.

Bilder bare helt topp, lyden også bra.

Lydplanketips? Sonos Arc?

1 Like

Drit i sonos om du ikke har tenkt å betale 7 flak for en sub

1 Like

Det er jo ikke dyrt for en god sub…

Om du ikke må ta hensyn til naboer osv så er lyd halve opplevelsen, kjøper du en tv til feks 30k så bør du kunne bruke minst 15-20k på lyd imo :+1: ifht diskusjon rundt paneler på tv så er Oled min soleklare favoritt.

For de som gidder å lese:

The verdict

Both of these technologies are impressive in their own ways, but we’re here to pick a winner, and for the moment, it’s OLED. With better performance in the categories that most people will notice while watching TV shows and movies, it’s the best picture quality you can buy.

Edit: i blindtester så er også Oled overlegen, kun gamle plasma TVer fra Pioneer og Panasonic er i nærheten :+1:

5 Likes

Kjøpte en Xiaomi Mi M365 i sommer, da kostet den 6.500,-

Kone+datter synes den er helt super, de suser rundt i 20km/t stort sett over alt, veldig god rekkevidde, går “aldri” tom for strøm. Med meg på +/- 95kg er det en annen historie. Skuffelsen over at jeg måtte sparke meg frem i oppoverbakke første gang jeg prøvde den var en utrolig skuffelse. Jeg kjøpte den for å slippe å gå. Mulig jeg er kravstor (eller bare stor :slight_smile: ).

2 Likes

www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/39988/samsung-odyssey-c32jg56-31-5-buet-gamingskjerm

Ser Nice ut denne men tror ikke jeg får plass til to på hjemmekontoret. 31.5" var en rar størrelse? - og går det an å veggfeste buede skjermer? Sikkert idiotspørsmål men planlegger å kjøpe stativ og feste skjermene inntill hverandre… :roll_eyes:

Kan fint veggfeste buet skjerm. Vanlig VESA feste bak. Men hvis du planlegger 2 ville jeg kjøpt en egen monitorfeste beregnet for å holde 2 skjermer.

Noe ala dette f.eks: https://www.dustinhome.no/product/5011064602/m-vesa-gas-lift-arm-dual-side-by-side

Selv kjører jeg en 49" 31:9 bred skjerm. Meget fornøyd med det.

1 Like

Hva med støvsugere, folkens?
Har akkurat flyttet til enebolig fra rekkehus med sentralstøvsuger. Nå irriterer jeg meg hver gang jeg skal støvsuge og må bruke samboeren sin. Det er en ordinær type som man sleper etter seg. Jeg kaller den akilles-klipperen, for den er seig i rullingen helt til den skyter fart og forsøker å ta akillesene mine! Kunne tenke meg en batteridreven, ala Dyson (som jeg ser vinner tester).
Har noen her erfaringer med batteritid, sugeevne (knis) eller annet?

1 Like

En støvsuger du sleper etter deg? What

Noen ganger må man frem med den du sleper etter deg når roboten f.eks må lade, eller ikke kommer til under sofaen etc. Har man små barn så er det jo også masse graps oppi sofaen også :sweat_smile:

1 Like

Har nett kjøpt en slik en for ca 1 mnd siden. Meget fornøyd. Teleskopstang, 3 nivåer for sugeevne :sweat_drops::rofl:, autofunksjon for styrke i forhold til underlag, lys i front ++ Kan fåes med pose eller beholder som tømmes.

Ellers er det mangen på jobb som har en slik robotstøvsuger, og de er kjempefornøyd. Men for vår del funker ikke det enda. Da vi har en liten en som liker å bygge togbane på stuegulvet :joy:.

1 Like

Dere lever i 1990 enda skjønner jeg :smiley:

Vi har begge deler - hvordan ser det ut under sofaputene dine btw? :sweat_smile: :kissing_heart:

1 Like

@nocturne slet lenge med at roboten ikke ville støvsuge kontinuerlig på en plass, den ville bare flytte seg, derfor trengte han et apparat som var i stand til å suge kontinuerlig (25-30 sek) i en posisjon.

1 Like

Men jakten er jo halve moroa!

1 Like

Som det nevnes her, kan buede skjermer veggfestes, om de har feste egnet til det da. Jeg har en stor buet skjerm som ikke har det.

Tror uansett det vil se litt rart ut så bedre med andre varianter. Jeg ville heller ikke kjørt to buede skjermer horisontalt, usikkert på hvor godt det blir håndtert da bildet gjerne er litt strukket ytterst i kantene. Kjøp heller en større buet skjerm, pluss eventuelt en ordinær støtteskerm som du kan ha på høykant feks.

2 Likes

Kjøpesentre over hele landet: Avlyser Black Friday

1 Like

Jeg har robot og sentralstøvsuger, men savnet en jeg kunne bruke kjapt som:

• Kunne suge opp stein og grus i gangen.
  • Lett å manøvrere.
  • Stillegående.

Valgte denne, godt fornøyd: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/42531/electrolux-pure-q9-pq91-alrgy-2-i-1-tradlos-stovsuger-900277364

Sentralstøvsugeren er urørt siden den kom.
image

2 Likes

Støvet skal ut av huset og ikke resirkuleres. Eneste som fikser det er sentralstøvsuger.
Aldri noe annet i mitt hus.
Edit: har nå CycloVac og fornøyd med den etter 13 år.

Edit2: jeg kjøper det jeg trenger her, om prisen er god eller ei har jeg ikke peiling på, men kvaliteten har jeg opplevd som bra, og en får deler til sugeenhet, som motor, børster osv osv

2 Likes