Trår til med “mine” erfaringer igjen
Endte opp med Philips, jeg (vi). Den var hakket bedre enn Dyson i testresultater på det tidspunktet. Tips, gå til forhandler som fører flere merker, prøv dem selv og kjenn på ergonomien, det er en del forskjell, også i forhold til å komme til under ting som f eks sofa/seng.
Nå må jeg ærlig innrømme at det er ikke jeg som har brukt den mest her i huset . De få gangene jeg har blitt utkommandert, så har den akkurat nok batteri til å ta 2 etasjer, men rimelig grundig (ikke bare gulv, men lister og kanter og andre overflater jeg pleier glemme/overse). Det som er litt irriterende, er at når du kjører den frem og tilbake over gulvet, så blir det noen rare sikk-sakk spor som man ser når sola skinner i en bestemt vinkel. En annnen ting er at hodet eller hva-det-nå heter er ganske stort og firkantet, det kan gjøre det vanskelig å komme til i hjørner o.l. Vi har fortsatt sentralstøvsuger, planen var å kutte ut den når vi kjøpte den trådløse, men begge brukes minst like mye hver seg (ikke av meg da).
Jo, det var også en ganske god garanti (på power?) når jeg kjøpte den, i tillegg til powers egne åpne kjøp den gangen (dette må ha vært rett før pandemien), så slang philips på ytterligere 6mdr med “garantert fornøyd” garanti med full returrett.