Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 1

Stemmer, det er allerede foreslått av NB.

1 Like

Massevis og økning i antall usolgte boliger. Alt blir solgt langt under pris stort sett. Gjøres vel for å unngå fult krakk i boligmarkedet. Sannsynligvis mange med boliglån som ikke oppfyller kapitalkrav. Bankene er nok i en liten skvis.

1 Like

Har du noen tall og kilder å vise til, for dette er jo interessant, og intet mindre enn banebrytende, dersom det beskriver fakta rundt dagens status quo i boligmarkedet.

2 Likes

Nei, det vil gjøre at prisene går opp motsvarande. Folk kan låne mer og det driver priset oppover.

2 Likes

De (2) salg jeg har hatt koll på har begge gått over utannonsert pris.

Ja min rådgiver i banken sa at spesielt dyre boliger nå blir solgt langt under prisantydning.

Hvilken oppgave står bak å foreslå redusert egenkapitalkrav?

1 Like

Er ikke disse felleskostnadene helt vanvittig? Har vaktmester millionlønn?

Kostnadene inkluderer fjernvarme + avdrag og renter på fellesgjeld, som sikkert utgjør en del med renten nå. Vi har 5000 kr i felleskostnader ink fjernvarme, uten fellesgjeld.

Her snakker vi felleskost😱

Fellesgjelden er på 200.000kr. Det kan ikke utgjøre stort.
4700kr selv her med alt det samme inkludert + strøm!
Sikkert jeg som begynner å bli gammel! Synes alt er dyrt :joy:

1 Like

Ja, men den har jo 3.000.000kr mer i fellesgjeld og koster 1.000.000kr mindre i prisantydning :sweat_smile:

Skal selge en 40 år gammel bolig til mine svigerforeldre.

Hvilke typer forsikring/er anbefales for selger? Har hatt en megler på besøk og han sa at dette var noe en ordnet med selv. Skal ha 2 stk. til på besøk.

Trodde slike ting var bakt inn i pakken en fikk fra megler ? Eller finnes det forskjellige pakkeløsninger eller følger ikke denne megleren med i timen.

Meglerne pleier gjerne tilby dette jo.

1 Like

Vi fikser forsikring for våre kunder. Og det er det alle gjør som jeg kjenner til.

Det vanlige er at meglerkostnader blir presentert + forsikring og + takstmann, men alle andre utgifter inkludert. Det er bransjestandard.

Takstmann pleier å fakturere for jobben med en gang den er gjort, men kunder med god egenkapital i salget vil ofte få lov til at man trekker oppgjøre i salget. Dersom salget skulle utebli får kunden fakturaen fra takstmannen.

Salgsgarantier pleier å bare gjelde meglerkostnader og forsikring.

Selger du i Haugesund så må du jo bruke meg. Jeg har solgt for 2 andre Tekinvestorer og begge er dritfornøyde. Han ene fikk 750 000 over prisantydning :slight_smile:

6 Likes

Dette gjelder en enebolig fra 1980 som er plassert i Buavåg, Sveio.

Takker ellers for utfyllende svar :blush:

Faren min har bodd 10 år på Kinn (1 km fra deg) fra jeg var 12-22 år. Så jeg er meget godt kjent der :wink: Just saying :innocent:

2 Likes

Morti er på jobb! :sunglasses:

1 Like

Solgt 4 denne uka bare og lagt ut 3 nye, så jeg er i en god stim :sweat_smile:

2 Likes

Holder du deg kun i Haugesund eller beveger du deg i Buavåg traktene også ?