Morti er på jobb!
Schala & Partners legger seg flate etter konfliktfylte eiendomssalg
Meglerhuset setter i gang intern gransking etter E24-artikler: – Peker på en håndtering av kunder vi ikke kan akseptere, sier administrerende direktør.
Morti er på jobb!
Solgt 4 denne uka bare og lagt ut 3 nye, så jeg er i en god stim
Holder du deg kun i Haugesund eller beveger du deg i Buavåg traktene også ?
Mitt område er fra Bømlo til Bokn og Utsira til Rauland. Har solgt 20 eiendommer i året i Sveio i 20 år Selger gjerne enda mer i Buavåg. Har hatt båtplass der selv. Solgt flere på Kinn, Åsbø, Buavåg, Tjernagel, Mølstrevåg, Sletto etc. Kontakt meg på DM så kommer du aldri til å bruke en annen megler igjen
Sender deg pm.
Det du lurer på, er noe man som oftest ville spurt en lokal eiendomsmegler om😅
Oppdatering:
Bolig solgt etter privatvisning, gikk 50k over prisantydning.
Meglerhuset setter i gang intern gransking etter E24-artikler: – Peker på en håndtering av kunder vi ikke kan akseptere, sier administrerende direktør.
I dag er det fritt frem for avskiltede meglere å jobbe med boligsalg. Nå ber meglertopp Carl O. Geving finansministeren om å stoppe dem.
Snuser på en bolig bygd i 1978, og leser dette i salgsoppgaven.
Hva burde jeg tenke på her? Huset virker ellers perfekt med noen mangler her og der som jeg kan fikse rimelig selv. Orker ikke tanken på at vi sitter med skjegget i postkassa om 3 år.
Huset er i Nittedal kommune hvis det er av betydning.
Har vært visninger og ikke noe bud?
Ville vurdert å ringe til kommunen og hørt litt rundt forholdene
Ser at bildene er fra i Sommer, så antar boligen er lagt ut pånytt nå.
Har ikke vært på visning ennå. Får ta en tur og høre.
Jeg personlig ville vært veldig skeptisk til å kjøpe et objekt åpenbart ikke markedet vil ha. Det er som regel en grunn til det
Men hvis du finner ut at de evt negative forholdene ikke er slik andre tror så kan du jo skaffe deg en stor fordel
Det er mange TG3 her i denne boligen men alle er ting som jeg har erfaring med å utbedre. (Drenering, Tak, lufting etc)
Hvis det blir slik at vi legger in bud så blir det sannsynligvis ikke på prisantydning heller. Vi har god tid.
Det er kanskje verdt å prate med en eiendomsadvokat før bud, men først kommunen
Det utstedes ikke lengre ferdigattester for eldre ting. Dette er en standardtekst som meglere bruker alltid når ferdigattest mangler (ca 50% av alle bygg bygget før 1998). Før 1998 var det kommunen som var ansvarlig for å utstede ferdigattest. Etter 1998 ble ansvaret overført til utbygger.
Derfor ville jeg ikke vært så redd for dette. Dersom du senere vil bruksendre boligen din eller bygge på kan det komme krav om ferdigattest, men dersom ferdigattesten har manget siden før 1998 så vil det nok bare bli gitt ferdigattest for selve påbygget. Ikke for hele boligen. Og det pleier alle kommuner her som jeg opererer på vestlandet å godta.
Stue og soverom har samme krav for rom til varig opphold. Så bytte mellom disse er ikke så stort problem.
Den omstridte utlånsforskriften endres.
Effekten (over tid) blir at førstegangskjøpere vil trenge like mye egenkapital som før, for de som har sekundærbolig/kapital fra før vil drive opp prisene. Takker og bukker, for all del, men det er ikke dette en «sosialistisk» regjering skal drive med.
Skjønner godt at «vanlige folk» er misfornøyd, men skjønner mindre og mindre av at rike er misfornøyde.
Helt klart, vil kun øke prisene
men skjønner mindre og mindre av at rike er misfornøyde.
Virkelig? Med all avgiftsøkningen på formue, likningsverdier etc? Er jo god grunn for alle til å klage på denne regjeringen. Katastrofe hele gjengen.