Da tjener du over snittet.
Det er bare marginalt!
Jeg blir selv overrasket… hvertfall på bruk og kast mottoet til Nordmenn… Har dere noen gang prøvdt å selge en brukt sofa eller barnesete på finn? men dette gjør det jo mulig for oss andre å gjøre et kupp på å kjøpe brukt
vi kjøper for mye nytt!
Ingen perverse tilbakemeldinger nå @Konamixx
Indeed!
Har kjøpt veldig mye brukt på Finn i forbindelse med familieforøkelse, pent brukte saker og ting til 1/10 av nypris
Dama kjøper fine barnebøker til 100 kr posen i stedet for 250kr pr stk. Ny bok hver kveld, trenger ikke lese samme hundre kvelder på rad og bli
Kjøpte nett nu en flett ny barneseng for 750, nypris 2500. Barnet likte ikke sove i den, så da bar det rett på Finn til en brøkdel av nypris:)
Når man snakker miljøvennlig, så er gjenbruk det absolutt beste.
Også kjekt å kjøpe barnevogner på finn og selge de igjen for det samme eller mer enn man kjøpte for etter å ha brukt de en stund😂
Vi ( kona) kjøpte ny sofa, den vi hadde var igrunn veldig fin og grei, men passet ikke helt inn i stuen vår, va reelt umulig å selge, prøvde å annonsere den til kr 0, til slutt ble den hentet av kommunen, å står nå på ett av felles områdene på administrasjonsbygget der
Boliglånsrenta skal kanskje opp et lite hakk før den senkes igjen. Verden rundt nærmer renta seg null. Hvis boliglånsrenta halverer seg fra f.eks 3 til 1,5% vil folks renteutgifter også falle drastisk. (Ikke halveres pga skatt). Det betyr at boligprisene skal langt opp.
I motsatt retning virker at fødselsratene faller. Etnisk norske synker i antall. Så tror venstresiden at det er berikende å fylle landet med analfabeter (rakettforskere i følge politikerne) fra midt-østen.
På kort sikt hever det boligprisene fordi stat/kommune må skaffe boliger til våre nye venner. På sikt går det rett på dunken…
Konklusjon : Sterk boligprisvekst i ca 10 år (?). Før eller senere kommer et crash vi aldri har sett maken til. Sverige blir et U-land. Vi følger 10 år etter.
Tror de har mer rett enn du aner Kanskje ikke formell utdannelse, men erfaringen er der.
Disse her du tenker på?
Akkurat
Det er uvisst om han forsker på sikkerhet (bilglass i kollisjon) eller om han bare yter et bidrag for klimaet (“det grønne skiftet”).
Uansett er han en viktig brikke for å øke BNP.
Berikende !
Eh jo? Skatten er prosentbasert.
Jeg har heldigvis ingen gjeld, men er det ikke nettopp gjort endringer slik at man ikke får fullt fradrag for gjeldsrenter ?
Jeg kan prosentregning
Poenget var at rentebelastningen trolig vil reduseres fremover.
Det skal, alt annet likt, styrke boligprisene.
Rentesats for fradrag blir stadig redusert. Boligskatt stadig økt, uavhengig av om man har gjeld. Kommunale avgifter øker også mer enn inflasjon.
Renter ned, er klart bull for bolig.
En annen faktor i boligmarkedet er at skatten har økt enormt for sekundærboliger.
1 - Har man over 4 enheter er det full inntektsskatt
2 - Likningsverdiene har økt til markedspris. Dermed har formueskatten økt dramatisk.
Vi som har levd av utleie bli sett på som samfunnsfiender. Nå som lønnsomheten er sterkt redusert vil mange utleiere velge å selge. Dermed reduseres tilbudet slik at husleiene stiger.
“Profitt” er en styggedom for kommunister.
Taper man penger er man OK.
Proletarer, foren eder
Syns dette er helt greit!
At du vil ha bukt med formueskatt er så sin sak, men man trenger ikke å ha særordninger i form av lav ligningsverdi for de som bestemmer seg for å investere flere boliger. Om noe så har det vært statlig diskriminering ovenfor andre investeringer, som aksjer eller rentepapirer.
Jeg er ikke nødvendigvis for formueskatt, men for lik politikk ovenfor alle investeringer når man først har formueskatt.
At utleiere selger ser jeg også for meg har positive konsekvenser for andre. Høyere leiepriser vil gjøre at flere velger å kjøpe istedet for å leie, og slippet av boliger vil stagge prisveksten noe.
Uten at man er commie av den grunn.