Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 2

hva er den der siden heter, propr ?

Sparer fort 100k å bruke dem

3 Likes

Jeg har sett annonser lagt inn av privatpersoner. Du ser det på type en km avstand og det vekker ikke tillit. Man ser da heller på andre leiligheter med en profesjonell mellommann. Å bruke 5 millioner på noe som gir deg en litt dårlig følelse? Nei takk.

2 Likes

Jeg tenker at her er det et behov som markedet etter hvert kommer til å dekke, og det langt rimeligere en prisen for en vanlig eiendomsmegler.

Bilder gjøres av en proff fotograf via Propr, og chatGP kan lage en generisk svadatekst som jo går igjen i alle annonser for boliger her til lands.

Det trenger ikke koste 100K for å lage en pen boligannonse

9 Likes

Neste gang jeg skal selge en leilighet, skal jeg prøve Propr.

Sist tilbud fra en megler, for å selge en liten leilighet på 58KVM

142.166.-

Mens propr ::

2 Likes

Nordmenn er rike, late og dumme :joy: :open_mouth: :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

3 Likes

Sett noe verre enn denne? (Håper ikke det er en av dere som selger, så jeg fornærmer :joy:)

6 Likes

Fikk gode vibes.

Ser ut som selger har storkost seg på steinbo

3 Likes

Skal kjøpe en hytte innad i familien, så det var egentlig gull at du linket til, det er vel type halv pris vs advokat.

1 Like

Hadde han bare tatt seg bryet med å bruke Propr så kunne det blitt goodie good

4 Likes

Si ikke det, stor fare for at en profesjonell fotograf ville frarådet bilde 16.-

Da ville det vært dårlig med vibes :champagne:

1 Like

Altså, alle bildene er litt ute av fokus, de er tatt på en kald høstdag og gir null sommervibber for noe som skal være et sommersted. :crazy_face:

I tillegg til at all mulig relevant info om huset mangler da. :slight_smile:

2 Likes

Jeg har brukt Propr og har god erfaring med det. Det har jo blitt diskutert mye her inne tidligere, men min mening:

1. Mange meglere kunne man greid seg uten. Du får alt du trenger gjennom Propr og lignende.
  2. men, man skal ikke undervurdere en god megler (men jeg tror de er veldig sjeldne)
  3. og meglere nyter godt av at folk flest tror de er mye mer nødvendige og kompetente enn de egentlig er. De er ikke en uerstattelig brikke i prosessen ved å selge bolig, de er heller et mellomledd mellom kjøper og selger som av en eller annen grunn tar vanvittige mye penger for å kun være dette mellomleddet. Folk tror man må ha megler, men når man har benyttet både Propr og megler, innser man at det man går glipp av ved å benytte Propr er egentlig bare at vi måtte ta oss av logistikken og dialogen, sette opp visningsskilt og holde visningene. Det er kjedelig, men det tok oss ikke mange timer.
  4. meglere blir bare vurdert ut fra hvor mye de selger enheten for, og når boligmarkedet som regel går opp, blir de genierklært. Senest de to siste ukene har jeg vært på to privatvisninger hvor megleren ikke virket som h*n var skikket for jobben, men begge objektene gikk langt over takst.
4 Likes

Det poenget er veldig illustrerende.

Megler har ingen funksjon i boligmarkedet som ikke en advokat og takstmann kan ta seg av.

3 Likes

Jeg er svært enig. Det er endel selgere som nok kunne klart seg like godt som veldig mange meglere. Hvis du skal selge noe som er utenom det vanlige, så vil nok en megler kanskje kunne hjelpe til. F.eks. så tror jeg ikke @Morti selger spesielt mange 2-roms leiligheter, men ofte mye særere ting :stuck_out_tongue:

4 Likes

99% av kjøpere foretrekker å kjøpe gjennom megler.

2 Likes

Det til tross.

Rimelig sikker på at alt av objekter i Trondheim - Oslo - Stavanger - Bergen - Kristiansand

Blir solgt til god pris, uavhengig om det er Propr eller Nordvik sin logo på Finn annonsen!

(Forutsatt at Propr selgerne legger litt innsats i prosessen.)

1 Like

Har kjøpt/solgt 2 ganger uten megler. Null problemer. Artige er at leiligheten jeg solgte for over 10 år siden fremdeles er en av enhetene som har hatt høyest pris selv den dag i dag :joy:

3 Likes

Da trenger markedet åpenbart mer informasjon og opplæring.

2 Likes

I fjor anbefalte jeg 2 stk å vente med salget sitt til i år. Det tjente kundene 15% på. De får nå hhv 500 000 mer og 650 000 mer for boligen sin nå.

Jeg husker du anbefalte salg i fjor. For prisene skulle visst ned.

Gode råd er dyre.

1 Like