Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Det finnes ikke bedre kjøp enn Oslo på 3 års sikt. Men på 30 år, hvem vet? :slight_smile:

1 Like

I samme båt som deg. Jeg vurderer Tønsberg eller Fredrikstad, to byer jeg har god tro på i umiddelbar nærhet.

Noen områder du mener er særlig attraktive?

Hvordan budsjett, størrelse, tidshorisont, inntekt tenker du? Og noen spesielle områder du har sett på?

Jeg kjøpte en liten leilighet i et nytt leilighetskompleks i Horten i desember i fjor. Leier ut for 8.100,- i mnd og gav 1,6 mill. Synes regnestykket er fint for meg.

Horten har også et universitet som dermed gir et større leiemarked.

Kan være verdt å se nærmere på mulige objekter der…

3 Likes

Grafen som sier alt. Tilbudet i Oslo tørker helt ut de neste årene.

20201214_212432

Samme underliggende tall i SBO-forkledning:

2 Likes

Bare å kjøpe med begge hender!(hvis man har penger til det)

(hvis man får låne til det)

2 Likes

Mange objekter som går meget høyt over prisantydning i Oslo ja, men mitt inntrykk er at det gjerne er de mest “tidsriktige” objektene der alt er pusset opp i riktige materialer og farger og alt er innflytningsklart. For hvert slikt objekt som har 100+ på visning og går langt over antydning er det nok en del som går rundt eller like under antydning også, enten fordi det trengs noe oppussing eller fordi megler/stylist har gjort en litt dårligere jobb på markedsføringen.

Enten moderne, tidsriktig og innflytningsklart, eller “oppussingsobjekt”. Mye av det andre faller litt mellom to stoler.

Denne gikk for 4 130 000,-. Skikkelig smalgang i Smalgangen.

Toroms så sentralt som mulig, tidshorisont er 20+ år. Det er en prossess som jeg ikke rusher i det hele tatt, venter til riktig objekt blir tilgjengelig. Lykke til!

1 Like

Det eksempelet er virkelig ille mener jeg. Fy så dyrt og usjarmerende, ville faktisk gått for den på Hovin om jeg måtte gjort et valg for å bo i lengre tid. Badet på Hovin er jo veldig begrenset, men uansett.

Hvilket postnummer vil dere ha stats fra? Så kan jeg fikse. Over/under prisantydning osv

1 Like

0182 ? :slight_smile:

0484 :ok_hand:

Edit: snart får du forespørsel for halve oslo…! :sweat_smile: får gjerne for 0485 og 0657 også :slight_smile:

For øvrig så er vel over/under prisantydning egentlig en dårlig indikator. Prisantydning settes jo av megler og/eller selger og det kan jo variere veldig fra bolig til bolig hva slags vurdering de gjør. Noen boliger er priset over markedsverdi, andre under.

Alltid hyggelig med litt innsikt om boligene i nabolaget selv om det ikke er beste indikatoren :slight_smile:

1 Like

postnummer 0182

0484

2 Likes

0485

0657

1 Like