Det er jo helt supert!
Men statistikken sier vel at det er mye ledig.
Har sett noen steder hvor de sier leieprisene er under press og kanskje har gått ned. Finansavisen sier her det ikke har gått ned, men jeg er usikker på hvordan det beregnes. De som betaler høg leie er jo ikke de som forsvinner, det er jo de som studerer o.l som forsvinner, så om man ikke klarer ta høyde for at andelen dyre leier øker så kan det være grunnen.
Dersom universitetene osv legger bedre til rette for digital undervisning vil jo det nok være mange som dropper å flytte, men jeg har ikke informasjon om hvor mye flinkere de ulike stedene i Oslo evt vil bli på det. Mange skoler er bakstreverske og foreleserne ønsker ikke å gi slipp på fysisk oppmøte, men jeg tror det presser seg stadig mer frem nå. Men de fleste vil jo selvsagt komme tilbake etter “tørken” er over, det er jo naturlig. Likevel forventer jeg nok at det blir noen endringer som blir mer permanente.
Den største effekten kommer vel av at nedgang i kontorbruk og kanskje også butikkdød vil bli mer permanent, og det kan føre til flere leiligheter istedenfor.