Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Oslo sentrum er ganske tett, Bislett og Majorstua har mange av de samme kvalitetene pdd. slik jeg ser det

1 Like

Er du fra Oslo ?

filosofisk diskurs, trenger ikke å ta den diskusjonen:)

Men ja personlig syntes jeg 6.7 millioner på bislett er veldig høyt. Bare 50 kvm på beste frogner kunne fjortjent slik pris. Første etasje i samme bolig gikk vel for 4.4 millioner 2 år siden… Denne er bare kjøpt og solgt for gevinst, noe som har blitt typisk i dette området

Ja, det stemmer.

Kan jo skille 50 meter fra Majorstua til Bislett :joy: Og St. hanshaugen og Majorstua har vel vært priset ganske likt i mange år nå.

2 Likes

Det jeg mener å si er at hvis man er kjent i Oslo så er det ganske lett å se at det er ca samme priser på Bislett og Majorstua. Vil faktisk si at det er mer trendy å bo på Bislett. Veldig store forskjeller internt. Spesielt på Majorstua. Kirkegata er mye billigere, det er ikke Thereses

2 Likes

Kanskje industrigata ja, ikke Jacob aalls gate osv vel

Jo jevnt over. Majorstua er mer folkelig

Majorstua fremstår ikke bedre på mange av faktorene som er på Bislett, enig i at Frogner blir et annet marked.

Dere har nok mye rett.

Helt spinnville forskjeller på meglere da. Noen prøver seg på Bjørvika/Tjuvholmen priser, mens andre starter på ca 90-100K pr kvm. Så hvis mam følger med kan man gjøre ok kjøp hvis man velger riktig megler. En i eugenies gate for litt siden med garasje som ble lagt ut for 90K per kvm. Annen megler kunne sagt 125K. Den ble selvfølgelig kuppet av en som skjønte det

4 Likes

Et annet spørsmål, hvilke områder i Oslo tenker folk vil gå best for mindre leiligheter i de fem neste årene (%)?

Minst verditap tenker du?

2 Likes

Hva mener du, % oppgang fra nå?

Eller minst fall, tror eiendom i Oslo klarer seg temmelig godt sammenlignet med andre investeringer uansett, så la oss ikke ta den diskusjonen her.

Ps: Om konsum går ned globalt, så vil ikke sølv holde heller.

1 Like

Ja med dagens lønnsnivå så skal renten stige virkelig mye før det blir noe fall i pressområder
Kjøpesterke kommer også fra store gevinster så dermed bra med egenkapital

Så la meg gjøre om spørsmålet, du må shorte ett område og gå long (fem år) ett annet

Hvilke velger du og hvorfor?

det er morsomt å høre hva folk tenker om dette og hvilke faktorer folk dere tar med i analysen.

Småleilighetene på Oslo vest / øvre løkka som har god planløsning og som ble bygd før man måtte ha HC-bad tror jeg vil holde seg veldig godt i pris da det ikke kan bygges flere av dem.

2 Likes

I sentrum er det ikke noen områder som utpeker seg. Alle er populære.

Enig med deg. Noe som trekker ned på løkka, energieffektive hus, parkering og manglende t-bane.

Ensjø har mye av disse men litt for langt øst kanskje og nyere krav som du var innpå.