Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Stolen var helt ny og montert i den leiligheten. Aldri vært utfor døren.

1 Like

ja så lenge jeg har påtatt meg veldikeholdsansvaret er de det.

1 Like

Har du et bilde å dele med oss?
Et bilde sier jo tross alt mer enn 1000 ord, sluttet du å bruke stolen da du så det ble merker?

Nei dessverre. Leiligheten er overlevert til eier. Merket ble først oppdaget da alle møblene var tømt og vi holdt på å vaske ut dagen i forkant. Så stolen ble aldri brukt etter vi oppdaget det, da vi rett og slett ikke bodde der mer.

Skal holde dere oppdatert uavhengig av hvordan saken går. Jeg skal ikke spamme tråden her mer før jeg har noe konkret å komme med.

Tusen takk for alle innspill. Positive som negative!

7 Likes

Ikke alle boliger som blir revet bort lengre

Nei, men i populære Oslo bydeler synes jeg prisene er minst like høye som for noen mnd siden og det selges som bare det. Gode objekter går for godt over 100K per kvm
Rentetoppen er rett rundt hjørnet og med skattefradrag så håndterer veldig mange par 7-9 mill for 3/4 roms. Mye psykologi vi har vært/er vitne til. Prisene skal videre opp så snart vi er ferdig med kaoset som er nå med alle overskrifter og debattprogrammer. Det bygges nesten ikke noe nytt og det kommer til å bli kamp om de gode objektene.
Media henter frem historier fra alle mulige steder og presenterer det som nærmest mainstream. Skulle nesten tro det var boligkjøpere som betalte for artiklene.

4 Likes

Du må skille mellom boligpriser i Oslo vs resten av landet

1 Like

Han har selvsagt ingen sak! Ikke vik én millimeter. Forlang depositumet. Dere gikk gjennom leiligheten sammen og han kan ikke komme senere med innvendinger. At han tror han bor i Japan og kan kreve “key money”/depositum som leie er hans problem. Gulv og andre flater blir naturligvis slitt når man leier ut over flere år.

Til neste gang er det nok lurt å ha et teppe/en rye under stolen (bruker det selv), men et moderne lakkert parkettgulv skal tåle ganske mye.

5 Likes

D’ætte grett! Markedet for 200kvms-leiligheter på Gjøvik er nok ikke så stort. Kjempefin beliggenhet da.

– I Norge har det vært opplest og vedtatt at man, nærmest uten unntak, tjener penger på å investere i bolig. For to år siden håpet vi at leiligheten kanskje hadde steget i verdi med rundt ti prosent – nå risikerer vi tvert imot å tape rundt ti prosent på salget, sier Finstad.

Det var nok eieren før ham som virkelig gjorde penger på den leiligheten.

20.03.2018 Frittliggende enebolig 7 11 700 000,−
14.07.2015 Blokkleilighet 7 6 000 000,−
11 Likes

Parketten var jo gammel og slitt fra før. Men det som er litt av problemet her er at han ser ikke den totale parketten som helhet. Snakket med han i går og han ser på den konkrete casen som en “individuell” sak. Jeg nevnte til han hullet og slitasjen ved siden av, men det skulle jeg bare drite i. Og da er det her tvisten kommer inn. Ser man på parketten som helhet når en ny slitasje opptrer eller må man se på slitasjen som oppstod sammen med helheten på resten? Jeg mener jo bestemt det siste. Så vi er veldig uenig der.

3 Likes

Ser ut som den ble bygget om fra blokkleilighet til enebolig?

2 Likes

Han virker ikke helt god

Det blir som at det sto en hullete sofa der og det ble en liten ripe til og du skulle stå for omtrekking til helt nytt stoff.

6 Likes

Mulig jeg er helt på jordet, men hvordan kan en toppleilighet bli omdannet fra blokkleilighet til frittliggende enebolig??
Hva er det jeg har totalt misforstått her?

1 Like

Det virker rart ja :joy:

  1. Kjøp leilighet
  2. Gjør om til frittliggende enebolig
  3. ???
  4. Profitt

:laughing:

5 Likes

Ta på VR briller så er det meste mulig :wink:

3 Likes
  1. Selg din bolig
  2. Kjøp VR briller og sett opp telt I skogen
  3. ???
  4. Profit!

:sweat_smile:

3 Likes

Glimrende av regjeringen då! FOR et krafttak for energieffektivisering de kom med i dag. Nå få vi tilgang på hele 90 kroner per bolig gjennom Enova :sweat_smile::muscle:

2 Likes

Støtter det som står litt rundtom om dagen, sentralbanken må roe seg. En ting er at folk gjerne har for høy gjeldsgrad og det der, men om sentralbanken alene sender eiendomsprisene betydelig ned så setter de igang bankkrise helt på egenhånd.

Vet ikke hvor mye av utlånet i bankene som har sikkerhet i bolig, tipper det er mye.

Jeg ønsker ikke tegne et bildet av han som person, i tilfellet han eventuelt leser her (hva vet vel jeg). Men vi er hvert fall veldig uenig. Takstmannen hadde tatt bildet av den spesifikke delen. Det jeg gjerne skulle visst er om han har brukt det som et eksempel for å illustrere “synlig slitasje”. Det såkalte “hullet” er jo også et eksempel på synlig slitasje, men ut ifra hva jeg ble fortalt så var det stolbruken som det ble tatt bildet av. Sannsynligvis kommer jeg etter hvert til å be om tlf nr til takstmann for å ta en prat med han og hva han tenker.

3 Likes