Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bull & Bear-sertifikater

Her kan vi diskutere Bull & Bear. Tips, strategier, analyser etc. :slight_smile:

3 Likes

Selv lurer jeg på om noen vet om noen gode porteføljer som handler bull & bear på Shareville? :smiley:

1 Like

har selv begynt se mer på bull og bear sertifikater.

inne på E24 kan man lage seg en fiktiv portefølje. det gjør jeg nå først for å se og lære.

har null greie på dette, så da tester man først med en portefølje som ikke knuser egenkapital.

etter å ha sett litt gjennom shareville etter porteføljer med bull og bear sertfikater, så har det fått opp interessen min enda mer. jeg har handlet bull X10 S&P 500 med en liten andel penger for å teste ut dette.

ser de som sitter med gode porteføljer har både bull og bear inne på samme aksje/index. ser jo i grunn ut ganske genialt med det første og andre øyekast. om man skulle havne i en periode med feil retting er det jo nesten for enkelt å sikre seg.

nesten så man ikke gidder å sitte i vanlige aksjer. de er fine å trade kortsiktig. heller sitte med de gearede papirer over lengre tid for å få den avkastning man ønsker seg.

er det flere her med erfaring med den type papir?

Her en liste over de produktene Nordnet utsteder, finnes flere i danmark/sverige

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/nordnetmarkets/certificates.html (bytt valuta for å endre marked)

http://www.netfonds.no/quotes/kurs.php?types=ET&sec_types=ET&exchange=OSE

http://www.netfonds.no/quotes/kurs.php?exchange=NGM&sectors= (er endel opsjoner i denne listen)

har sett igjennom den listen. å leser meg opp.

det jeg stort sett lurte på tror jeg er om det er noen av dere her inne på forumet som har jevnet ut porteføljen sin med sånne papirer? eventuelt om noen syns det gir mer avkastning enn å ei vanlige aksjer. selvsagt vet jeg at de papirer svinger med. men svinger det i rette veien gir det jo mer for mindre?

Gir mer avkastning, men er større sjanse og tape penger også, men samtidig å tjene mye!
For å handle ETP så må man være varsom, og kunne hva man kan handle.
Ble advart om å handle bull og bear, viss man er fersk. Men avkastningen er latterlig.
I sommer så gikk Bull Seadrill fra 0.01 til 5.10 her har duu en helt latterlig høy avkastning.
På fredag så gikk Bear DNB fra 0.87 til 100poeng.
Jeg har ikke satt inn penger i dette helt enda, men skal tjene penger, så er det på ETP/ETN.

Alle er jo ferske en gang :blush: viktig med forarbeid, ikke kaste pilen bakover å satse på innertier.

3 Likes

Følg med på sølvprisen nå. Tror vi nærmer oss en bunn her på rundt 15.5 USD/oz og da vil vi mest sannsynlig krype raskt opp til 17-18 USD/oz.

Jeg sitter klar med kapital til å kjøpe BULL SOLV X12. :smiley: Potensiale for raske 100%-200% i avkastning her om man treffer riktig!

Edit: Mente 100-200%, ikke 200-300. :dizzy_face:

2 Likes

angrer på at jeg solgte mitt BULL S&P500 x10, det har de to siste uker vært greit :slight_smile: men det nye på slutten av det gamle året er å sikre inn penger.
ikke være grådig :slight_smile:

Denne er fin å følge litt med på hvis man er keen på å investere i sølv. :slight_smile:

Investerte litt i mini futures på Nordnet igår fra Nordea. Sølv long nr 3.
Faen meg 4% ned selv ved oppgang i underliggende kurs.
De andre mini futures oppfører seg heller ikke skikkelig.
Må nesten kontakte Nordea for å finne jt hva årsaken er.

1 Like

[quote=“RedEnergy, post:12, topic:5469”]
Faen meg 4% ned selv ved oppgang i underliggende kurs.

De andre mini futures oppfører seg heller ikke skikkelig.
[/quote] Det overasker meg egentlig ikke, for det er luringer som lager de instrumentene der…! Det er også gjerne stor spread, og hvis folk absolutt vil ut så blir det dårlige kurser. :confused:

Men hold oss oppdatert!

Gikk på ein Bull x 3 smell for eit par år siden på oljeprisen, dei fleste bull/bear sertifikater regulerer seg på eit eller annet vis over natten/etter børs slutt, dette fordi det ikkje skal vere lukrativt for lang tid investering.
Då eg kjøpte i oljen i ca november/desember 2015 var den på ca 45 USD og Brent x3 var på ca 48,- oljeprisen datt til 27 USD på ikkje så alt for lang tid, Bull brent x3 datt til 8,-. Når oljeprisen var tilbake på ca 45 USD var Bull Brent berre 24-25 ,- Heldigvis hadde eg mulighet til å kjøpe ein del igjen på 8,- så eg gikk heldigvis akkurat i pluss på 24,- og solgte alt.
Eg fant jo ut av dette med justeringen etter kvart når eg begynte å lese litt meir i undertekstene.

2 Likes

Takk for tips… Handlet litt på onsdag og i dag, håper bunnen er passert. Kun mikroskopiske beløp investert selvsagt :slight_smile: Snitt på 8,05

1 Like

Ligger an til å bli en bra trade dette… Opp 128% siden inngang. Igjen, takk for tips @100dollabills :slight_smile:
Er du inne selv? Vurderer om jeg skal selge nå som den er ved motstand, men ser det trolig an til over helga.

1 Like

Gratulerer! :smiley:

Jeg gjorde jo selvfølgelig noe idiotisk og handlet noe som skulle bli en rask trade mens jeg ventet på inngang i sølv. Endte opp med å gå såpass i minus at jeg ikke klarte å selge før sølv begynte å gå fra meg. Kjøpte til slutt en liten post som har gidd 25% avkastning.

Jeg følger litt med på den siden her. Hvis ikke den beveger seg opp mot (og over) 17.43 snart så kommer jeg nok til å selge. Ser det sikkert an over helgen som du sier. :blush:

Hvilket produkt kjøpe dere? https://www.nordnet.no/mux/web/handla/kopAktier.html?identifier=2093211&marketplace=15&marketid=15 noe sånt?
Jeg kjøpte mini-future som denne https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=139905&marketid=53
Opp 35,75% siden 12.12.2017.
Hvilken gearing hadde du som fikk 128%? Kan hende det stemmer ca nå da, i starten var det i vertfall feil priset.

Jeg handlet Bull SOLV x12 Nordnet
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=BULLSOLVX12NON.OSE

Jeg hadde snitt på 8.05 etter å ha handlet to dager rundt 14.12.

Ombestemte meg ang. å se det an, solgte i dag på 18.24. Kjøper evt igjen om den fortsetter opp, eller så blir det trolig bear om den får en negativ trend. Det ble 126% fortjeneste i denne omgang.

Jeg synes sølvprisen er veldig konsekvent når den først har bestemt seg for en retning, så det burde være mulig å gjøre gode trades her om man følger med.

Eksempler fra siste år:
image

@100dollabills : Jeg følger også med på m.economics etter du nevnte den tidligere. Spesielt når det nærmer seg motstand / støtte som nå

1 Like

Gjorde det samme nå. Solgte på 18,35. Zoomet ut til 1 år og syns trenden ser skummel ut på dette nivået. Bryter den 17.43 kjøper jeg tilbake. :blush:

Gikk fra +110% avkastning til -30% på tradingkontoen ila 2-3 dager fordi at jeg ble for grisk og langsiktig med et bear sertifikat, å det skal ikke skje igjen. :rofl:

1 Like