Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bull & Bear-sertifikater

Ser ut til at sølvpeisen kan ha sett toppen for denne gang. Tok en liten posisjon i BEAR SOLV X12 på 25,50 kr. :sunglasses:

Sølv: Brudd gjennom motstand på 17,4 i går.
Jeg hoppet på bull-toget i dag på 19,95
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=BULLSOLVX12NON.OSE

Er dog litt skeptisk til den langsiktige synkende trenden som ennå ikke er brutt…
Selger nok om den ikke brytes de neste par dagene.

image

1 Like

Platinum prisen siste år (beklager smal graf). Men hvis man ser på mønsteret her så tilsier det at den skal brått ned mot 900 innen kort tid.

Har tatt meg et bet i BEAR PLATIN X8 og satser på dobling innen noen uker. :smiley:

Trenger litt hjelp fra dere som er ekspert på mini futures og bear sertifikat.

Ser trenden i markedet er på vei ned. Mulig vi slapp under med en liten korreksjon nå, men tror nok ett krakk ikke er så langt rundt hjørnet.

Har lyst å forbedre meg på dette og spør dermed hva dere tenker er best når krakket eventuelt kommer. En guide/tips helst på Nordnet hadde vært fint.

Hvilke papir hadde dere brukt? Mini futures eller bear sertifikat. Hvilke og hvorfor?

Ser @RedEnergy er inne på noe her, har du noen tips?

Dere får gjøre deres egne analyser, men jeg vil tipse om strømprisen. BEAR EL kan være et SUPERBET nå!! Strømprisen er høyere enn den har vært på MANGE år i samme periode, på grunn av sprengkulden som enda herjer over norden, samt lite nedbør i form av regn. Våren er veldig sen i år, og strømprisen kommer nok til å synke veldig mye når vårflommen tar fart nå som det er så mye snø i fjellene.

6 Likes

Hvilket papir handler du?

BEAR EL X4 H

2 Likes

Ser man på tracker sertifikatet “EL DNM” som følger power indexen uten gearing, så har jeg som target å selge når den kommer ned mellom 7,5 og 8 kr en plass (nå er den 10,74). Det burde gi en MEGET flott avkastning så lenge ikke noe går til helvete og strømprisen umiddelbart blir tvunget opp til helt andre nivåer.

Skal kjøre resten av pengene jeg har på konto inn i BEAR EL X4 H rett før påske for å få ned snittprisen min. Føler at risikoen begynner å bli begrenset her, mens avkastningen frem mot mai/juni kan bli hinnsides (potensielt 150-200% eller mer). :slight_smile:

2 Likes

veldig spenannde, kan sjå ut som “tørka” fortsetter ei stund ennå.
I

Vannføring kraftig på veg opp ( wwe.sildre.nve.no ). Høge dagtemperaturar dramover.

2 Likes

https://www.nve.no/nytt-fra-nve/nyheter-skred-og-vassdrag/nves-varflomanalyse-utarbeidet-9-april/

Større sannsynlighet enn normalt for real vårflom. Dette må vel påvirke strømprisene greit, eller er vi så prisgitt det europeiske markedet at det ikke merkes?

Interessant lesning.

Slenger med denne også.

Begynner å få lyst å slenge inn et lodd i Bear El x4 selv.

Hvordan fungerer denne? Vil den stige etter hvert som strømprisene faller? Og prisene vil falle fordi vi forventer vårflom?

Tok et lite lodd selv, men begynte deretter å tenke på om ACER-saken kan være med på å holde prisene kunstig høye.
Noen som har formeninger om dette?
Det er vel ikke slik at bare vårflom i seg selv er en garanti for lavere strømpris.


Veit ikkje heilt. MEN vi har hatt skyhøge straumprisar. (Kaldt vær, lite regn)
Oppvarming er forbruk Nr#1
Våren er i annmarsj
Mykje snø i fjellet.

Kan ikkje forstå anna enn at straumprisen går ned ila dei neste par mnd.

2 Likes

Tenker jeg også. Samtidig er prisen på klimakvoter veldig høye nå, da rapportering av utslipp gjøres i slutten av april. Dette kan vel kanskje være med å påvirke strømprisene?

Er vel strømprisen som er underliggende aktivum ja. Flom gir mer kraftproduksjon og varmere tider gir mindre etterspørsel, så burde vel gi billigere kraft.

https://www.kraftriket.no/betydelig-okning-stromprisene-i-2018/

Handler dere disse på Nordnet? og i så tilfelle, under vilket navn? Kan ikke se å få opp noe.

@Marionette123 Denne ligger iværtfall på nordnet

Bruker DNB, skjønner ikke hvorfor jeg ikke får den opp!
Får kun opp uten 4x…

Samme her. #boringrich