Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cadeler A/S

Jeg får ikke lest det som står i artikkelen fra finansavisen, men tipper de hadde håpet på en høyere tegningskurs (prisen ble i den lave enden av skalaen i forhold til det som var spekulert i på forhånd). Om dette er feil, må noen gjerne korrigere meg🙂

Det stemmer at kursen ble på det laveste i intervallet. Samtidig ble det meldt om fulltegnet innenfor intervallet for en stund siden, så artikkelen i finansavisen handler vel om journalistens vinkling (har ikke lest den). Megler, selskap og swire hadde nok ønsket høyere kurs.

Jeg tegnet meg forsiktig for kr 12.500, men jeg ble tildelt 446 aksjer, til kr 10.481. Altså like under minstebeløpet. Jaja…

I morgen skjer det!

Tomorrow is Cadeler’s first day of listing on Oslo Børs – join an online presentation of the company – 27 November at 13:00 CET

For more information and details explaining how you can participate, please see the announcement on our website via the following link:

Ser ut som den klarer seg bra i åpningen.
image

Hvor mye av dette som er DnB får vi vite senest 7 dager etterpå
image

VELDIG bra åpning!! Gjetter på at det kommer interessant info senere i dag også. Ville vært smart for å tilfredstille de langsiktige investorene og stabilisere kursen.

Men når åpner børsen for denne aksjen? Jeg har tegnet meg og pengene er trukket.

Dette er dessverre dritt med å tegne seg på IPO gjennom andre hus enn hvor man er kunde :slight_smile: Den vil ikke vises på VPS’en din før i kveld. Dvs at første handelsdag går til spille for oss IPO’erne…

Jeg mener det er på tirsdag retails får den.

Flere som mener selskapet har livets rett

image

image

image

Emi: 23,5
Rt: 24,3ish

Har enda ikke vært under emi-kurs siden noteringen. Spent på å se hva Dnb har gjort her. Fint å se at den kryper oppover, og at alle de som var med på emi får komme seg ut uten tap. Det ligger noen store blokker i boka.
image

På sikt blir det å krype videre oppover.

hva syns dere om åpningen til selskapet å hva tenker dere om veien fremover? Setter pris på begrunnelser til meningene.

I perioden DnB sitter med green-shoe har jeg ikke så store forventninger. Jeg er spent på å se hva de har gjort i etterkant, hvilken strategi de har. Jeg kjenner veldig lite til hvordan husene forvalter en slik stabiliseringsperiode. 1. dag så vi at sluttauksjonen tok den tilbake til emi-kurs. Vil Dnb gjøre det samme framover? De har fram til 26. desember til å lempe ut inntil 8,7 mill aksjer, så det er klart det ligger et lite lokk her.

Kan være verdt å legge inn et kjøp på 23,5x, for å se om man får fylt i sluttauksjonen (eller har jeg missforstått hvordan green shoe praktiseres?)

Ser ihvertfall ut til at DnB fanger opp alt som dumpes på emi-kurs.

Tatt utgang her, med kurtasje som tap.

Ikke sikkert på om jeg forstår deg rett i det du skriver, så tar forbehold om det.
DNB sin jobb er å sørge for minst mulig fall under emisjonskursen. Det vil si at DNB kjøper aksjer hvis kursen faller under, de kommer aldri til å selge aksjer. Var ihvertfall sånn det fungerte i Kalera.

Det har du nok rett i. Noe annet ville jo være fiendtlig overfor aksjonærer og emi-deltakere

1 Like

Ser ut til at DnB har hatt noen dager med støttekjøp her. Tilsammen ca 4,9 mill aksjer kjøpt fram til 7. des.
image

Rammen er på 8,7 mill fram til 26. des.

Merkverdig stille rundt denne aksjen er det ikke? Siste børsmelding var vel også kommunisert på forhånd, så denne er jo egentlig bare smør på flesk -men allikevel en bekreftelse… :man_shrugging:

Så det kom en analyse fra DNB på Cadeler ikveld! Nå blir det oppmerksomhet :rocket:

2 Likes

Kort og konsis. Greit opp fra dagens nivå :+1: