Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cadeler A/S

Ja, det økte volumet betraktelig😊
Venter spent på resultatsesongen og godt nytt🤞🏻

1 Like

Hvorfor er det 20% økning på en dag ?
Er det rapporten som har sørget for det ?

Er nok det🙂

Peter Hermanrud Sparebank 1 markets:

Cadeler : Installasjonsfartøyer for offshore vindmøller. Eneste grønne selskap som ser billig ut.

De var med som tilrettelegger også…

Da blir det ikke troverdig?

For meg så blir slike ting mindre troverdig, husk at de gjerne vil ha flere oppdrag…

Jeg skjønner🙂

Greit det, men han tar jo ikke feil.
Selskapet har jo en P/E på 5, på dagens rater. Går ratene litt (noe som ikke er usannsynlig med dagens suply og demad). Vil jo naturlig P/E falle enda mer.
Offshore wind markedet er i sterk vekst, og ordreboken på nye skip er tynn.
Man skal ikke se bort ifra rater på 200-300 tusen i dette markedet

1 Like

Joda, for all del. Få flere skip på plass, så vil det bli ett langt bedre case.

Selskapet tjener penger, har ressursene og nettverk. Dette i seg selv gir gode utsikter for fremtiden med tanke på fremtidig installasjon av havvind? Jeg sitter rolig i båten mens jeg venter på vind.

Sånn er livet, et pust i sivet :chart_with_upwards_trend:

Cadeler går inn i DNBs anbefalte aksjer idag :white_check_mark:

1 Like

Nytt meglerhus som tar opp dekning. Med kursmål på 50.

2 Likes

Da landet de en kontrakt fra Siemens Gamesa på ca 90m usd med opsjoner for 30m usd. Største kontrakten selskapet har fått noensinne :blush: De sier de også har gode «leads» på mindre og større kontrakter​:blush:

https://newsweb.oslobors.no/message/527213

https://newsweb.oslobors.no/message/527220

Da kom årsrapporten for 2020 og opp 4,8% på morgenkvisten :blush:

https://newsweb.oslobors.no/message/529528

Ved en tilfeldighet fattet jeg interesse for Cadeler - dette er et selskap som har uttrykt at omsetningen vil 3 dobles i 2021 sml med 2020 (opp til 56-63 mEURO i år sml med 20 mEURO i 2020) og få en positiv EBITDAR på 26-33mEURO. De har i tillegg en backlog på 310 mEURO - og er på vei til å få inn nytt skip.

Dette er dermed et “grønt” selskap som allerede i år kommer til å tjene gode penger, og har en veldig positiv fremtid foran seg. Teknisk ser den også sterk ut - og en ser at kursmålene økes fra flere meglerhus. Er ikke dette et veldig spennende investeringsobjekt, basert på dagens mCAP på 4,6 mrd?

Jeg tok for moro skyld og sjekket dagsomsetningen/kursutviklingen de siste månedene - samt så nærmere på det tekniske bilde - og det er merkverdig å se at omsetningen har vært betraktelig høyere alle dagene kursen har steget (til tider 7-10 ganger høyere), og etter hver gang det har vært større kurstigninger (gjerne etter et par dager med relativt stor omsetning) - har en tatt en pust i bakken (lav omsetning - nedgang på 1-2 prosent noen dager) - før et nytt rykk. Det har vært et tilnærmet likt mønster - og denne uken har ikke vært noe unntak. Fikk en bra stigning tirsdag og onsdag (omsetning på over 40 mill på onsdag) - mens den fikk en liten nedgang torsdag og fredag (på omsetning godt under 10 mill). Får vi den samme kursutviklingen til uken? Nå har kursmålene blitt økt, og etter mitt syn tilsier både det fundamentale og det tekniske at vi bør se en fortsatt positiv utvikling. Noen tanker?