Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

Jeg solgte meg forresten ut av både HMMJ og Canopy her i går. Spesielt Canopy er vel ekstremt overpriset for øyeblikket. Kan ha vært for tidlig, men jeg tok en god gevinst. VFF derimot, selger jeg ikke!

2 Likes

Bedre å safe den litt. Blir fort forelsket i en aksje eller coins og tror den skal til himmelen. Plutseligt dupper den max.

Sitter selv å håper på en korreksjon den neste 6-12 mnd og tenkte å sitte long.

du vet at markedet i Canada er forventet å åpne seg i Oktober? det er da scalingen kommer til gode og her er canopy forran. jeg har selv sikret 50% og finner tilray mer skummel da den har økt langt over 100%.

Village farms er kjempespennende, men jeg har ikke gjort nok research der enda, setter korte tidshorisonter på mine trades her da 80% er låst i funcom:/

Fikk du åpnet noen thread @rahl ?

Det tror jeg allerede er priset inn i i Canopy aksjen. Det er flere grunner til at jeg solgte meg ut. Trengte penger til andre investeringer feks. Jeg kjøper meg inn igjen når/hvis aksjen faller litt ut i september.

Har ikke prøvd å åpne egen tråd for VFF, aner ikke hvordan :roll_eyes:

Unlucky er ikke et ord som burde bli brukt - Grizzle har fått en strike av meg som biased kilde nå :slight_smile:

2 Likes

Kjekt å vite. Håper folk leser seg litt opp på hva de kjøper; her snakkes jo det for det meste om fond(?) og yalla-selskaper som f.eks ikke har noe fysisk salg å vise til. Greit å være obs på slikt ja!
Noen som btw får med seg hva navn han sier på slutten der som han anbefaler?
Hand Trust? Hecktrust? What? :thinking:

1 Like

Må være denne:


https://www.bloomberg.com/quote/TRST:CN

2 Likes

Speaking of! This just in:

https://www.bloomberg.com/press-releases/2018-09-10/canntrust-and-breakthru-beverage-enter-exclusive-partnership-in-recreational-cannabis-market-in-canada-jlw6ycsa

Oppkjøp ser det ut til! Pokker at eg ikke kjøpte da jeg så den først. Men fortsatt mulig å komme seg inn håper eg ved børsåpning :slight_smile:

Mmm true. Kanskje @pdx kan flytte over når han har tid :slight_smile:

1 Like

Fy faen Tilray bare kjører på!

1 Like

nydelig at du gikk tilbake til 7.Juli å fant den artikkelen, har stusset over den lenge :blush:

Edit: 9 Juli, er nok av ting som har skjedd den 7

1 Like

De fikk grønt lys til å distribuere både olje og cannabis-blomst produkter til Tyskland. Det har ikke Canopy og Cronos engang; Canopy f.eks leverer “bare” “blomsterprodukter” til Tyskland slik det er å forstå.
Det kan da spekuleres i at investorer tror Tilray kommer til å kapre det tyske cannabis markedet og prises deretter? Hvem vet. Den fikk seg en heftig pullback i går, da. Interessant også å se hva som skjer om 6mnd’er når de 9m aksjene kommer på markedet.

link: https://finance.yahoo.com/news/why-tilray-inc-shares-soared-202500386.html

Price to Sales ratios…
$FB: 9.8
$AAPL: 4.4
$AMZN: 4.8
$NFLX: 12.0
$GOOGL: 6.6

Tilray $TLRY: 349

Tilray Sales (TTM): $28 million
Under Armour Sales (TTM): $5 billion

Tilray Market Cap: $10.6 billion
Under Armour Market Cap: $8.9 billion

1 Like

Hovedgrunnen til det brutale fallet i sektoren hinndagen, ser det ut til.
Les les les!
Nå må dere selge cannabis aksjene deres om dere vil til USA :joy::joy::joy:

Er det noen som har en app/side til hvor man får opp kalender med IPO man kan være med på ? Tenker da spesielt på Cannabis IPO`s men og generelt alle upcoming IPO. Både i Norden og USA.

Kjøp/Selg på 9,73 nå, mot close på 8,54 på fredag. :stuck_out_tongue:

Jeg har ingen planer om å komme meg ut av cannabis. men tilray, canopy og cronos er jeg ferdig med. kun village farm (som endelig ser ut til å bryte ut av formasjon) og Aurora her nå. Ser også på Indiva.

Men village farm har jeg meget stor tro på fremover, og aurora håper og tror jeg på en formalisering av CocaCola-nyhetene, samt at den har en 50% oppside kun for å nå opp til year high :slight_smile:

Vi får se - jeg tror rushet tiltar i styrke frem mot 17 oktober :slight_smile:

kan forøvrig ikke skjønne at tilray skal gå videre. forventer at gevinstene her realiseres snart og re-investeres andre steder, som fks Aurora og Village Farms :wink:

VILLAGE FARMS INTERNATIONAL INC (VFF) - Toronto Stock Exchange, denne? Hvorfor har du tro på village farm? Enig med Tilray, må vel snart få en korreksjon nå!