Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

fikk kjøpt litt vff igjen igår etter å ha vært ute siden 20cad :smiley:

takk citron!

2 Likes

Jeg så etter inngang men slo det fra meg når jeg så Lower Low på weekly. Aldri godt tegn… :slight_smile:

1 Like

Hallais folkens,

Jeg har fått ny prosjektleder-stilling og har aldri vært så opptatt i arbeidslivet før :confused: Har fått tid til å logge på å nerde meg med aksjer 1 gang på knappe 2 uker noe som tvinger meg til å ta en long posisjon med de fleste papirene jeg sitter på. Blir ikke mye swing`ing på meg fremover men jeg har fortsatt stål-tro på sektoren og har ikke planer om å selge en drit nå. Tvert om; nå er planen å sanke masse penger fra jobb og putte enda mer inn i bl.a VFF, CannT og litt mer i Auxly.

Ønsker alle lykke til og filthy richiness! Jeg er ikke langt unna og kan lett PM`s; da vil jeg få notis på mobilen min og kan logge på for å svare :slight_smile:

7 Likes

Fikk hørt gjennom Q presentasjonen under parasollen her på Santorini og bet meg merke i introen til DeGiglio. Jeg er veldig happy at de ga sin oppriktige mening om short-angrepene på VFF de siste ukene. Quote under!

Ellers er jeg ikke veldig overrasket over tallene som presenteres. VFF knaller til; og ekspansjonen går etter planen (om ikke raskere) og det kan vise seg allerede nå at de kvantitive estimatene på 75 000 KG er nogså konservative. Pure Sunfarm har nå DELTA-3 fasilitetet i 100% produksjon fremover; dog de bare hadde drøye 25% produksjon Q1 2019.
I tillegg har Pure Sunfarm også utøvd muligheten for å konvertere VFF`s Delta-2 fasilitet til cannabisproduksjon basert på sukssessen til Delta-3!

Tror dette uten tvil vil bli en av de beste long-posisjonene å satse på i bransjen fremover! VFF er fortsatt SmallCap, også! De produserer langt fra mest; men marginene begynner å komme tydelig frem i form av overskudd til bedriften: Noe som de fleste konkurrenter fortsatt sliter med - Å komme med positivt resultat og cashflow.

DeGiglio`s kommentarer rundt short-attacks:
“… And we acknowledge that legitimate short-sellers have a play and play a valuable role in the markets. But we despise parasites who engage in outright lies, distortions of the truth, partial and misleading information, and innuendo to manipulate the market for short-term, entirely self-serving purposes. This kind of activity provides zero value to the marketplace and especially hurts individual shareholders of all sizes, whereas we know the real culprits here aren’t even the public persona. But as we say in Texas, these yellow-bellied cowards hiding anonymously in the weeds caused this issue. So, unfortunately, it’s allowed to happen. And as a company with strong share price, a successful listing on NASDAQ, strong trading volumes, and a quiet period at the time as a result of our financing, we’re an ideal candidate for this type of manipulation.”

We recognize that many of our shareholders wanted us to respond loud and strong and publicly. We have taken your comments, and, with that, we do appreciate your input. However, we also heard from many others, including our advisors and others in the industry who advised us clearly to push past the distraction, turn off the quote feeds, and focus our time and energy on continuing to execute on our multiple significant business opportunities. So, we chose the latter. And two days later, we closed a $20 million financing with no sweeteners, straight up equity, at $20.00 a share. There’ll always be opinions in the capital markets. But what will always trump opinion is the undeniable business execution on financial results of both companies who are being targeted. At the end of the day, we are confident that our shareholders will do their own due diligence – we encourage and welcome it – and that they will make up their own mind to the best accordingly."

2 Likes

Helt enig Gostemning - VFF går helt etter planen, faktisk bedre.

Men en ting: VFF produserer allerede MER enn mange av de større gutta, fks Cronos. Det er sykt.

Håper vi får pakkelisensen snart, det tenker jeg gjør at vi etablerer oss over 20 igjen.

1 Like

image

Vi har passert Cronos og Tilray i produksjon og produksjonskapasitet ser det ut til! :slight_smile:
Syntes jeg leste de hadde økt produksjonen endel?
Bra uansett at du korrigerer @Snoopzter :smiley: :herb::herb::herb:

2 Likes

Medical Marijuana Becomes Legal in Alabama

On the 9th of May 2019, the State of Alabama passed a bill which proposed the legalization of cannabis for medical purposes. People supporting the legalization of marijuana have been fighting for the approval of this bill for a long time and have finally won the battle. The bill received overwhelming support by the Alabama Senate as it passed by a vote of 17-6.

3 Likes

HB 1325 Senate Passed!

VFF bør gå som ei kule igjen fremover. Jeg kjøper mer idag (selvom jeg har fått kjøpt en god del igjen rundt 15 etter Citron-shortrapporten) om den ikke går fra start. Venter bare på packaging lisensen også så er vi klare for 30 CAD

2 Likes

" The Texas Senate just legalized industrial hemp with a unanimous vote!"
:partying_face::partying_face:

Utifra presentasjonen så kommer packaging lisence på stell ila et par måneder; og han (DeGiglio) virket tydelig på at det skulle gå problemfritt. I tillegg er DeGiglio veldig konservativ i sine estimater; så jeg regner med at den er på stell på før neste stor-hørsting og før evt Delta-2 begynner å bli klar. :slight_smile:

(ble litt rotete skrevet dette her; er på vei til Akropolis :sweat_smile:)

1 Like

Jeg tror det kan gå en stund til vi ser ATH igjen. Rent teknisk er den ikke ferdig med korreksjonen. Potensielt mulighet for å komme opp mot 20 CAD, men langsiktig tenker jeg du kan få kjøpe denne ned mot mellom 10 og 13 CAD :smile:

1 Like

10 CAD på VFF og jeg går all inn. :stuck_out_tongue:

Det er bare teori. Den kan likegodt bryte over 22.50 og 25 og gå mot 30, jeg bare ser det ikke som veldig sannsynlig slik chartet ser ut. Men chart er chart og hvis det fundamentale er så bra som dere sier så kan det bare være en enorm shortskvis som skal til.

2 Likes

Setter pris på strek-profesiene dine :slight_smile:
Greit å vite at det er en teknisk bunn rundt 10 CAD; så vet man hvor man evt skal vekte seg opp om den går ned. :herb:

10 CAD så raner jeg 7-Eleven på hjørnet for å gire posisjonen. #whateverittakes

1 Like

Kan utdype litt. Se om du får brudd på denne pennanten først. Se så om den klarer å ta ut 21.50 med godt volum. Klarer den begge deler så kan det være den også klarer ATH. Klarer den ikke dette tror jeg vi kan få se en større korreksjon - da vil du ha lower highs.

Hvis du ser den grønne boksen jeg har tegnet så ser du det nesten ikke er testet eller etablert noen støttenivåer på vei opp her. Dvs. at OM den skulle bryte under laveste low i år, så er neste stopp ca. 10 CAD. Du ser også 200 dagers SMA (blå strek) går rett rundt 9-10 CAD.

Alt igjen, er teoretisk men greit å ha et alternativ perspektiv på ting også :slight_smile:

3 Likes

Takk for bra teknisk innspill Nocturne. Settes stor pris på!

Jeg tenker vi bryter pennanten ila de neste dagene

1 Like

Så close over 18 i dag = småbull? :smiley:

Ja, det vil jeg si. Må jo egentlig ta ut ATH for å være megabull men går jo glipp av veldig mye gevinst om man skal vente på brudd på den. Bare være obs på de to foregående toppene til venstre i chartet.

1 Like

Melding om lisens på plass. men mangler detaljer så vidt jeg kan se. Kan bli veldig spennende mandag

Village Farms International Expands U.S. Outdoor Hemp Cultivation and CBD Extraction Program to Colorado Through New Joint Venture, Arkansas Valley Green and Gold Hemp

https://finance.yahoo.com/news/village-farms-international-announces-pure-110000988.html

1 Like