Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

“Jævla Sosialist” :sweat_smile:

jøss,et par kommentarer i aviser angående oljefondets investeringer,og forvalterene av fondet justerer portefølgen deretter…?

eier de som jobber i oljefondet ingen nakke i det hele tatt,-som en gjeng pyser!

farligt det derre…hva blir det neste,-kvitte seg med oljefondet?

HAHA, litt morro. Men egentlig forståelig. Siden det er forbudt i Norge.

1 Like

For dere som er godt innsatt i Cannabis markedet.

Hvilke selskaper er deres top 3 picks for long term hold? Og hvilke følger dere ekstra med på om dagen?

@Gostemning @Snoopzter @Rahl med flere

Canntrust - mellomlang sikt
Aphria - mellom lang sikt
The Green Organic Dutchman - lang sikt

1 Like

Top 1: Village Farm Int.
Top 2: CannTrust H.
Top 3: Canopy Growth Coorp

  • Canopy har ganske høy MC så vær obs. Bare spør @aksjefokus :stuck_out_tongue:
    Men tror ikke du mister håret ditt hvis du kjøper CGC på 30 tallet eller lav 40 tallet.

  • VFF er en fundamental diamant som ikke har blitt oppdaget enda.

  • CannTrust er kongen av medisinsk cannabis og er også involvert i StenoCare som prøver å få fotfeste i europa.

3 Likes

All in VFF

Sakset fra Twitter:

Village Farms International Begins Conversion of Half of 1.3 Million Square Foot Permian Basin GATES® Facility for Hemp Cultivation and Extraction Following Passage of Texas Hemp Law

1 Like

Jeg har bare VFF og har gevinstsikret et par ganger da den fløy høyt. Kommer absolutt til å sitte med den potten jeg har videre, og det kommer i den nærmeste fremtid til å være mitt eneste bet i den bransjen.

Hadde Canopy og ETF’en HMMJ en periode, men solgte meg fint ut av begge.

3 Likes

Noen som følger/fulgt med på Stenocare?

1 Like

Hva tenker du / dere om Tilray nå som den har kommet tilbake til litt mer “normale” nivåer?

Var litt ymse tull med Tilray rundt legaliseringen i Cannada så jeg har ikke fulgt noe videre med på dem.

Ville holdt meg unna Tilray da det er mange andre som vil gjøre det bedre.

Hvorfor

Stor shortposisjon i selskapet
60% av selskapet er eid av insidere - ikke umulig noe av dette vil havne på det åpne markedet etterhvert.
Direktøren er en av de best betalte i hele USA

Takk for litt begrunnelser! At innsidere eier masse pleier vanligvis å være ett bra tegn da men. Hvordan driftes selskapet, ser de har fått en deal med BP med tanke på cannabis i medisinsk bruk?

Normalt ja, men leste noe om insiderne skulle selge en del av det (kan bare være rykter) - og hvis det skjer så er ikke det særlig bra for de som har aksjer fra før av.
Tilray driftes vell ganske bra sånn sett med mange gode avtaler, price target er vell på rundt 100 usd. Alt tyder på det kommer til å gjøre det bra. Men hvis man skal se på fremtidig fortjeneste per aksje så kan man heller se på disse;

1 Tgod - price target 12cad
2 Aphria - price target 25cad
3 Canntrust - price target 14 cad

Disse er de mest underprisede per nå av de jeg har undersøkt.

1 Like

Da var den saken i boks. :ok_hand:

https://finance.yahoo.com/news/village-farms-international-announces-texas-110000608.html

  • Village Farms International Announces that Texas Governor Signs House Bill 1325 into Law, Legalizing the Cultivation of Hemp and Processing of Hemp and Hemp-Derived Products
2 Likes
1 Like

Lurer på om investering i cannabis/interesse for sektoren/positivitet til legalisering korrelerer med eget bruk.

1 Like

Kan kun si min personlige mening… Og siden jeg ikke eier noen cannabis selskap, er svaret nei. :stuck_out_tongue:

1 Like