Ok, va bare en feeling jeg spontant fikk, men ja lav likviditet og volatil, lett å pumpe også, litt lik dsrt der. Så de skrev cash positive i år ja. De må vel fylle på med studier, det de tjener penger på nå?
Tenkte mer på de daglige utslagene. Svinger 5-10% daglig.
Kjøpte faktisk Capsol på 3 kroner var det vel av fredley før den ble notert, rett før ccs hypen rundt 2020 var det sikkert. Solgte på 5-6 lenge før den ble notert da, tabbe😂 for en galematias tid det var.
Vet ikke hvor positivt det er at Aker selger 80% av ACC.
Men tar et lodd her igjen og satser på en kule.
Nei, men premiumen og transaksjonen må sies å være positiv read trough.
DN har en kommentar om at dette er begynnelsen på slutten for Akers grønne satsninger. Dette kan bygge opp under et narrativ om at den grønne hypen er over pga at oppblåste verdier fra gullrushet rundt 2020 er over.
Men jeg er uenig. Tvert imot så er det omsider mye som materialiserer seg. At Akersystemet ordner seg som det gjør er først og fremst transaksjonelt og ACc skal jo ikke avvikles.
Dessuten er ACC og Capsol helt forskjellig posisjonert i tiden vi nå går inn i.
( ingen vet hvor haren hopper og kursen kan såklart falle igjen)
Ingen skal si at det ikke svinger nei:)
Sånn det går med knapt eksisterende free float og den i tillegg er kronisk illekvid 9 av 10 dager. 2 skritt fram, 1 tilbake i påvente av nye 2 skritt frem og slik vil det forhåpentligvis fortsette.
Nok en sterk dag - i like it
Anbefaler dette intervjuet for innsikt i C02-kvoter- handler ikke om karbonfangst spesielt, men noen interessante betraktninger rundt sementindustrien mm. (som er relevant for Capsol)
Når noen legger inn en kjøpsordre som dette i boka for deretter å trekke den, så undres jeg om det er for å skape kjøpsfomo til egne salgsposter, eller om det tyder på at noen vil inn… uansett interessant at det skjer ting nå
Tipper at det gjerne handler om å vise seg frem for eventuelle villige selgere. Mer typisk i sluttauksjonen.
Dukket opp på ny, denne gangen 70k.
Grei utvikling i aksjen, men fortsatt 6,- under det jeg vil kalle et konservativt kursmål fra Sparebank 1 Markets. Det som er positivt er at retail begynner å skjønne verdien i papiret, og priser mer deretter.
I mens sitter 90% av aksjonærene og holder / vekter opp.
Kastet årene for lenge siden og sitter stille i denne båten😊
Hørtes ikke bra ut
Rekk opp en hånd alle som leste “kastet kortene”
Sitter også stille i båten, men beholder årene
Ser ut så Fredly er ute. Ihvertfall halvert posten på dagens liste.
F2 Funds og Tigerstaden økt beholdningene sine denne uken.
Da sitter vi i samme båt som Tom Hagen, uten årer…