Pluss et annet poeng her er at Capsol egentlig ikke legger opp til å investere i materiell
Det er morsomt at vedkommende i Equinor sier dette, og kanskje ikke rart all den tid de jo heller vil elektrifisere enn å fange Co2 på Melkøya. Capsol har, som e n e s t e aktør, teknologi også for fangst fra gassturbiner, og dette markedet alene er betydelig.
Equinor er nok ikke en kilde til objektive betraktninger.
Det er jeg helt enig i, er veldig politisk styrt selskap.
I og med du pratet med denne lederen på en lørdag høres dette som en du kjenner på privaten og et råd fra «en venn» du fikk
Og personen trodde Capsol satset i Norge…hmm
Tror dette først og fremst må sees i lys av diskusjonen på DC? Uansett greit med kritiske innvendinger og andre perspektiver.
Nei, så Aaleby skrev han solgte seg ut av desert og skrev mye her, var oppriktig nysjerrig på hvilket selskap som kunne friste mer enn desert. Så driver å leser meg opp her, har tatt en lyttepost for å gjøre det mer interessant og lese, pluss jeg tror kursen skal opp kortsiktig. Har ingenting med DC å gjøre.
Aha da misforsto jeg litt - uansett no big deal
Når det er sagt vil jeg si at CCS-ansvarlig i børsnoterte Equinor umulig kan ha tenkt seg om ved å omtale ett annet børsnotert selskap på en slik måte.
Vil tro Capsol-ansatte leser det som skrives her inne, og at dette vil kunne bli fulgt opp i etterkant. Jeg håper virkelig at dette dreier seg om misforståelser og ikke faktisk uttalte oppfatninger.
Sånne uttalelser skjer hele tiden i bransjen, det snakkes så utrolig mye, mye mer enn hva som kommer av info her inne. Dette var privat til meg fra en personen jeg kjenner privat og personen snakket ikke på equinor sine vegne. Feilen er i såfall at jeg delte privat kommunikasjon her, men tenkte jo mer info jo bedre. Jeg kommer til å grave mer etter dette, men kan dele på pm til de som har interesse.
Man skulle tro Norge befant seg på en øde øy, avskjært fra det O’store utland.
Vi gjør det:)
Tror ikke Norge er så langt bak på dette som din venn sier.
Neida, poenget er at det er så ekstremt mange om beinet og det satses ekstremt mye på teknologi rundt dette, så veldig liten sjanse for at akkurat Capsol sin teknologi vinner frem.
Kommer helt an på hva de tenker å vinne frem i - ledelsen fremstår som bevisst på hva de kan konkurrere i og ikke
Kvantifisere mulighetene kun basert på totalt antall aktører er en merkelig øvelse. Blir som man skulle sagt til en pur ung Haaland at det bare er å gi opp først som sist. Det er alt for mange om beinet.
Ja, man får en Haaland i skuddåret, så satser på at Capsol er en haaland. Er vel mer snakk om midler brukt på dette, i forhold til forskning og teknologi. Da blir det vanskligere for Capsol å henge med på kjøret. Er Capsol på noe som helst måte en trussel eller har en så unik teknologi man ikke kommer utenom, så blir de kjøpt opp, tror jeg.
Her til lands får man en Haaland once in a lifetime. Statistisk sett. Det fine med fotballspillere og et selskap som Capsol er at man kan vurdere mulighetene på bakgrunn av faktiske evner. I motsetning til pur bingo som Lotto og lignende, hvor følgende stemmer på en prikk:
Capsol er for egen del i utgangspunktet en investering med tidshorisont på mellomlang sikt. Av nevnte grunner. Hvor kun tiden vil vise om de makter å holde tritt med konkurrentene.
Jepp, har troa på Capsol selv på mellomlangsikt:)
Akkurat nå tar jeg meg selv i å håpe på oppkjøp, bare for å slippe å time exit selv. Tror mitt 1mrd mcap mål vil sprenges men har ikke peiling på hvor høyt vi kan gå