Humoristisk ment - jeg kommer til å sitte lenge
Det som er fint for øyeblikket er at kursen øker jevnt og trutt uten at det ligger noen eksplisitte triggere i bunn som pådrivere. Handler mer om en etterlengtet reprising av selskapet i lys av helhetsbildet. En formodentlig bærekraftig utvikling. Ingen buy the rumours, sell the news type opp som en hjort, ned som en…
Ja dette er slik jeg ser det også
Da vet hen kanskje ikke hva hen snakker om? … det er ACC som har fått kontrakt på Norge’s eneste sementfabrikk og Norge’s største søppelforbrenningsanlegg.
Og forresten … Equinor er vel ikke en konkurrent til Capsol?
Nei, kanskje ikke. Tror poenget var at Capsol er for lite og har for lite midler til å bli den vinnende teknologien, vi får se. Og er teknologien så bra, blir de kjøpt opp.
Historien om at @jobbis har snakket med denne personen i Equinor på lørdag er det ikke så mange som tror på lengre
Du får tro akkurat hva du vil, har null verdi for meg.
Det er bare å se på hva som visstnok skal ha blitt sagt
Og det ville vært helt på viddene uansett om en nøkkelperson i Equinor skulle uttalt seg slik
Som jeg sier, du får tro akkurat hva du vil. Jeg hadde heller ikke tatt den informasjonen fra en anonym på et forum. Så forstår godt at du ikke vil tro på det.
Det sagt, så er jeg enig i at det finnes nok av konkurrenter der ute med veldig god teknologi, utviklet av store konserner som ikke trenger å børsmelde hver eneste liten mulighetsstudie de får, men som allikevel har sikret seg flere store prosjekter.
Nei, Capsol er ikke e n e s t e aktør med fangstteknologi fra gass turbiner. Shell, Mitsubishi, ACC, med flere har det. Capsol har kanskje også det, men, i motsetning til disse tre, har ikke demonstrert det.
Hvor har ACC levert og demonstrert dette? Kan du linke til produktinformasjon fra Shell og Mitsubishi?
I markedsmateriellet til Capsol kan du lese bl.a. dette:
Fast-tracking first-of-a-kind gas turbines solution together with GE Vernova and others.
I min verden er first-of-a-kind kanskje feil lest, men hovedfokuset til Capsol for å bygge first-of-a-kind var, så vidt jeg husker, at det ikke finnes noen løsninger.
Uansett, la oss være enig om å være uenige på dette
Equinor er ikke en konkurrent til Caspol, men de hadde CCS-ansvarlig (tydeligvis) da de jo har noen “små” utslippsproblemer de må løse
Tror vi gjør alle en tjeneste om vi glemmer dette feilsporet, ikke minst av hensyn til den ansatte i Equinor.
Hva er det norske sementprosjektet Capsol er involvert i? Her har jeg misset noe
De er ikke involvert i noe i Norge, basert på en missforståelse, da jeg sa at det kun var to større prosjekter i Norge man skal ha CO2 fangst på.
Var en måte å få fram at Norge er uaktuelt/for lite og utlandet for stort.
Bare glem hele greia, ble for mye sutring.
Så la oss heller håpe og nyte kursutviklingen framover:)
Ingen. Feilspor
Hentet fra XI:
“Fra dagens Investtech: Capsol Technologies ASA endte på 15.70 kroner etter en oppgang på 1.6 prosent. Vi må tilbake til mars 2023 for å finne en høyere sluttnotering for aksjen. Siden kjøpssignalet fra en rektangelformasjon for tre dager siden, har aksjen nå steget 5.2 prosent.”
Alle disse, med flere, har demonstrert deres amin hos Test Center Mongstad, som har tilgang til gass turbin eksos. Det mangler ikke av artikler hvis man googler litt.
Her er en av mange, i farta:
Det som er unik eller «First of a kind» med Capsol sin konsept, er ikke å kunne fange CO2 fra gas turbin eksos, men å gjøre det samtidig som man produserer mer strøm. Men, de må først demonstrere at det virker (med partner som GE).
Men du sier de har fungerende teknologi som er levert, og da lurer jo jeg på under hvilket produktnavn og til hvem?