Fortsatt seig, men retningen er udiskutabel
Fra Clarksons idag: “This innovation not only makes gas turbines as efficient as their combined cycle counterparts but also positions them as a competitive solution in the market. Preliminary results affirm the technology’s performance and efficiency, aligning with the company’s projection of achieving the lowest capture costs in the industry and even the potential to be profit generating. We have previously emphasized our interest in the CapsolGT due to the vast, untapped market for decarbonizing gas turbines. This interest is bolstered by the efficiency gains that provide an added incentive for installation. In the current landscape, there are approximately 2,200 gas turbines in the US and an additional 800 in Europe, presenting substantial opportunities for retrofitting. According to the EIA, natural gas constituted 43% of the US energy consumption last year. Despite the growth in renewable power generation, the capacity for gas turbines is also expected to expand. This expansion is driven by the dual needs for renewable backup power and reliable baseload power, essential for phasing out coal and accommodating the increased electricity demands spurred by the AI revolution”
Hypen er virkelig ikke til å ta og føle på. Skrives absolutt nada både på XI, Hegnar og Shareville. Litt mer her, men tilsynelatende av forsvinnende liten interesse for alle andre enn en ytterst liten kjerne. Lovende mtp videre oppsidepotensial.
100% enig men håper den holder seg nøktern en stund til hvis ikke blir det så mye krangling å følge med på
Edit : fra spøk til alvor så er jeg selv foreløpig avstemt i forhold til aksjen. Det er morsomt se at det drar seg til litt, men jeg tror fortsatt vi vil se volatilitet i tiden som kommer. På kort sikt tenker jeg at det er litt uforutsigbart hvordan aksjen vil reagere når den begynner å handles på hovedlisten.
Finnes nok vel mange storfisker som har vært tålmodige over år til at gevinstsikring ikke vil påvirke ferden frem mot kr 20+
Sitter bare å smiler jeg. Tror dette bare er starten på morroa.
Vi får se om hun meglern hadde rett. At vi skal bryte 20,- på vei til hovedlisten
Vet ikke om denne noen gang ble postet her:
Our key highlights?
We’re launching two HPC+ piloting projects in Sweden, in partnership with Capsol Technologies ASA, at the end of June; one for an CHP plant and another for an Energy from Waste plant. This is a major step forward in our mission to advance carbon capture technologies.
Tigerstaden som har stått for festbremsen. Lettet seg 180k aksjer på dagens liste. Rundet ned til nøyaktig 1.5 mill aksjer.
kjøpt og solgt til seg selv, netto ingen endring. Vieto og Tigerstaden Invest er kjøper.
Hmm hvordan ser du det? Jeg har Top50 oversikt i Infront. Eneste jeg ser er at Tigerstaden står med minus 180.5k på dagens liste, i tillegg til andre mindre bevegelser.
Takk. På tide å bli insider ser jeg.
Lister over aksjetransaksjoner blir mye bedre når selskapet kommer over på obx, Transaksjoner på growth er veldig ufullstendige.
7% opp fra start og 40 min senere 7% ned
Aksjer fra retail offering er tradable, dvs at det noen der i fra som ser på gevinst opp mot offering price. Noen ville kanskje si at det ville lønne seg å ha litt is i magen, og fokusere på hva aksjene er verdt, særlig siden det var betydelig kjøpsvilje > 17 rett før de ble tradable, og gitt av det er listing på obx senere i uken, men hvem vet…
Vel jeg synes det er ytterst merkelige bevegelser intradag
Over 8% ned nå
Swing trading hadde passet deg kanskje bedre bingo