Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Hmm… var skikkelig momentum i aksjen i morres ja - så ble emi aksjer gjort tilgjengelige. Mye nye aksjer gir overvekt på selgerside i illikvide Capsl. Når så mange av de nye aksjonærene ikke kjenner Capsol og egentlig bare bruker emi’er til kjapp flipping er det jo en fin gevinst fra 13,3 til 15-16 i dag.
Blir spennede å se på listene om 2 dager hvem som tar imot i dag. Jeg tipper (håper) endel av de store gutta plukker opp disse idag …

1 Like

Flust av XI-folk, som har minimalt forhold til Capsol, som tok i emisjonen bare for å peise aksjene rett ut igjen. Sånn er det bare og da blir kursreaksjonen deretter inntil de har fått ut beholdningen.

1 Like

På den positive siden har vi ikke sett 17,50 siden 7 feb. 2022, så dette ser jo lovende ut frem mot noteringen (…og etter :))

2 Likes

Soleklart! Husker at jeg kjøpte på rundt kr 23-24, solgte på kr 17-18 og det føles som en evighet siden. Begynte å hamstre igjen på kr 9-10 og forhåpentligvis vil det bli en finfin reise i lang tid fremover :chart_with_upwards_trend:

Satt forøvrig å leste meg opp på CapsolGT i helgen, og spurte i den sammeheng GPT om hvor mange relevante gasskraftverk det kan finnes globalt. GPT hadde jo et svar på dette også:

Det nøyaktige antallet gasskraftverk varierer over tid på grunn av nybygging, nedleggelse, oppgraderinger og endringer i teknologi. Per mine siste data, var det flere tusen gasskraftverk over hele verden som produserte strøm. For å gi et nøyaktig tall, ville man trenge tilgang til oppdaterte statistikker fra energiorganisasjoner som International Energy Agency (IEA) eller lignende, eller fra nasjonale energireguleringsorganer.

Når en holder dette opp mot pressemeldingen fra 13.6,:

Preliminary results prove the technology’s performance and efficiency even in the most challenging environments, confirming that CapsolGT® can offer the industry’s lowest carbon capture cost—and even be profit-generating—for owners of gas power plants and other industrial applications of open-cycle gas turbines across North America and the Middle East.

…så er det vanskelig å ikke tenke at her vil det kunne komme gode tall etter presentasjonen senere i juni borte i i USA. Dette markedet alene er jo særdeles interessant, og skulle våre venner i Capsol klare å dreie GT inn på MRR-sporet så skal jeg si meg meget fornøyd.

2 Likes

Greit å levere til denne aktøren, temmelig bra nedslagsfelt opp mot Capsol:

1 Like

Vi får vel en melding på forhånd om det blir opplisting i morgen?

Ligger på newsweb rundt 0700🙂…antar jeg

1 Like

Satser på det.

https://newsweb.oslobors.no/message/621836

Nok en milepæl for Capsol. Fantastisk. :rocket:

Det er gøy å se etter mange år som aksjonær ja. Antar vi også vil se noe på Newsweb / nyhetsfronten i dag, eller frem mot helgen.

Kort observasjon nå kl 08:51
Kun ca. 5 000 aksjer for salg i åpningsauksjonen. Ikke akkurat en strøm av selgere i aksjen på ca. 16,- >…, men det endret seg før åpning ned til 15,10…

Noen som skal flippe ut emi-aksjer med litt gevinst først, så får vi se om gulvet flyttes opp i tiden fremover

1 Like

Tror det mer handler om det fundamentale. Oppgangen kommer når/hvis det kommer meldinger om endelige kontrakter. Uten det er min erfaring at responsen fra oslo børs er nådeløs.

Du har sannelig hakk i plata. Har selv ingen mening om hvor kursretningen vil gå den nærmeste tiden, men husk at vi bikket kr 17 før emi-aksjene kom i spill. Noen få dager etter at du jamret om følgende (hvor kursen lå på kr 14,3)

1 Like

2 Likes

Kvernet noen emisjonsaksjer så er nok bunnen satt her vil jeg tro, og kursen stiger. Samtidig kommer det nye aksjonærer til bordet etter hvert

1 Like

For min del er dette et tiårsprosjekt, så kursen nå er jo ikke veldig viktig. Som jeg kanskje har sagt vel mange ganger er jo karbonfangst en forutsetning for global vekst, og det å sikte mot 10% markedsandel i ett slikt marked er moro.

Gøy at vi er på hovedlisten, ett viktig mål for selskapet og oss aksjonærer.

2 Likes

Fearnleys:
Stockholm Exergi announced new carbon removal credit agreement

Stockholm Exergi (license agreement with CAPSL) announced yesterday signing a carbon permanent removals agreement with Frontier (incl. buyers as Stripe, Alphabet Shopify, Meta, JP Morgan Chase CO, H&M and McKinsey Sustainability) , worth NOK 500m. Frontier’s member companies will pay Stockholm Exergi for capturing and storing carbon, with delivery expected 2028 to 2030, to offset their own emissions. This follows the previously announced agreement with Microsoft for the sale of 3.33m tons of carbon removal credits. The new agreement is another important milestone towards FID (expected by end of 2024) . As a reminder, CAPSL will receive its full license payment when the project reach FID (FSest NOK 22m in 4q24).

3 Likes

https://tv.finansavisen.no/m/bcU7gMaC/capsol-blir-kongen-av-karbonfangsthaugen?r=e9khv1kq&zephr_sso_ott=mciQ7i

2 Likes