Finfin dag, selv uten en eneste endelig kontrakt.
Fint å se at det dro seg til på slutten - tror fortsatt denne er skikkelig underpriset jeg - blir spennende å se hvilke aktører som kommer inn her fremover
Fornøyd med inngang her på ASK på -3% på morgentimene
Feiret også første dag på hovedlisten med å kjøpe mine første Capsol aksjer på ASK på 15:grinning: Ser frem til meldinger om kontrakter så skal det nok bli skikkelig sving på sakene her over tid
Liker Wendy Lam. Tror hun er rette dama for hva dette selskapet jobber mot. USA kan bli enormt for Capsol.
Virker tvers gjennom solid. Med lang bransjeerfaring. Den sterke tilhørigheten til nord-Amerika skader heller ikke. Rett person til rett tid. Uten tvil.
Hun gir et veldig godt inntrykk ihvertfall
Aner et lite men her , la meg gjette:
… bare hun lander kontrakter?
Hehe
Bare sånn «tvers igjennom solid» «uten tvil» osv blir litt voldsomt så raskt
Greit å bevise litt først
enig, men ingen røde flagg så langt syns jeg
Ingen røde flagg
Fasiten er årevis unna, men sett i form av kvalifikasjoner og evne til å nå ut gjennom eteren er hun uten tvil rett person til rett tid. Som var det jeg svarte på. Ikke som en garantist for suksess.
Artikkel fra januar som også viser interessen internasjonalt
Fin økning i MRR dette:)
Clarksons: European Commission approves €3bn state aid for BECCS projects in Sweden
The European Commission has approved a €3bn state aid scheme in Sweden to support BECCS projects, which focus on capturing and storing carbon from biogenic emissions. Stockholm Exergi, which is Capsol Technologies’ (CAPSL NO, Buy) first licensing project, aim to secure support through this scheme, targeting FID by 4Q24.
Carbon Capture and Storage
- CAPSL : European Commission approves €3bn state aid for BECCS projects in Sweden - The European Commission has approved a €3bn state aid scheme in Sweden to support BECCS projects, which focus on capturing and storing carbon from biogenic emissions. This scheme will allocate funding through a competitive bidding process. Eligible companies must operate in Sweden, have biogenic emissions, and have a minimum carbon capture capacity of 50ktpa. The first auction is anticipated in 2024 and will continue until the end of 2028. Successful bidders will receive grants based on the amount of biogenic CO2 permanently stored, under 15-year contracts. These grants will be adjusted to account for additional project-related revenues, such as carbon removal credits and other public funding received. Stockholm Exergi, which is Capsol Technologies’ (CAPSL NO, Buy) first licensing project, aim to secure support through this scheme, targeting FID by 4Q24. While the auction outcome is still uncertain, we believe Stockholm Exergi is well-positioned with an 800 ktpa capture capacity and most of its remaining funding already secured. This approval from the European Commission, in our view, advances the project towards its FID target, and hence the first licensing payment to CAPSL.
Mulig jeg husker feil her, men har ikke Stockholm Exergi flere anlegg i Sverige utover lokasjonen i Stockholm (som er kontraktsfestet med Capsol)? Mener å huske at dette var nevnt i tidligere presentasjon ett stykke tilbake i tid.
Uansett veldig positiv nyhet dette.