Bare å krysse fingrene for at dette går rette veien. Kanskje det endelig løsner skikkelig for Capsol.
Ville vært tidenes fallitterklæring for den storstilte satsingen på karbonlagring i Sverige om prestisjeprosjektet falt i ruin grunnet manglende støtte fra svenske myndigheter. Men, aldri noen grunn til å selge skinnet før bjørnen er skutt
Nei hvis det er noe jeg har lært på børs de siste 5 årene så er det at ting kan gå i dass… Men tenker samtidig at her er det proffe folk i sving, på begge sider.
Men “när är beredningen klar” da?
Har fint lite peil på slike prosesser. Noen som har? Snakker vi uker? Eller en eller annen gang i Q1?
Forventningene virker å være at beredningen er klar innen årsslutt. Men…
«Inom kort»
De har nok litt forhåndspeiling på dette. Få deltakere, og de er nok godt kjent med de fra før.
For alt vi vet er det «selvsagt» at det blir Exergi, men at de må ta prosessen.
Spennende tider er det i hvert fall!
På mange måter fullstendig gale-Mathias å investere så store ressurser i forarbeidet dersom det er hips om haps om det går veien. Så ja, tipper egentlig at Exergi har rimelig god koll på hva som kreves for å få grønt lys.
Ja har egentlig hatt det inntrykket hele veien, at de forventer denne støtten.
Slik jeg ser det er dette et viktig motargument til det fra artikkelen over om at CCS utelukkende er et blindspor på veien mot avvikling av oljen.
Veldig få aksjer ned til 9 tallet nå. Utrolig svak denne for tiden. Ble som jeg fryktet
Ordrevinduet i en illikvid aksje som Capsol forteller null nada. I begge retninger. Vil vel heller si at den er relativt stabil. Og en smule sårbar, for all del, sett i lyset av at det er alt for få kjøpere på disse nivåene.
Jeg vil si at en så utrolig svak kjøperside på disse historisk lave nivåene sier noe om troen på dette selskapet. Dette ser jeg på en som en feilplassering og jeg skal jobbe meg ut
Nå er salgsviljen tilsvarende. Waiting game. Rett og slett. Som følger av en lengre nyhetstørke. Skal sies at jeg har selv solgt over halvparten av beholdningen. Tuppet ut litt og litt på “høye” nivåer, men her var antall aksjer for høyt i utgangspunktet. Selge seg helt ut på disse nivåene en måned eller to før Stockholm Exergi får grønt lys (etter alle solemerker) er muligens ikke det smarteste.
Capsol er et godt eksempel på at å kaste seg etter selskaper som går i dundrende minus nå, men som kanskje kan tjene penger en eller annen gang i et svært usikkert konkurransetungt marked, sjelden er lurt.
De jeg leser om som tjener gode penger på børs kjøper i selskaper som tjener godt i dag og som vokser videre.
Heartmaker Music er er godt eksempel på smarte investorer i så måte.
De som løper etter potensielle raketter her er det motsatte.
Når en aksje som koster 2 kr i et drømmescenario mange mener skal opp i 100 så er sjansen mye større for at alt går til helvete. Da er det ofte et veddemål man burde holde seg unna. TI er i stor grad et sted der disse veddemålene hausses. Derfor går de fleste på enorme smeller her
Finnes 100 veier til Rom bingo. Foreslår at du leser deg opp på Tom Hagen og Fredrik Daylemani Sneve. Som er 6 største eier i Capsol, kjøper jevnt og trutt og har truffet gull på børsen i alle år. Topp 50 er teppelagt med lignende skikkelser.
Forøvrig; Capsol går ikke i dundrende minus.
Har ikke sett mange veier til rom via disse elleville veddemålene og jakten på raketter
Mulig Capsol er er bra bet, men ser ikke ut i måneskinn nå